2015-07-10, 00:03
Medlem
Är ju inte Styrelseproffset som lusar ner tråden utan alla de som inte kan låta bli att kommentera hans inlägg. Bara lägg ner kukmätartävlingen med honom och håll er till topic, tack!

Jag är nöjd med hans tillskott av verktyget "vaskningstäthet". All input är bra input och sedan upp till var och en att använda de verktyg man vill.

Och imorgon skall vi förresten ner en bit igen. I alla fall på förmiddagen. Tror inte grekernas förslag håller utan justeringar och vi kommer "bara" få en preliminär räddning i helgen. Vi skall såklart upp lite till nästa vecka när allt skruvas klart, men oron inför helgen kommer dra ner kurserna imorgon. Men säkrast är nog ändå att stå utanför så gott det går och vänta tills cirkusen är klar.

edit: haha, och samtidigt som jag skrev detta bytte vi dygn och diverse index öppnade rakt upp i himlen. Ändrar mig lite angående ovan då och säger att vi först skall upp och sedan ner under eftermiddagen. Men kvarstår i att jag står utanför då det mest blir ett lotteri om man agerar imorgon.
Senast redigerad av Burkgurka 2015-07-10 kl. 00:09.
Citera
2015-07-10, 04:58
Medlem
Magnolia82s avatar
Ville bara inflika och tacka Styrelseproffset för intressanta kommentarer och observationer. Fortsätter gärna ta del av din känsla för marknaden.

En superjante som BajsBoo är ju bara rolig, tänk vad det kan sticka i ögonen för våra röda vänner när det går bra för somliga, hög komik! Men Bajs, oroa dig inte, fart o fläng o brudar på Stureplan e överskattat, det e fan så mycket mer givande i längden o hänga m Bygg-Kalle på pizzapuben i Rimbo 😜👍🏻
Citera
2015-07-10, 11:03
Medlem
+1,66% i dag just nu... Jag undrar hur mycket det går upp på måndag om Grekland fått nya lån under helgen
Citera
2015-07-10, 14:44
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louie
Styrelseproffset! Hur var ostronen på cafe opera igår?
Själv stod jag och vaskade skumpa över turister på Operaterassen
Tack för dina klockrena analyser, du är näst bäst efter min vän Tammer.

Jag sålde av 15 % i början av maj, för att inte riska för mkt i ett börstapp, men nu ligger jag kvar i mina positioner, tror Greklandskrisen löser sig, som jag tryckt på tidigare.
Räntebeskedet idag och inga alternativa avkastningsmetoder gör att börsen kommer vara det fördelaktigaste investeringsmedlet en tid framöver.
Tror på en god period framöver.
Som sagt, alla kriser går över. Och då kommer motreaktioner, lättnadsrace på Börsen. Om alla kunde lära sig detta skulle många nerver lugnas och vi slapp panikförsäljningar och dessa omotiverade upp- och nedgångar.
Upp 2,5% idag, vi närmar oss 10% i år. Blir nog ett bra börsår i år också.
Citera
2015-07-10, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremnazist
Varför diskuterar ni ens med och om honom? Han är inte seriös för fem öre.

Sant, skall sluta bry mig om vad han skriver hädanefter.
Citera
2015-07-10, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnolia82
Ville bara inflika och tacka Styrelseproffset för intressanta kommentarer och observationer. Fortsätter gärna ta del av din känsla för marknaden.

En superjante som BajsBoo är ju bara rolig, tänk vad det kan sticka i ögonen för våra röda vänner när det går bra för somliga, hög komik! Men Bajs, oroa dig inte, fart o fläng o brudar på Stureplan e överskattat, det e fan så mycket mer givande i längden o hänga m Bygg-Kalle på pizzapuben i Rimbo 😜👍🏻
Röd?
Det var nog första gången jag blir kallad röd

Jante? Har alltid varit jag som drabbats av jante men du menar kanske att jag är avundskjuk på er som köper samma aktier som jag redan köpt men med den skillanden att ni betalar mycket mer än vad jag betalt?

Fortsätt ni handla om ni tror att det är billigt nu.. jag gör som jag alltid gjort, köper när det är billigt.
Citera
2015-07-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Som sagt, alla kriser går över. Och då kommer motreaktioner, lättnadsrace på Börsen. Om alla kunde lära sig detta skulle många nerver lugnas och vi slapp panikförsäljningar och dessa omotiverade upp- och nedgångar.
Upp 2,5% idag, vi närmar oss 10% i år. Blir nog ett bra börsår i år också.

Har väl redan varit över 10% i år eller?
Citera
2015-07-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Har väl redan varit över 10% i år eller?

Ja men inte just nu. Dags värde är allt.
Citera
2015-07-11, 00:41
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Så vad tror ni börsuppgången sedan onsdag har berott på?
Citera
2015-07-11, 00:44
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r

Kinas börs har grus i kugghjulen och en lösning på Greklandskrisen snart i hamn? Vem fan vet, allt handlar ju om gissningar ändå stor jävla luftslott?
Citera
2015-07-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r

Det är ju Grekland som har lyft lika som den sänkt den. Hade vi inte haft greklands nyheter denna sommaren så hade börsen varit väldigt tråkig.
Citera
2015-07-13, 17:53
Medlem
Någon som noterat stora dumpningar av HSBC i olika papper senaste tiden? Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här