2015-07-16, 13:26
Medlem
Räknas skötsamhetstiden när man sitter på anstalt??? -
där går det ju - i normalfallet alltså inte att våldta
(jodå i absurdistan går det, en trinidad di tobago-
neger våldtog i besöksrummet fast han satt inne
för våldtäkt) - och göra sig skyldig till trafikbrott
Citera
2015-07-16, 13:36
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Men va? Hur kan en man som är uppvuxen i Norrland inte ha skaffat körkort vid 30-års åldern? (Han var väl kring 30 när han åkte fast?).
Eller är det så att han blev fråntagen körkortet när han åkte fast och nu måste han köra upp, skriva provet igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han blev med all säkerhet fråntagits körkortet. Har ju hänt med andra som begått grova brott som inte är trafikrelaterade.

Han blev av med körkortet när han dömdes eftersom han räknas som grovt vårdslös.
Citera
2015-07-16, 13:47
Medlem
Venators avatar
Kanske någon som suttit en vända för rattfylla också ska söka statliga medel för att ta körkort på nytt... Det är en intressant nyckel till Hagamannens karaktär om han på eget bevåg fick för sig att söka dessa pengar eller om någon socialsekreterare gav honom rådet och plockade fram de rätta blanketterna och övertygade honom om hans rättigheter fast han egentligen kände att det var fel...

OT: Hade Umeå spelat i högre division i fotboll hade de kanske blivit hälsade av någon motståndarklack med "Han är en utav er, han är en utav er, Hagamannen, han är en utav er"...

https://www.youtube.com/watch?v=Oc9kHZD2aHQ
Citera
2015-07-16, 14:36
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Men va? Hur kan en man som är uppvuxen i Norrland inte ha skaffat körkort vid 30-års åldern? (Han var väl kring 30 när han åkte fast?).
Eller är det så att han blev fråntagen körkortet när han åkte fast och nu måste han köra upp, skriva provet igen?
Det har nämnts tidigare i tråden att Niklas Lindgren fråntogs sitt körkort, då han ansågs olämplig att framföra bil. Nu bedöms Niklas Lindgren av någon outgrundlig anledning plötsligt vara lämplig som förare. Trots oförändrad farlighet. Jag avundas inte den körskola, körskollärare, som skall tvingas ta sig an Niklas Lindgren, för körlektioner och teoriundervisning. Det är väl bäst att man ger honom en manlig körskollärare? Ja, jag tycker synd om alla professionella människor, allt från tjänstemän i frivården - kassörskan på ICA, som snart, var och varannan dag, skall tvingas möta Niklas Lindgren i vardagen, heja på honom och låtsats vara trevliga mot honom, fast de kokar av ilska och frustration invärtes.
Citera
2015-07-16, 14:44
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Det har nämnts tidigare i tråden att Niklas Lindgren fråntogs sitt körkort, då han ansågs olämplig att framföra bil. Nu bedöms Niklas Lindgren av någon outgrundlig anledning plötsligt vara lämplig som förare. Trots oförändrad farlighet.
Är det klarlagt att han har fått körkortstillstånd från transportstyrelsen? Det är en sak att få pengar från kriminalvården och en annan att faktiskt kunna utnyttja dem.
Citat:
Jag avundas inte den körskola, körskollärare, som skall tvingas ta sig an Niklas Lindgren, för körlektioner och teoriundervisning. Det är väl bäst att man ger honom en manlig körskollärare? Ja, jag tycker synd om alla professionella människor, allt från tjänstemän i frivården - kassörskan på ICA, som snart, var och varannan dag, skall tvingas möta Niklas Lindgren i vardagen, heja på honom och låtsats vara trevliga mot honom, fast de kokar av ilska och frustration invärtes.
Det är väl i och för sig inte bara NL som orsakar obehag hos människor. Nu arbetar jag som tur är inte inom ett serviceyrke, men om man gör det så får man nog acceptera att man kommer i kontakt med människor som man inte gillar.
Citera
2015-07-16, 14:44
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Det har nämnts tidigare i tråden att Niklas Lindgren fråntogs sitt körkort, då han ansågs olämplig att framföra bil. Nu bedöms Niklas Lindgren av någon outgrundlig anledning plötsligt vara lämplig som förare. Trots oförändrad farlighet. Jag avundas inte den körskola, körskollärare, som skall tvingas ta sig an Niklas Lindgren, för körlektioner och teoriundervisning. Det är väl bäst att man ger honom en manlig körskollärare? Ja, jag tycker synd om alla professionella människor, allt från tjänstemän i frivården - kassörskan på ICA, som snart, var och varannan dag, skall tvingas möta Niklas Lindgren i vardagen, heja på honom och låtsats vara trevliga mot honom, fast de kokar av ilska och frustration invärtes.
Så sjukt märkligt det där. Håller med, tänk när han vill gå på massage, badhus, åka taxi, sitta vid lekparken, gå på restaurang osv. Hoppas inga BO bor kvar i Umeå?
Citera
2015-07-16, 14:46
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Skulle inte förvåna mig alls om han även får igenom sitt krav om att få dricka alkohol.
När det gäller Niklas så verkar fan i mig allt vara möjligt, Silbersky är ju uppenbarligen ett underverk när det gäller sitt yrke.
Citera
2015-07-16, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Skulle inte förvåna mig alls om han även får igenom sitt krav om att få dricka alkohol.
När det gäller Niklas så verkar fan i mig allt vara möjligt, Silbersky är ju uppenbarligen ett underverk när det gäller sitt yrke.

Likadant är det med Ystadspyromanen. En äkta psykopat som kräver och hotar allt och alla. Väldigt lika beteende som han och Haga har. Ibland undrar man om myndigheterna är rädda för dessa missfoster eftersom det daltas mer än vanligt. Ger mig fan på att en solsemester ingår i frigivningen så han ska skapa en bra kontakt med sin dysfunktionella familj. Jag tror inte ungarna heller är normala med tanke på inaveln som förmodligen existerar i byn. F.d? fästmön var dessutom lik sin Hagaman på kortet varför dom eventuellt har starka släktband också? Vem vet, han kanske är sin egen bror?
Senast redigerad av gurkelurkan 2015-07-16 kl. 15:30.
Citera
2015-07-16, 15:51
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Är det klarlagt att han har fått körkortstillstånd från transportstyrelsen? Det är en sak att få pengar från kriminalvården och en annan att faktiskt kunna utnyttja dem.Det är väl i och för sig inte bara NL som orsakar obehag hos människor. Nu arbetar jag som tur är inte inom ett serviceyrke, men om man gör det så får man nog acceptera att man kommer i kontakt med människor som man inte gillar.
Nej, varför skall man acceptera det, när det kommer till ytterligheter som att serva Hagamannen? Det är i högsta grad en arbetsmiljöfråga att slippa konfronteras med Hagamannen i sitt arbete.
Citera
2015-07-16, 16:24
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Hagamannen har fått bidrag ur en av kriminalvårdens fonder för att kunna ta körkort, han behöver körkort för att kunna fullfölja sin utbildning.
Det är väl trevligt att han får hjälp så att han har ett fordon att framföra när han ska jaga nya offer.

http://norran.se/nyheter/hagamannen-...korkort-425620

Då undrar man vilken utbildning det är han ska gå?
Citera
2015-07-16, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me

Han har ju varit upp till Övertorneå och kollat in utbildning. Så gissningsvis är det där.

http://www.utbnord.se/sv/vara-utbildningar

http://mobil.nsd.se/nyheter/lulea/ha...a-8983851.aspx
Citera
2015-07-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Hans bästa vän i fängelset var Englas mördare Anders Eklund. Kanske han har tipsat om hur fritt och bra det är att köra lastbil. Dessutom kan man ta upp lifterskor? Jag börjar tro på riktigt att det ligger någonting i det jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in