2015-07-16, 04:00
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om GM velat bedöva Lisa var det väl inte så svårt, med en kniv som hot, att tvinga henne dricka från någon flaska han tagit med sig med ghb i.
Säger inte att det var så men att det är fullt möjligt att göra det.

Postaren ansåg att man injicerade något i Lisa. Se svar ovanför varför jag anser det svårt. Jag tycker också att det verkar lite konstigt att man har en flaska? med GHB med sig. Jag vill inte ens gå in på varför jag tycker det verket otroligt. Tänk själv!
2015-07-16, 04:03
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Bry dig inte om fantasierna som står i inlägget . Det är bara spekulatiner från nån som försöker spela rättsläkare på fritiden .

Du tycker också det är svårt att begripa hur det skulle gå till? Man måste ha en hel del kunskap för att genomföra detta!
2015-07-16, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ser faktiskt ut som en sån.
GM kan ha glömt bort eller aldrig vetat om att en övervakningskamera fanns monterad
inom området och då är det ju klappat och klart: polisen har nu denne på bild när han
bär in sitt offer levandes eller död i den ålderstigna boden med sitt kusliga skåp...

Utspridandet kors och tvärs av alla prylar tillhörandes detta offer vittnar inte om någon
lysande smartskalle direkt. Desto mer om en något stressad och orolig herre som bara ville bli
av med allt utan närmare eftertanke och en sån figur kan ha mycket väl tänkas också
missa existensen av en "gloende" elektronikpryl som håller koll på vad som försiggår
inom aktuellt område.

GM fångad av en övervakningskamera tillsammans med sitt livlösa offer -
det blev hans fall. Där har vi en rubrik att vänta oss framöver.
Sedan DNA och fingeravtyck och gud vet allt ovanpå detta.

Alternativgänget får det inte lätt här alltså.
Om det hade varit tillåtet från myndigheterna att sätta upp videokameror som det är i andra länder hade den här typ av brott aldrig inträffat.
För en sådan här gård är det en spottstyver att sätta upp videokameror som kontrollerar området dygnet runt, de här godsen har enorma arealbidrag från EU och kanske svårigheter att göra av med intäkterna, sedan att sätta upp videokameror är avdragsgilla kostnader, staten tjänar ändå pengar i slutändan det är hög moms och sedan fordras det underhåll av kameror som ger intäkter till staten genom alla avgifter och skatter. Ett mycket enkelt sätt att få intäkter för staten, nu får istället samhället mycket stora kostnader och sorg genom kriminalitet som kunde förhindras med videokameror.
Jag bodde själv i en stor fastighet utomlands det fanns brottslighet som inbrott även ett mord där, när videokameror sattes upp all brottslighet försvann totalt, alla är positiva till videokameror bortsedd från de kriminella.
2015-07-16, 04:16
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Postaren ansåg att man injicerade något i Lisa. Se svar ovanför varför jag anser det svårt. Jag tycker också att det verkar lite konstigt att man har en flaska? med GHB med sig. Jag vill inte ens gå in på varför jag tycker det verket otroligt. Tänk själv!

Om GM planerat att våldta Lisa så är det väl inte särskilt konstigt om han hade med sig en flaska läsk eller dylikt med GHB i, eller ?

Och vad löjligt att du inte bara förklarar varför du tycker att det värkar otroligt att GM skulle kunna ha med sig någon flaska innehållande GHB, och istället säger "tänk själv" ! är dette någon sorts gissa lek tycker du?
2015-07-16, 04:34
Medlem
Myrsyra som det ältats mycket i tråden, den är inte giftig dricker man det kan det sannolikt uppstå skador men inte annars.
Myrsyra användes för att konservera gräs som genom slaghack tas tillvara tidigt och konserveras med myrsyra. Gårdar som har djur där kan man se silos vissa väldigt höga och där förvaras det här konserverade gräset eller ensilage som det heter. Det har en frän lukt men är inte giftigt på något sätt, ensilage är foder till djuren.
Den här gården som det är frågan om har säkert haft någon tank med myrsyra därför de bedriver köttproduktion.
2015-07-16, 04:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om GM planerat att våldta Lisa så är det väl inte särskilt konstigt om han hade med sig en flaska läsk eller dylikt med GHB i, eller ?

Och vad löjligt att du inte bara förklarar varför du tycker att det värkar otroligt att GM skulle kunna ha med sig någon flaska innehållande GHB, och istället säger "tänk själv" ! är dette någon sorts gissa lek tycker du?

I så fall måste ju brottet vara oerhört välplanerat och med tanke på hur det hela har utkristalliserat sig så verkar det vara ett helt oplanerat och impulsivt brott i mina ögon. Du kanske tycker annorlunda och det är helt ok. Jag för min del har inte en aning om hur jag skulle få tag på GHB, hur det skulle blandas och vilken styrka som skulle behövas för att söva brottsoffret istället för att döda henne med GHB. samt hur mycket hur mycket hon skulle behöva dricka för att sövas och inte dö. Om inte tanken var att hon skulle dö av det.

Detta är mina funderingar och utgångspunkten för mina svar var att postaren funderade på om GM hade injicerat något, inte att hon hade tvingats dricka något.
2015-07-16, 06:16
Medlem
Vill inte ge mig in i att spekulera vad som har hänt Lisa utan bara göra ett förtydligande om GHB eller Gobbe som det kallas i Västsverige.

GHB är näst intill omöjligt att dosera så att förväntad effekt uppstår. Inom de kretsar som använder GHB regelbundet är inte begreppet "Gobbekåt" helt ovanligt. GHB i rätt dos (alltså mkt svårt) ökar framförallt kvinnans lust till sex. Att ge Lisa rätt dos skulle kunna jämföras med att köpa två trisslotter samtidigt och man vinner 25000 kr i månaden livet ut på båda lotterna.

Vid en överdosering vilket kan ske på vilken dos som helst (Den som dricker 10 öl blir alltid fullare än den sm dricker 3, denna logik gäler inte GHB) påverkas arbetskapaciteten i muskeltauren. Om personen blir medvetlös i detta läge så kallas det i GHB världen att man "Gobbedeckar" i värsta fall så slutar muskulaturen att arbeta (hjärta lungor) och då dör man.
2015-07-16, 06:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om det hade varit tillåtet från myndigheterna att sätta upp videokameror som det är i andra länder hade den här typ av brott aldrig inträffat.
För en sådan här gård är det en spottstyver att sätta upp videokameror som kontrollerar området dygnet runt, de här godsen har enorma arealbidrag från EU och kanske svårigheter att göra av med intäkterna, sedan att sätta upp videokameror är avdragsgilla kostnader, staten tjänar ändå pengar i slutändan det är hög moms och sedan fordras det underhåll av kameror som ger intäkter till staten genom alla avgifter och skatter. Ett mycket enkelt sätt att få intäkter för staten, nu får istället samhället mycket stora kostnader och sorg genom kriminalitet som kunde förhindras med videokameror.
Jag bodde själv i en stor fastighet utomlands det fanns brottslighet som inbrott även ett mord där, när videokameror sattes upp all brottslighet försvann totalt, alla är positiva till videokameror bortsedd från de kriminella.
Ett mycket vettigt inlägg faktiskt och jag tycker nog att en större gård som den här
borde kunna hålla sig med åtminstone två kameror och särskilt om det är som du säger
att man lyfter en väldig massa EU-bidrag. Där man inte vet riktigt vad man ska göra av all
den kosing som strömmar in från frikostiga Bryssel.

Kriminaliteten för övrigt i våra svenska städer överlag kommer sannolikt att medföra
ökad övervakning med tiden för det hela börjar spåra ur fullständigt på sina håll.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-16 kl. 06:33.
2015-07-16, 06:49
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextonbussen
Vill inte ge mig in i att spekulera vad som har hänt Lisa utan bara göra ett förtydligande om GHB eller Gobbe som det kallas i Västsverige.

GHB är näst intill omöjligt att dosera så att förväntad effekt uppstår. Inom de kretsar som använder GHB regelbundet är inte begreppet "Gobbekåt" helt ovanligt. GHB i rätt dos (alltså mkt svårt) ökar framförallt kvinnans lust till sex. Att ge Lisa rätt dos skulle kunna jämföra
med att köpa två trisslotter samtidigt och man vinner 25000 kr i månaden livet ut på båda lotterna.

Vid en överdosering vilket kan ske på vilken dos som helst (Den som dricker 10 öl blir alltid fullare än den sm dricker 3, denna logik gäler inte GHB) påverkas arbetskapaciteten i muskeltauren. Om personen blir medvetlös i detta läge så kallas det i GHB världen att man "Gobbedeckar" i värsta fall så slutar muskulaturen att arbeta (hjärta lungor) och då dör man.

Märklig drog detta! Verkar ungefär som jag misstänkte. Kan ni inte lägga av med denna idioti? Good luck anyway!
2015-07-16, 07:14
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
I så fall måste ju brottet vara oerhört välplanerat och med tanke på hur det hela har utkristalliserat sig så verkar det vara ett helt oplanerat och impulsivt brott i mina ögon. Du kanske tycker annorlunda och det är helt ok. Jag för min del har inte en aning om hur jag skulle få tag på GHB, hur det skulle blandas och vilken styrka som skulle behövas för att söva brottsoffret istället för att döda henne med GHB. samt hur mycket hur mycket hon skulle behöva dricka för att sövas och inte dö. Om inte tanken var att hon skulle dö av det.

Detta är mina funderingar och utgångspunkten för mina svar var att postaren funderade på om GM hade injicerat något, inte att hon hade tvingats dricka något.

Det skulle kunna vara en långsökt teori.GM går fram till dörren på cafét när han ser LH gå bakom knuten och hon är vid mopeden.De kanske känner varandra bra eller sådär.Han följer efter och frågar om cafét är stängt och undrar om hon inte kan gå in och köpa en dricka åt honom för han är törstig.De kanske sätter sig på trappan eller annat och småpratar lite medan han dricker och smusslar på något sätt i nåt i flaskan och frågar om inte LH vill ha en slurk innan hon ska åka och sen slocknar hon omgående.GM kanske själv använder det som han smusslar i flaskan.Det var inte meningen att hon skulle dö fast det tog den vändningen och han får panik.Nånting måste ju hänt eftersom mopeden och hennes grejor står där helt normalt och allt är orört omkring.
Senast redigerad av joxarn 2015-07-16 kl. 07:20.
2015-07-16, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det skulle kunna vara en långsökt teori.GM går fram till dörren på cafét när han ser LH gå bakom knuten och hon är vid mopeden.De kanske känner varandra bra eller sådär.Han följer efter och frågar om cafét är stängt och undrar om hon inte kan gå in och köpa en dricka åt honom för han är törstig.De kanske sätter sig på trappan eller annat och småpratar lite medan han dricker och smusslar på något sätt i nåt i flaskan och frågar om inte LH vill ha en slurk innan hon ska åka och sen slocknar hon omgående.GM kanske själv använder det som han smusslar i flaskan.Det var inte meningen att hon skulle dö fast det tog den vändningen och han får panik.Nånting måste ju hänt eftersom mopeden och hennes grejor står där helt normalt och allt är orört omkring.

Å hjälmen?
2015-07-16, 07:34
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å hjälmen?

Hon har säkert hjälmen på sig - knäppt eller oknäppt.För hon ska ju strax åka

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto