2015-07-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Så då var det inte så säkert att hon var kvar i området som dom sa då

Dom sa? Vilka? Inte polisen
2015-07-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Inte om det satt en fot kvar i skon, eller?

Det betyder inte att hon är kvar i området, fyndet kan vara en vecka gammalt, det måsta ha varit något som var färskt om det nu var något som fick dom att bli så säkra på att hon var kvar
2015-07-15, 23:49
Medlem
[quote=helsan|54026459]Dom sa? Vilka? Inte polisen[/QUOT

Jo polisen hade hittat ett fynd dagen innan LH hittades och då sa polisen att dom var säkra på att LH var kvar i området
2015-07-15, 23:50
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Aha, danskt! Såg aldrig nationalitet på ekipaget, bara företagsloggan på lite avstånd. Förklaringen till att det slagborras betong då.
(ursäkta ot)
Danskt behöver det inte vara.
En vit Volvo XC70 med Energi & Silo Sverige eller eoss.se logga kanske?
http://www.merinfo.se/foretag/Energi-%26-Silo-Sverige-AB-5569752057/2k4346x-1d9tf
Stod den privata vita BMW X3:an där också kanske?
2015-07-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Vi arbetar naturligtvis brett och låser oss inte vid något"
Tycker jag inte finns anledning direkt att utläsa den betydelsen.
Ett standarsvar man ger till pöbeln för att hålla den i spänning ett tag till...trots
att man nog vet med sig till 99% att man har rätt gubbe inne redan sen länge.

Men just nu går det mesta mot mannen som sitter häktad misstänkt för mordet, säger Lars Johansson.

Det kan låta som att det fortfarande finns utrymme för någon helt annan bov i dramat
men det är allt ett j*vla litet utrymme det törs jag gissa.

Herr Johansson ville uppenbarligen spara lite på krutet, slängde ut detta "det mesta" och
"Vi arbetar naturligvis brett och låser oss inte vid något" till vetgirige
murveln från GT och därmed alltså gav alternativgökar som dig "hopp om" att det kan
tänkas finnas en liten, pytteliten, möjlighet fortfarande att Lisas mördare går fri
därute i samhället och ännu återstår att ringa in.

Kan nästan tro att du själv är polis med din positivitet. Nädu polisernas arbete vet jag inte om jag vill hylla med alla olösta mord som finns. Här har de kommit till dukat bord går de tomhänta ur detta så sjunker mitt förtroende ännu längre ner. Även alla andra brott stölder och inbrott är endast ett pyttelitet antal som klaras upp. Nä jag ansluter mig inte till din hejarklack och jublar dessvärre får jag lov att säga. Får se vem som står med dumstruten du eller jag i detta fallet...
2015-07-15, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Osäker på tänkt turordning men mord, kanske våldtäkt, iväg till Martorp, åter ut längst grusvägen och en pizza vid 19.30.
Han skulle väl ha lagt en pizza snarare med alla denna aktiviteten på en timme ...
Ja det man tycka, men han kanske var ute efter att skaffa sig alibi? Typ lite som i trippelmordet där det påstås att MGM gick på fest efter att morden ägde rum
2015-07-15, 23:53
Medlem
[quote=Poppsan|54026481]
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Dom sa? Vilka? Inte polisen[/QUOT

Jo polisen hade hittat ett fynd dagen innan LH hittades och då sa polisen att dom var säkra på att LH var kvar i området
– Vi är ganska säkra på att föremålet tillhör den försvunna flickan, och det är något som gör att vi tror att hon kan finnas kvar i omgivningen, säger Christer Fuxborg, presstalesman för polisen i Västra Götaland. till Svenska Dagbladet.
2015-07-15, 23:54
Medlem
[quote=Poppsan|54026481]
Citat:

Dom kanske hittade något från Lisa på redan genomsökt plats.Alltså något som inte låg där förut och tolkade det som att kroppen fortfarande var i närheten.Lite som den väldigt omtalande handsken....
2015-07-15, 23:56
Medlem
Citat:
Inhyrda som sagt, och vad AJ har för egna anställda, det vet jag inte, så du kan lika gärna ha rätt.

Nej, inte avspärrad. Endast mjölkrummet är avspärrat fortfarande.
Dessutom kan jag ju berätta att det verkar lagts arbete på att täppa till platser som är intressant i utredningen. Inga hål, inga glipor - allt är fullständigt tätt och uppstädat på utsidan, både ladan och Martorp.
Dessutom stora nya skyltar med "Privat Egendom"
Det ser inte ut som några direkt öppna gårdsområden nu för tiden, snarare tillförslutna attrapper.

Oj det gick fort...
2015-07-15, 23:56
Medlem
[quote=Poppsan|54026481]
Citat:

Nej, polisen uttalade inte något sådant att dom va säkra på att hon var kvar i området och det gick inte att dra några sådana slutsatser av fyndet.
2015-07-16, 00:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Danskt behöver det inte vara.
En vit Volvo XC70 med Energi & Silo Sverige eller eoss.se logga kanske?
http://www.merinfo.se/foretag/Energi-%26-Silo-Sverige-AB-5569752057/2k4346x-1d9tf
Stod den privata vita BMW X3:an där också kanske?

Ekipaget (pickup+släp) jag såg bar denna logga: (tror jag, det var på långt avstånd)
http://static.mascus.com/locator/logo/jema-agro,a965a291.jpg?q=95&w=300&h=120
Stod utanför ladan då, och hela ekipaget var silvergrått.

Ingen BMW X3 vad jag kunde se.
Senast redigerad av rotesau 2015-07-16 kl. 00:03.
2015-07-16, 00:09
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ekipaget (pickup+släp) jag såg bar denna logga: (tror jag, det var på långt avstånd)
http://static.mascus.com/locator/logo/jema-agro,a965a291.jpg?q=95&w=300&h=120
Stod utanför ladan då, och hela ekipaget var silvergrått.

Ingen BMW X3 vad jag kunde se.

Jema A/S är nog bara leverantör av tippgrop och transportanläggingen m.m . EOSS Energi & Silo Sverige AB i Vårgårda är dom som säljer och installerar produkterna . Så det var nog en svensk firmabil som du såg men möjligt att de ändå har Jemas logga eftersom produkterna kommer därifrån . Datumen kan nog stämma som stod i din tidigare länk . Det har nog säkert pågått ett tag . Det var väl dessa rör som ska transportera spannmålen som syntes på nån bild när teknikerna syntes gräva i ladan . En del trodde ju att det var avloppet från mjölkrummet men det var helt klart rören till spannmålstransportören.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in