2015-07-15, 20:19
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5

Vad sägs om att slippa allt detta och bara ringa till Iran och i förväg varna..

Det är exakt vad dom skulle kunna göra.

Och Iran skulle inte kunna göra ett skit åt det, tömma sin missil arsenal på grannländer kanske men då slutar Iran att existera inom kort.
Citera
2015-07-15, 20:19
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det var ett jävla tjat om det nya favoritordet buildup, har du tröttnat på det förra favoritbegreppet assymetrisk taktik som du tidigare nämnde minst 3ggr per inlägg? Har bara sett det 1t gång de enaste sidorna...

Men, fortfarande. Vad ska Iran göra när de märker att den flottstyrkan är på väg att placera sig (utanför Iranskt skotthåll) i närheten av Irans kust?
För några veckor sedan var det ordet doktrin som användes så det lät som att man skulle kunna sänka hela US Navy bara med pappret som doktrinen är nedtecknad på. Vad spelar vapen för roll när man har en fet doktrin? Jag börjar bli rädd att Iran kan klå US Navy bara genom att tjata ut dem med sitt evinnerliga skitsnack, ungefär som Galenskaparnas inslag om att tjata upp gädda https://youtu.be/j_cUUqBqmho?t=34

Tusentals sjömän kommer att hoppa i vattnet för att slippa höra dumheterna, detta är Irans enda chans och de har redan börjat med oss här.
Citera
2015-07-15, 20:21
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
De anfaller inte men i en vanlig passage finns rutinkontroller.
Vad för kontroller? Menar du att Iran bordar amerikanska krigsfartyg vid varje passage för att kontrollera vad de hittar på under passagen eller vad är det för rutinkontroller du avser?
Citera
2015-07-15, 20:45
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad för kontroller? Menar du att Iran bordar amerikanska krigsfartyg vid varje passage för att kontrollera vad de hittar på under passagen eller vad är det för rutinkontroller du avser?

Hade faktiskt varit rätt kul att se en iransk boghammarbåt bränna ut och ställa sig rakt framför USS Gerald R. Ford, med en skäggtomte längst fram i fören som står med en stopp-spade likt svenska polisen, och bestämt försöka vinka in jänkarna till sidan för bordning
Citera
2015-07-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hade faktiskt varit rätt kul att se en iransk boghammarbåt bränna ut och ställa sig rakt framför USS Gerald R. Ford, med en skäggtomte längst fram i fören som står med en stopp-spade likt svenska polisen, och bestämt försöka vinka in jänkarna till sidan för bordning
Jag undrar vad Fleet marine skulle tycka det
Citera
2015-07-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej, du försöker inte att ge någon "verklig bild". Du svamlar, fabulerar fritt, fantiserar och försöker att skriva på ett sätt som du inte är språkligt kapabel att ro i hamn.

Det är helt riktigt att inte bara vapensystems tekniska förmågor och begränsningar är av vikt i en krigssituation, utan att också taktiska och strategiska förmågor, förmågan att tänka utanför boxen o.s.v. är av vikt, MEN...

Det förutsätter också att de två sidorna i en konflikt åtminstone hjälpligt är jämnviktiga rent tekniskt, för annars får den högteknologiska sidan stora fördelar som den lågteknologiska sidan inte kan avhjälpa, oavsett hur mycket tunnlar de gräver, boghammarbåtar de köper o.s.v.

Om du vet något om krigshistoria så vet du ju vilka enorma problem Sovjetunionen hade med tyskarna, och då var de avsevärt mer likvärdiga rent tekniskt än vad Iran och USA är idag.

Jag har läst militärhistoria. Men jag tycker också att du borde fördjupa dig lite mer i samma ämne innan du drar förhastade slutsatser.

Om du närmare studerar geografin förstår du att detta "historiska" område kunnats bevaras tack vare sin geografiska situation.

Du hävdar att parterna ska tekniskt sett vara jämviktiga. Denna invändning är intressant men dock inte rätt utgångspunkt i detta fall.

Iran är kanske inte på samma nivå men jag tror inte att teknologi bara har med väldigt komplicerade produktioner att göra. Speciellt när vi pratar vapenindustrin. Dina produktioner måste vara effektiva med tanke på just dina doktriner och strategier.
Iran behöver inte vara närvarande i xxx antal områden med varierande geografi för att kunna försvara sig.Det är du som behöver vara på alla ställen för att utöva makt.
Allt Iran behöver göra är att anpassa sin vapenteknologi efter sina fiender i närområdet.

Om du nu jämför dokrinen för ett större fartyg med doktrinen för FIAC och FAC med tanke på irans geografiska fördelar, så förstår du att ditt tekniska övertag inte är avgörande. 500 båtar kan göra det som eskorten gör fast på ett effektivare sätt..
Citera
2015-07-15, 21:34
Medlem
Citat:

Jag tror jag har förklarat detta tidigare. Innan ingång måste man rapportera till Sepah station.
Citera
2015-07-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Det är exakt vad dom skulle kunna göra.

Och Iran skulle inte kunna göra ett skit åt det, tömma sin missil arsenal på grannländer kanske men då slutar Iran att existera inom kort.

Det är nivån på diskussionen här..ok
Citera
2015-07-15, 21:42
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag har läst militärhistoria. Men jag tycker också att du borde fördjupa dig lite mer i samma ämne innan du drar förhastade slutsatser.

Om du närmare studerar geografin förstår du att detta "historiska" område kunnats bevaras tack vare sin geografiska situation.

Du hävdar att parterna ska tekniskt sett vara jämviktiga. Denna invändning är intressant men dock inte rätt utgångspunkt i detta fall.

Iran är kanske inte på samma nivå men jag tror inte att teknologi bara har med väldigt komplicerade produktioner att göra. Speciellt när vi pratar vapenindustrin. Dina produktioner måste vara effektiva med tanke på just dina doktriner och strategier.
Iran behöver inte vara närvarande i xxx antal områden med varierande geografi för att kunna försvara sig.Det är du som behöver vara på alla ställen för att utöva makt.
Allt Iran behöver göra är att anpassa sin vapenteknologi efter sina fiender i närområdet.

Om du nu jämför dokrinen för ett större fartyg med doktrinen för FIAC och FAC med tanke på irans geografiska fördelar, så förstår du att ditt tekniska övertag inte är avgörande. 500 båtar kan göra det som eskorten gör fast på ett effektivare sätt..
Bingo! Jag fick full bricka på ordet doktrin, vad vinner jag?

Så länge er doktrin är självmord i tvålkopp så har nog inte US Navy så mycket att frukta. Och du, är det för att första april är Irans nationaldag som ni gillar hitta på rövarhistorier hela tiden? Jag tycker du drar löje över dina landsmän så sluta nu innan någon mulla utlyser en fatwa mot dig för smädande av nationens stolthet.
Citera
2015-07-15, 21:42
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag tror jag har förklarat detta tidigare. Innan ingång måste man rapportera till Sepah station.
Nej svara nu, vilka rutinkontroller är det som utförs?
Citera
2015-07-15, 21:58
Medlem
Citat:
Det är nivån på diskussionen här..ok
Svara nu på mitt givna senario, hur ska Iran kontra den styrka jag listat?
Citera
2015-07-15, 23:52
Medlem
Literals avatar
Citat:
ingo! Jag fick full bricka på ordet doktrin, vad vinner jag?

Så länge er doktrin är självmord i tvålkopp så har nog inte US Navy så mycket att frukta. Och du, är det för att första april är Irans nationaldag som ni gillar hitta på rövarhistorier hela tiden? Jag tycker du drar löje över dina landsmän så sluta nu innan någon mulla utlyser en fatwa mot dig för smädande av nationens stolthet.

Sure,sista utvägen blir en 'fatwa'.
Skammen sköljer över er varje gång ni går på hans religion.
Etablissemangets höjdpunkt,fatwa.Så sorgligt!

I värsta fall repareras skadorna efter en robot eller troligtvis två robotar.
Iran har inga rättigheter alls,Hormuz tillhör USA.
Skäggiskällor gäller inte.De vet ingenting.De ljuger,vi talar sanning.

Så sorgligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in