2015-07-15, 19:07
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Frågan är bara hur mycket som kommer fram och vad som tystas ner...

Ja det beror nog mycket på vad som hänt med BO , usch .
2015-07-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Har missat att det är en jaktkoja...jag trodde det var en byggbod?

Är inte bekräftat men då det är jakt som verkar vara huvudintresset i området. Samt att boden verkar placerad i skog dessutom ganska risigt skick på bilderna så är det något jag drog slutsatsen att den kan ha använts i det ändamålet. Sådana gamla bodar är inte alls ovanligt att ha som jaktkojor...
2015-07-15, 19:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det är en byggbod. Det spekuleras bara vad den används till. Jag tror den kan användas vid skogsröjning, skogsvägarbeten m.m som fika, frukost, middagsbod och omklädning.
Men även jaktkoja är naturligtvis möjligt.
2015-07-15, 19:13
Medlem
joxarns avatar
[quote=Tamborino|54023309]
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Myrsyra t.ex köper man ju i kubikmeter och en sån blir lite tufft att knöka in.

Det blir nog problem , ja .
Vad är Myrsyra ?

Myrsyra används i stor utsträckning i lantbruk i samband med ensilering av grönmassa vid vallskörd
2015-07-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Är inte bekräftat men då det är jakt som verkar vara huvudintresset i området. Samt att boden verkar placerad i skog dessutom ganska risigt skick på bilderna så är det något jag drog slutsatsen att den kan ha använts i det ändamålet. Sådana gamla bodar är inte alls ovanligt att ha som jaktkojor...

Har noterat att du tycker den står i skogen...jag tycker mest att den står i utkanten av gården och,om jag får TRO,så har den använts som just byggbod vid tidigare byggprojekt på gården.Varför skulle man ha en jaktkoja i omedelbar närhet av gården?
2015-07-15, 19:19
Medlem
Citat:
Har noterat att du tycker den står i skogen...jag tycker mest att den står i utkanten av gården och,om jag får TRO,så har den använts som just byggbod vid tidigare byggprojekt på gården.Varför skulle man ha en jaktkoja i omedelbar närhet av gården?

Vad används den till nu? Jag undrar bara hur det kommer sig att MGM har nyckar till den.
2015-07-15, 19:21
Medlem
Citat:

Jag delar din uppfattning, tror det är en mobil arbetsbod/byggbod som mest troligt användes av de aktuella litauerna.
2015-07-15, 19:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad används den till nu? Jag undrar bara hur det kommer sig att MGM har nyckar till den.
Det finns ingen anledning att förutsätta att MGM har nyckar till den. MGM kan vara oskyldig, och/eller boden var olåst.
2015-07-15, 19:23
Medlem
locknlolls avatar
Citat:

Tycker du att detta ser ut som en Jaktkoja ?
Nej. Det gör det naturligtvis inte och det har du alldeles rätt i. Det är som du trodde, en byggbod.
http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/07/13/mord-i-blomberg-martorp/
2015-07-15, 19:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag delar din uppfattning, tror det är en mobil arbetsbod/byggbod som mest troligt användes av de aktuella litauerna.
Jo, det låter som Einstein. Flytta kroppen från ladan för att den kan kopplas till dem till en bod som kan kopplas till dem.
2015-07-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det finns ingen anledning att förutsätta att MGM har nyckar till den. MGM kan vara oskyldig, och/eller boden var olåst.
Självklart kan MGM vara oskyldig och boden kan ha varit olåst. Jag trodde dock att det förhållandet att MGM hade tillgång (nycklar) till boden kunde ha varit en dal av bevisningen.
2015-07-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Inte säkert att den används alls,den har nog gjort sitt som byggbod.
Och är det några som skulle kunna tänkas ha nycklar dit är det väl litauerna,den nu häktade har ju utfört jobb där i sex år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in