Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 21:50
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det finns något osammanhängande uppgifter om hur stängningen gick till och ordningen dom lämnade i. Med lite vilje kan man dock läsa ut ett och annat.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan
Dom gick alltså ihop alla tre, från caféentrén - längs med fasaden, fram till husknuten, där LH sa:
"Ni behöver inte min hjälp mer"
Hon går runt hörnet, bevittnat av kollegan.
Nu låser kollegorna och går mot bilen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab
Kollegorna ser inte Lisas moped, från där bilen står.

http://www.skaraborgslanstidning.se/article/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla/
Här säger hon att Lisa gick lite i förväg mot mopeden.

Det uppges att dom låste/stängde "strax efter 18"
Sms till pappan går iväg vid 18:23. Det är INTE strax efter 18.00 i mina öron.
Någonting uppehöll LH, direkt vid mopeden.

Precis, och om det nu stämmer att hon hade väldigt dåligt med batteri i mobilen, verkar det ju osannolikt att hon där vid moppen skulle stå och kolla av social media eller motsvarande innan hon startar och åker iväg.
Hon slutar jobbet, går mot moppen, messar pappa - och borde ha åkt på en gång....
2015-07-12, 21:53
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Är öppningen på ladan på andra sidan ladan, med den avhängda dörren, så stor att man kan köra in en bil? Kan GM ha stått där och väntat på rätt tillfälle? Alternativt stått bakom ladan och tittat rakt genom. På de bilder jag sett är ladan öppen rakt genom vid dörren där hennes handske hittades. Om LH gjorde motstånd och han bestämde sig för att tysta henne och förgripa sig på henne i slaktrummet där hon sen blev mördad. Sen tillbaka till bilen för att göra sig av med hennes tillhörigher och gömma henne tills han kom på något bättre ställe.

Någon skrev om en upphittad HL jacka som någon försökt elda upp. Var det inte någon på FB samma natt som hon hittades var påväg norröver i jobbet som sett någon stå och elda kl 00.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart) den kanske?
2015-07-12, 21:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nej tyvärr så är det ju inte det men nu är det ju så att vaktmästaren har suttit en månad och skakat galler så något måste det ju finnas som pekar mot att han är GM. Bevis slår statistik det borde tom du fatta. Så sluta nu spamma tråden med samma jäkla statistik du har postat otaliga gånger innan. Att det finns fyra fastigheter som polisen har visat intresse för som samtliga ägs av AJ kan ju bara inte vara en tillfällighet. Vaktmästaren borde ju vara den första man kollar upp.
Det var inte jag som startade diskussionen med statistik. Litauerna är inte vaktmästare, de är snickare. Vad gjorde vaktmästaren när Lisa försvann?
2015-07-12, 21:54
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Precis, och om det nu stämmer att hon hade väldigt dåligt med batteri i mobilen, verkar det ju osannolikt att hon där vid moppen skulle stå och kolla av social media eller motsvarande innan hon startar och åker iväg.
Hon slutar jobbet, går mot moppen, messar pappa - och borde ha åkt på en gång....
Eller laddat mobilen först.
2015-07-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Men man ska absolut inte ta för givet att polishundar inte missar.
Så har gjorts tidigare.

Det sägs bla att tillfället gör tjuven.
Och jag tror inte att mördaren stått och väntat på henne. Det kan mycket väl vara på det viset att GM antingen kastat skräp i containern eller plockat upp skräp i den samma .
När plötsligt flickan dyker upp vid sin moped...

Är det sedan den häktade som är GM, så var ju han anställd på gården och fiket tillhörde gården.
Som jag skrivit tidigare så brukar det vara någon som sköter den yttre städningen, plockar skräp och dylikt. Vad är det som säger att detta jobb inste hade fallit på hans lott denna söndag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har faktiskt funderat på detta: dels att föräldrarna så snabbt blev oroliga dels att polisen började söka efter henne direkt. Jag vet inte vad det senare kan bero på men hoppas på att det inte har att göra med faderns yrke och status. Om en ungdom är försvunnen kan det väl inte spela roll vilka dess föräldrar är? Jag undrar också varför detta rubricerades som "en särskild händelse" till en början. Är det normalt i likande fall?

Har hon en sjukdomsbild som gjorde att man snabbt var igång med sökningen?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Sitter Arne Jönsson i husarrest?
Nej, husarrest, eller intensivövervakning som det heter i Sverige är något man döms till.
2015-07-12, 21:57
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Är du ironisk pga diskussionen om hans resor..? Eller hittade man något i bilen han sålde..?
2015-07-12, 21:57
Medlem
Citat:

varför skulle han vara detta?
2015-07-12, 21:58
Medlem
ATLAS64s avatar
jaha då har snart 2v av de 4veckorna gått som den nu häktade MGM har suttit ,, man kan ju undra när ny info lär komma ut om LH fallet !! eller ska åklagaren hålla tyst intill ny ev häktningsförhandling ska ske !
2015-07-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart) den kanske?

Just precis! Tack!
2015-07-12, 22:01
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Just precis! Tack!

Men om han skulle åka så långt för att bränna kunde han lika gärna ta med liket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in