Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-14, 00:11
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Så Lisa var inte normal menar du?

För det är just Det jag ständigt påpekat.
Och det har jag gjort för att kontra alla ni smyg-peddon i tråden som projicerar in alla de finaste och sötaste tänkbara småflicksbeteenden och -attribut ni än kan komma på på henne.
Idiotiska påstånden som att Lisa minsann var så väluppfostrad och trodde alla om gott och hade sååå stor och naturlig respekt för äldre och ville aldrig göra en fluga förnär. Trots att en jättestor och jättesvartmuskig och jätteutländsk och jätteful och jättesmart och jättekallblodig och jättevåldsam och jätte välplanernade och jättekåt och jättefull gärningsman stod ohch ströp henne för fulla muggar så ville inte lilla söta Lisa göra motstånd eftersom hon såklart inte förstood att han ville henne illa, och hade så stor respekt för den äldre gärningsmannen att hon inte ville säga ifrån etc etc ...

Det är ju bara peddo-blahaj i halva denna tråden. Ni smyg-peddos samlas verkligen som flugor varje gång en ung tjej mördas. Det är precis som att ni blir kåta på det och kan inte få nog av era snuskiga runkfantasier om vad som hände.

Värst vad du hetsar upp dig. Inget av det du nu antyder är speciellt relevant överhuvudtaget. Inget av det du häver ur dig stämmer in på mig personligen, väldigt få andra här också törs jag säga. Du överanalyserar och har svårt att ta in vettig kritik.

Kanske bäst att återgå till gitarrlektionerna istället?
2015-07-14, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det är ju faktiskt skönt att höra, att vi behandlas lika. Hur gick det med din pojkvän.?
Ja, väldigt skönt att alla är lika inför poliser. Det gick bra. Vår förra sommarjobbschef hade kört förbi honom när han precis var på väg in i lägenheten. Han hoppade in i dennes bil, mobilbatteriet dog och chefen kan verkligen få tiden att flyga så han hade inte tänkt på att han var saknad
2015-07-14, 00:12
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han ville hjälpa sin dotter utgår jag från.
Förmodligen trodde han på moppestrul, i värsta fall olycka.
Nja normalt sett ja, men kan det ha funnits något onormalt med i bilden?
2015-07-14, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Så Lisa var inte normal menar du?

För det är just Det jag ständigt påpekat.
Och det har jag gjort för att kontra alla ni smyg-peddon i tråden som projicerar in alla de finaste och sötaste tänkbara småflicksbeteenden och -attribut ni än kan komma på på henne.
Idiotiska påstånden som att Lisa minsann var så väluppfostrad och trodde alla om gott och hade sååå stor och naturlig respekt för äldre och ville aldrig göra en fluga förnär. Trots att en jättestor och jättesvartmuskig och jätteutländsk och jätteful och jättesmart och jättekallblodig och jättevåldsam och jätte välplanernade och jättekåt och jättefull gärningsman stod ohch ströp henne för fulla muggar så ville inte lilla söta Lisa göra motstånd eftersom hon såklart inte förstood att han ville henne illa, och hade så stor respekt för den äldre gärningsmannen att hon inte ville säga ifrån etc etc ...

Det är ju bara peddo-blahaj i halva denna tråden. Ni smyg-peddos samlas verkligen som flugor varje gång en ung tjej mördas. Det är precis som att ni blir kåta på det och kan inte få nog av era snuskiga runkfantasier om vad som hände.

Men hur fasen vet du hur hon var som person egentligen? alla svenskar är inte som du verkar tro,bara för att du låg runt och söp varje helg när du var 17 så betyder det ju inte att alla människor i sverige är likadan.
Det finns dom som inte gillar festa, det finns dom som inte är speciellt sexuellt aktiva i ung ålder ( nu var hon det) det finns dom som inte gillar stöka , precis som det finns det omvända, det jag vill få fram är att alla individer är olika och du har ingen aning alls hur hon var som person eftersom du inte kände henne.
2015-07-14, 00:13
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tycker inte pappas reaktion var onormal men att polis genast reagerade måste betyda att det fanns nåt mer som var oroväckande enligt min åsikt. Vad vet jag inte, kanske för att han var högt uppsatt eller så fanns det något annat alarmerande som vi inte vet.

*Initialt* så tror jag att man gjorde kopplingar till faderns yrke. Jag har svårt att se att en så enorm insats omgående och med så kort varsel annars skulle vart möjlig att dra igång.
2015-07-14, 00:14
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Situationen/faktumen direkt vid caféet, baserat på uppgifterna pappan lämnar.
Det blir ett ärende utan betänketid, men det har absolut ingenting att göra med vem pappan är.
Det är försvinnande med brottsmisstanke redan i telefonsamtalet i polisens uppfattning.

Ja jag hörde det av en annan postare och det är ju mycket bra att det funkar så!
2015-07-14, 00:15
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Om dottern blir sen hem, man ringer hennes mobil som är avstängd, det är kväll osv - inget konstigt alls då att som förälder sätta sig i bilen för att åka den vägen hon skulle tagit ifall nåt hänt med moppen eller så, och så kommer han fram och ser moppen stå där med nyckeln i och hennes kasse är också där men inte dottern....

Grejen är ju att han åkte inte förrän han ringt hennes mobil och fick inget svar, det är DET som är kruxet du inte tycks greppa i det här, han kollade med hennes telefon först, innan han därefter agerade utifrån i hans ögon i värsta fall att hon ev kört i diket, moppen är nåt fel på, whatever orsak....

Svårare än så behöver det faktiskt inte vara.

När sedan fadern ser att Lisas grejer hänger kvar på mopeden så går han säkerligen och rycker i dörren till cafet och ropar efter henne ett flertal ggr, utan svar.
Och det är sedan som polisen tar beslutet att komma bort och hjälpa fadern.

I den stora staden väntar ofta polisen med ett sök.
Inte för att min inte vill. Utan för att man har så förbannat mycket att göra.

I det här fallet kan vi enkelt se att pappan och polisen gjorde helt rätt så långt.
Senast redigerad av locknloll 2015-07-14 kl. 00:33.
2015-07-14, 00:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
*Initialt* så tror jag att man gjorde kopplingar till faderns yrke. Jag har svårt att se att en så enorm insats omgående och med så kort varsel annars skulle vart möjlig att dra igång.
Hur enorm insats var det från polisen? Fanns det ens jyckar på plats söndag kväll?
2015-07-14, 00:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Missstänker man bortförande/mord så gasar man järnet direkt, Pappan var ovanligt handlingskraftig därav den snabba insatsen.
2015-07-14, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
I TV-kanalen Investigation Discovery den 10/7 kl 2200 var det en dokumentär om ett märkligt brottsfall i New York med mord på en kvinna och mordförsök på hennes väninna. Den överlevande väninnan hävdade att en okänd man trängt in i deras bostad, våldtagit dem båda samt mördat väninnan med pistol och svårt skadat henne själv. Den överlevande kvinnan misstänktes först vara förövaren och våldtäktsmannen uppdiktad, eftersom ingen sperma påträffades. Genom en lycklig slump kunde man så småningom gripa våldtäktsmannen, som senare erkände och beskrev samma förlopp som den överlevande kvinnan hade gjort. Om detta uttalade sig åklagaren att "de flesta våldtäktsmän inte ejakulerar". Mycket ska man höra.... Den manliga gärningsmannen dömdes till livstid, så tydligen gällde detta förhållande åtminstone honom. Av omständigheterna framgick att hela tilltaget var en sorts maktdemonstration och han uppträdde närmast stolt under rättegången. Jag har inte forskat i saken, men påståendet av en auktoritativ myndighetsperson meddelas härmed för kännedom.

Tack för postning! Vet du om det kan det bli någon form av spår typ liknande hudavlagringar, alltså spår av nåt som inte klassas som DNA från GM, inuti LH även om han inte får utlösning och inte använder kondom?
2015-07-14, 00:20
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moanell
Ja, väldigt skönt att alla är lika inför poliser. Det gick bra. Vår förra sommarjobbschef hade kört förbi honom när han precis var på väg in i lägenheten. Han hoppade in i dennes bil, mobilbatteriet dog och chefen kan verkligen få tiden att flyga så han hade inte tänkt på att han var saknad

Och du reagerade ju som alla skulle ha gjort. Skönt att allt var väl
2015-07-14, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Nja normalt sett ja, men kan det ha funnits något onormalt med i bilden?

Klargör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in