2015-06-08, 21:15
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApaOnCrack
Hejsan, säger preppy någonting om hur långa jeans och chinos ska vara?
Normallånga åt det "kortare" hållet skulle jag tro är de vanligaste iaf i en modern tolkning där chinos mm är av slimfitmodell.

Jag skulle säga täcka hela vägen till skorna utan att vila mot skorna.

Kör du strumplöst i ett par loafers på sommaren kan du rulla upp dem lite
Citera
2015-06-08, 21:55
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Normallånga åt det "kortare" hållet skulle jag tro är de vanligaste iaf i en modern tolkning där chinos mm är av slimfitmodell.

Jag skulle säga täcka hela vägen till skorna utan att vila mot skorna.

Kör du strumplöst i ett par loafers på sommaren kan du rulla upp dem lite

Tack! Ungefär så som jag brukar då, är preppy i själen
Citera
2015-06-09, 10:44
Medlem
Någon som har koll på när butiker som Ströms, Best of Brands samt NK börjar sin sommarrea? Även när CareofCarl drar igång vore trevligt att känna till. Hittar ingen tråd för det och de ovanstående säljer en hel del plagg som kan klassas som preppy, kändes därför relevant för tråden.
Citera
2015-06-15, 00:18
Medlem
Någon som beställt ifrån denna hemsida tidigare? http://www.drivingshoe.com/ ?

Ser intressant ut, verkar vara något företag i Göteborg.

Vad har ni andra för bilskor?
Citera
2015-06-15, 10:08
Medlem
jertoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenTunnaVitaLinjen
Någon som har koll på när butiker som Ströms, Best of Brands samt NK börjar sin sommarrea? Även när CareofCarl drar igång vore trevligt att känna till. Hittar ingen tråd för det och de ovanstående säljer en hel del plagg som kan klassas som preppy, kändes därför relevant för tråden.

Alla fysiska butiker du nämnde har nu börjat sin rea. Ingen aning om CoC däremot.
Citera
2015-06-15, 12:55
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jertom
Alla fysiska butiker du nämnde har nu börjat sin rea. Ingen aning om CoC däremot.
CoC har i slutet av juli.
Citera
2015-06-17, 23:36
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Vad tycker ni om kläderna från woolovers.com? Någon som beställt därifrån? Hittade hemsidan i den här tråden, och fastnade bl.a för en en beige cardigan. Vad säger ni, är deras grejer något att ha?
Citera
2015-06-18, 22:29
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skebokvarnsvagen
Vad tycker ni om kläderna från woolovers.com? Någon som beställt därifrån? Hittade hemsidan i den här tråden, och fastnade bl.a för en en beige cardigan. Vad säger ni, är deras grejer något att ha?
Har avhandlats i tråden. Plaggen är klart prisvärda. Om du ska handla där så var noga med att jmf dina mått med plaggens angivna mått. Jag har tyvärr fått skicka tillbaka en tröja som var alltför stor och något plagg har inte suttit riktigt så fint som jag hoppats på. Men fina kläder och färger!
Citera
2015-06-21, 19:22
Medlem
Rippless avatar
Är det någon som har erfarenhet av Uniqlo? Tänkte beställa hem ett par basplagg därifrån, har bara en skjorta och den är definitivt prisvärd men tänkte mer på oxfordskjortor, spread collars, kavajer, merinoulltröjor och så vidare.
Citera
2015-06-21, 20:48
Medlem
banan-pyjamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Är det någon som har erfarenhet av Uniqlo? Tänkte beställa hem ett par basplagg därifrån, har bara en skjorta och den är definitivt prisvärd men tänkte mer på oxfordskjortor, spread collars, kavajer, merinoulltröjor och så vidare.
Har en hel del grejer därifrån, bla. obcd- skjortor, en kashmirpolo, några shorts och chinos, måtten på byxorna stämmer inte alltid överens med måttabellerna men annars är det jag köpt klart prisvärt. Jag skulle däremot inte köpt deras kavajer då de ser ut att vara på tok för korta.
MVH
Citera
2015-06-21, 21:14
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banan-pyjamas
Har en hel del grejer därifrån, bla. obcd- skjortor, en kashmirpolo, några shorts och chinos, måtten på byxorna stämmer inte alltid överens med måttabellerna men annars är det jag köpt klart prisvärt. Jag skulle däremot inte köpt deras kavajer då de ser ut att vara på tok för korta.
MVH

Det jag tänkt köpa är basplagg som OCBD och någon vit full spread. Är skjortorna i slim fit tajta eller är det massa tyg?

På tal om det, hur hittar man vettiga skjortor? Alla mina skjortor blir så jävla pösiga i nedre ryggpartiet. Är det bara så det är eller finns det något att göra? Sy in t.ex., finns det stora ändringsmöjligheter på en skjorta i midjan?

Av de skjortor jag testat så har PRL haft bäst midjemått utan att förlora de breda axlarna.
Citera
2015-06-21, 21:41
Medlem
banan-pyjamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Det jag tänkt köpa är basplagg som OCBD och någon vit full spread. Är skjortorna i slim fit tajta eller är det massa tyg?

På tal om det, hur hittar man vettiga skjortor? Alla mina skjortor blir så jävla pösiga i nedre ryggpartiet. Är det bara så det är eller finns det något att göra? Sy in t.ex., finns det stora ändringsmöjligheter på en skjorta i midjan?

Av de skjortor jag testat så har PRL haft bäst midjemått utan att förlora de breda axlarna.

Skjortorna i slim fit är tajta, inte särskilt mycket löst tyg.

En sak man kan göra för att skjortan inte ska bli pösig är att i ryggen på skjortan göra ett veck med det överflödiga tyget i vardera sida av ryggen. Vet att oxfordclothbuttondown.com skrev om det någon gång, men sidan verkar ligga nere för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in