Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-14, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det finns en hel villarad på baksidan av caféet. Eller du menar att alla där var bortresta?
ETT av husen bakom caféet är bebott, resten står tomma så speciellt bortresta behöver folk inte vara. Det handlar om en liten liten plats på landet, inte ens en by.
2015-07-14, 03:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -beige-
ETT av husen bakom caféet är bebott, resten står tomma så speciellt bortresta behöver folk inte vara. Det handlar om en liten liten plats på landet, inte ens en by.

Låter som du är lokal så har någon mer information tx. om vad som sägs om fallet i den lilla orten ?
2015-07-14, 04:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Varför intervjuas inte de två släppta av svensk eller Lituaisk press?

Hur vet du att inte detta skett? Det verkar snarare som om det skett av den litauiska tidningen.
2015-07-14, 04:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Efter matchen 8 mil bort så gick hela fotbollslaget ut och åt. Gossen hade inte hunnit dit så exet kan ni lägga helt åt sidan. Han passar in i statistiken, men inte in i verkligheten. Det är därför han inte diskuteras längre i tråden.

Men det utesluter inte att hon åkt till en GM och ringt till pappan därifrån. Hon behöver inte ha ringt exakt från caffeét. Det beror lite på hur nogrannt man kan avgöra var hon var när hon ringde. Hon kunde t.ex varit vid den stuga som polisen lär ha kollat upp.
2015-07-14, 04:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Lisa var i en mer riskfylld situation än vanligt, hon skulle för första gången åka hem med moppe. Det är fullkomligt normalt att pappa ringer 37 minuter efter att hon förväntades hem, och när han inte fick svar så åkte han. Han visste var han skulle leta.

Varför tog Lisa mopeden just den här dagen? Hon hade kanske planer redan då vad hon skulle göra och ville ha FF.
2015-07-14, 04:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moanell
Det är väl helt normalt vilken förälder du än är?! Är du rolig eller? Om jag skriver "JAG ÅKER NU" tror ju pappan att hon menar det, eller hur? Hur länge skulle du väntat? Ett dygn? När han sedan ringer och hon inte svarar så tro f*n att han blir orolig. 4 mil är ju inte runt kvarteret och saker kan hända på den tiden (vilket det uppenbarligen gjorde). Så vad exakt är konstigt med pappans helt normala ickecurlande beteende??

Men om nu telefonen hade förstörts eller fått slut på batteriet så går ju inte signalen fram och man får besked att abonnenten inte svarar. Hade signalen gått fram och hon inte svarat hade jag nog stuckit direkt. Det är ju lite skillnad där.
2015-07-14, 05:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
fast nu finns det ju dna på BO från MGM så det var enkelt att omhäkta honom en längre tid.

Finns det. Försöker du med ännu en ny trådsanning så måste du vara allvarligt psykiskt störd.
2015-07-14, 05:10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tycker inte pappas reaktion var onormal men att polis genast reagerade måste betyda att det fanns nåt mer som var oroväckande enligt min åsikt. Vad vet jag inte, kanske för att han var högt uppsatt eller så fanns det något annat alarmerande som vi inte vet.

Han kanske hade fått hotbrev innan.
2015-07-14, 05:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du kan ju verkligen inte tänka lite längre i ditt inskränkta resonemang.

MGM hade haft betydligt mer tid på sig att göra sig av med kroppen utan den massiva tidiga insatsen. MGM hade självklart inte räknat med detta.

Är nyckeln i i en fullt fungerande moped med tillhörigheter vid sidan är det inget frivilligt försvinnande.

Men du tycker alltså fortfarande att den är återplacerad och parkerad på exakt samma plats som Lisa parkerade den morgonen? OK, då vet vi.

Men vem fan håller reda på hur exakt en moped står före och efter? Har vittnen vittnat om exakt hur mopeden stod när LH parkerade den? skulle någon överhuvudtaget kunna göra det?

Vad skulle GM ta med sig nyckeln för? Suvenier och för att han ville åka fast om nyckeln påträffades i hans trofésamling?
2015-07-14, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, pappan ringde sina arbetskamrater, dvs militärer, och de började söka innan polisen kom. Det har stått i tidningarna.

Detta är också en trådsanning. Ingenstans framgår det att ''pappan ringde till sina arbetskamrater''.
2015-07-14, 05:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
*Initialt* så tror jag att man gjorde kopplingar till faderns yrke. Jag har svårt att se att en så enorm insats omgående och med så kort varsel annars skulle vart möjlig att dra igång.

Men polisen visste väl inte att han var hemlig agent? Skulle han avslöjat det. SOG är skithemligt.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-07-14 kl. 06:10.
2015-07-14, 05:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nu vet vi ju inte med säkerhet att han är helt oskyldig . Och jag skulle tro att han håller sig borta från de flesta människor av egen självbevarelsedrift . Det finns nog många även i Litauen som skulle vilja känna "honom på pulsen" . Man är väl inte säkra på där heller om han är 100 % oskyldig . Och har han yppandeförbud och bryter detta så hämtar väl svensk polis hem honom hit igen . Så att gå runt och snacka är nog det sista han ska göra .

Det är bara bötesstraff och en tidning kan betala dem plus mycket mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in