Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-13, 23:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Men det där är ju inte helt sant. Vad pressen skriver påverkar såklart. Även om man inte vill att det ska vara så.
I så fall kan det vara en god idé att vänta till strax före rättegången. Proffsen kan de inte påverka, möjligen nämndemännen. De är i majoritet i tingsrätten, men inte i hovrätten.
2015-07-13, 23:16
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Orsaken till att det inte stämmer beror på att du uppgett fel tider. Vad jag förstått gav sig väl pappan iväg runt kl 20 och kom fram tidigast kl 21. Så pappan väntade runt 30-40 min efter att ha fått ett sms om att hon var på väg. Det gick inte att nå henne via telefon när hon blev mer och mer försenade. Med risk för att tugga detta som tas upp var tredje dag, så säger de med tonårsbarn i tråden att de skulle reagera på samma sätt.
Jag har faktiskt aldrig Någonsin hört talas om tonårsföräldrar som råkar i sken efter att deras 17-åriga barn inte hör av sig på en timme.

En timme.
Det är 60 minuter.
Tänk till litegrand där. Inte ens Jehovas vittnen eller nån Livets ordare hade reagerat likadant.

Tonårsbarn gör ju så typ hela tiden - skiter i att höra av sig trots löften etc.

Var finns motivet till att som tonårsförälder ha Så Extremt kort tålamod?

Lider pappan av post-traumatisk stress?
2015-07-13, 23:16
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför gjorde de inte det då? Och en bit i taget? Spelar det någon roll om polisen ser en kropp eller en kroppsdel i bagageluckan?
Jadu om mördare aldrig skulle göra misstag så skulle ju ingen åka fast heller. Boden ansågs väl vara tillräckligt säker och det tog ju också fem dygn innan man undersökte den. När det gäller småbitar av en kropp så kan de bäras gömt i en ryggsäck eller plastpåse. Mycket mindre chans att bli upptäckt än om du släpar runt på en hel kropp.
2015-07-13, 23:19
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Efter matchen 8 mil bort så gick hela fotbollslaget ut och åt. Gossen hade inte hunnit dit så exet kan ni lägga helt åt sidan. Han passar in i statistiken, men inte in i verkligheten. Det är därför han inte diskuteras längre i tråden.
Det behöver väl inte vara han.
Potentiella älskare fanns det säkerligen gott om. Även sådana som var väldigt svartsjuka på att Lisa fortfarande hade god relation till sin ex-kille. Kanske brukade smsa och ringa honom ofta också?
Kanske hade kort på sig och exet i sin mobil?
Kanske den nye älskaren helt enkelt inte kunde tåla att se något sådant i hennes telefon efter att han skämtsamt norpat tag i hennes mobil oh snokade genom den där i skogsdungen var de stannade till för att prata.
Sen blev han galen och kastade mobilen i marken så den gick sönder 1823. och den stängdes av.
2015-07-13, 23:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Jag ser det troligt att GM var rädd för att transportera ett lik i en bil när polisen fanns i området än att han skulle våga att köra omkring med ett lik hur som helst, som dessutom kanske luktade. Han kanske var "uppjagad/skrämd" varje gång han såg en polis och då ger man sig nog inte ut med sin bil med ett lik i.
Håller med helt här. Risken ansågs helt enkelt vara för stor att flytta liket från boden. Och förhoppningsvis så blir det misstaget katastrofalt för GM.
2015-07-13, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Jag har faktiskt aldrig Någonsin hört talas om tonårsföräldrar som råkar i sken efter att deras 17-åriga barn inte hör av sig på en timme.

En timme.
Det är 60 minuter.
Tänk till litegrand där. Inte ens Jehovas vittnen eller nån Livets ordare hade reagerat likadant.

Tonårsbarn gör ju så typ hela tiden - skiter i att höra av sig trots löften etc.

Ja där har du en poäng. Påpekade samma sak men blomvattnaren var på andra sidan.
2015-07-13, 23:21
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Ska ha varit nån typ av tygshorts.....

Shorts som typ kalsonger eller vanliga? Det var ju inte direkt varmt ute. Har du hört nåt mer?
2015-07-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Och vad för slags yrke skulle det kunna vara, där hon jobbar en söndag med studentförberedelser. Är hon präst, eller?

Har du öht källa för ditt påstående?

Jag tror att mamman är frisör. Står inte det i ratsist, om jag kommer ihåg rätt.
2015-07-13, 23:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître

En timme.
Det är 60 minuter.

Lisa var i en mer riskfylld situation än vanligt, hon skulle för första gången åka hem med moppe. Det är fullkomligt normalt att pappa ringer 37 minuter efter att hon förväntades hem, och när han inte fick svar så åkte han. Han visste var han skulle leta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I så fall kan det vara en god idé att vänta till strax före rättegången. Proffsen kan de inte påverka, möjligen nämndemännen. De är i majoritet i tingsrätten, men inte i hovrätten.

Jo men oavsett...är det något tidigare liknande fall som det har varit så väldigt tyst om?Visst,det gynnar utredningen,men då kan man ju undra varför det skrivs i media om andra fall..eller kommer det här göra att det kommer bli ständiga megatrådar på FB?!
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Ja där har du en poäng. Påpekade samma sak men blomvattnaren var på andra sidan.
Typ, Det är varje förälders skyldighet att få spel inom en timme.
2015-07-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Har man bott i en by med knappt 1500 inv hela livet som råkar vara där BO bodde så...... tror inte jag behöver förklara mer....

Jag trodde hon bodde i Skövde jag-

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in