Citat:
Ursprungligen postat av
Le Grand Maître
Och vilken är nu "min teori?"
Jag har visat hur orimliga era olika förklaringar til vad ni tror att den häktade har gjort.
Det är inget svårt att visa hur orimliga de är.
Sen har jag skrivit om hur andra scenarion kan tänkas se ut också. Men till skillnad från galningarna i tråden så har jag försökt motivera hur de hade kunnat fungera.
Faktum är att många i tråden inte verkar bry sig om vare sig hur det gjordes, eller ens varför. Det tycks räcka för dem att "han har gjort det" och "han måste vara ond/kåt/utläning/etc"
Men varför försöker de inte hitta förkalringar till de olika frågetecken som finns? Som tex varför det inte finns spår efter bråk vid caféet?
Varför inga rop på hjälp hördes?
Hur någon ens skulle kunna överfalla, mörda och våldta någon på en så pass allmänt bekant plats med grannar och passerande.
Eller hur en gärningsman ens hade kunnat komma vid Just det kritiska ögonblicket då hon grenslade mopeden.
Varför en ostraffad, fullt frisk och socialt omtyckt gift person plötsligt överfallit, rövat bort, våldtagit och mördat en okänd tjej.
Etc
Etc
Varför bryr sig så få om att försöka få historien att hänga ihop? Varför tycks det räcka med att bara räcka ett anklagande finger?
Nu är det du som läser in saker i texten, var har jag skrivit något om vad jag tror att den häktade har gjort?
Du försöker motivera din teori med rena spekulationer. Inte fakta.
Vad gäller "din teori" så har du i dina inlägg lagt fram argument där du uppenbarligen verkar anse att det troligaste är att det är en svartsjuk kille som begått mordet. Dock hade polisen fått reda på den här personen om
Lisa i förväg hade bestämt träff med honom på hemvägen
Om han på något sätt tidigare betett sig märkligt mot Lisa, då hade hon garanterat berättat det för sina kompisar som kunnat föra vidare den infon till polisen
Om han funnits med i belastningsregistret, jag garanterar dig att polisen har kollat upp varenda person som finns med i Belastningsregistret och som på något sätt kan kopplas till Lisa
Om Lisa haft någon form av relation till honom, som hennes vänner därmed också hade känt till
Osv
Möjligheten för en (ostraffad) svartsjuk tonåring att hålla sig under radarn och samtidigt rensa undan alla spår (från mordet som du själv tror var oplanerat) som kan leda till honom är i princip obefintlig.
Ändå är detta uppenbarligen en teori du lyfter fram. Ser du inte det märkliga i det.
Du menar att det är helt osannolikt att MGM skulle ha begått mordet, däremot föreslår du att denne svartsjuke tonåring skulle ha utfört det.
Återigen, jag har inga teorier om vem GM är, däremot avfärdar du en teori som helt osannolik samtidigt som du lutar åt en egen teori som inte är det minsta mer trovärdig.
Hade du enbart fokuserat på om mordet skedde vid caféet eller inte så hade väl det kunnat vara en sak. Men du har gått mycket längre än så i dina spekulationer.