Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-14, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men nu var hon inte ute och festade inne i stora stygga storstan en lördagnatt, utan på väg hem från sitt jobb. Mitt på ljusa dagen. Mitt bland hennes bästa vänners bostadsområden. Där hade funnits hur många som helst anledningar till att hon skulle ha stannat och pratat med en kompis eller så, och både glömt tid och att kolla telefonen.

Eller du kanske föreslår att alla tonårsföräldrar hädanefter ska ringa polisen varje gång deras tonårsbarn inte behagar höra av sig i tid - och dessutom kräva av polisen att de minsann ska ut och leta efter det?
Löjligt va? Men det är ju exakt Så du menar.
Fast visst, det blir inte längre lika roligt då va? ...

Tycker du ska läsa in dig på faktan som finns att tillgå i LH-fallet och du missade nog vad jag skrev. Du snackar om äpplen och jag om päron. En omtänksam person (osjälvisk) som bryr sig om andra reagerar när någon som ska komma inte dyker upp. Om en person t ex messar att den är på väg och man då vet att den ska vara framme en ungefärlig tid så reagerar man ju om den inte kommer. Och det var väl därför som LHs pappa reagerade De skulle säkert käka middag också och väntade på LH. DU kanske inte bryr dig om någon ej dyker upp eller skiter i att höra av sig till dig. Men utgå inte från att alla är som du, för jag misstänker att du är minoritet i detta fall LHs pappa reagerade som vilken person helst hade gjort om någon inte dyker upp när den ska. Man ringer och är då luren avstängd undrar man vad som hänt. Man behöver inte ens vara förälder för att undra var folk är osv. Sen är det mycket möjligt att pappan dessutom hade en dålig magkänsla över det hela. Som jag ser det hade han ingen anledning att inte agera.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Om tex GM haft kondom är det nog svårt att hitta DNA, ....
I TV-kanalen Investigation Discovery den 10/7 kl 2200 var det en dokumentär om ett märkligt brottsfall i New York med mord på en kvinna och mordförsök på hennes väninna. Den överlevande väninnan hävdade att en okänd man trängt in i deras bostad, våldtagit dem båda samt mördat väninnan med pistol och svårt skadat henne själv. Den överlevande kvinnan misstänktes först vara förövaren och våldtäktsmannen uppdiktad, eftersom ingen sperma påträffades. Genom en lycklig slump kunde man så småningom gripa våldtäktsmannen, som senare erkände och beskrev samma förlopp som den överlevande kvinnan hade gjort. Om detta uttalade sig åklagaren att "de flesta våldtäktsmän inte ejakulerar". Mycket ska man höra.... Den manliga gärningsmannen dömdes till livstid, så tydligen gällde detta förhållande åtminstone honom. Av omständigheterna framgick att hela tilltaget var en sorts maktdemonstration och han uppträdde närmast stolt under rättegången. Jag har inte forskat i saken, men påståendet av en auktoritativ myndighetsperson meddelas härmed för kännedom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Vad var det som gjorde att han åkt så snabbt!

En stor del här tycker inte att det var särskilt snabbt.Men en grej är ju att moppen var lite till åren och kanske hade strulat vissa tillfällen?Jag fattar inte att ni hakar upp er på detta?Är det någon hotbild mot pappan ni fiskar efter?
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad är ditt problem? Att hon skulle vara fin och skötsam är tydligen helt omöjligt för dig att förstå. Nej, det måste vara det absolut totalt motsatta för att det ska passa in i din världsbild.

Om du gör dig omaket att läsa lite om henne från hennes vänners bloggar så framkommer inte den Lisa du vill ha henne till. Så enkelt är det.
Så Lisa var inte normal menar du?

För det är just Det jag ständigt påpekat.
Och det har jag gjort för att kontra alla ni smyg-peddon i tråden som projicerar in alla de finaste och sötaste tänkbara småflicksbeteenden och -attribut ni än kan komma på på henne.
Idiotiska påstånden som att Lisa minsann var så väluppfostrad och trodde alla om gott och hade sååå stor och naturlig respekt för äldre och ville aldrig göra en fluga förnär. Trots att en jättestor och jättesvartmuskig och jätteutländsk och jätteful och jättesmart och jättekallblodig och jättevåldsam och jätte välplanernade och jättekåt och jättefull gärningsman stod ohch ströp henne för fulla muggar så ville inte lilla söta Lisa göra motstånd eftersom hon såklart inte förstood att han ville henne illa, och hade så stor respekt för den äldre gärningsmannen att hon inte ville säga ifrån etc etc ...

Det är ju bara peddo-blahaj i halva denna tråden. Ni smyg-peddos samlas verkligen som flugor varje gång en ung tjej mördas. Det är precis som att ni blir kåta på det och kan inte få nog av era snuskiga runkfantasier om vad som hände.
2015-07-14, 00:07
Citat:
Ursprungligen postat av Moanell
De reagerade helt korrekt som de bör. Så fort man inte har någon vettig förklaring till ett beteende reagerar polisen. Min pojkvän som var 18 försvann i två timmar när han skulle köra tre kvarter och hämta en sak i vår förra lägenhet för att sedan komma raka vägen tillbaka. Han svarade inte i telefonen. Åkte dit. Han var borta och lägenheten släckt. Det som skulle hämtas var kvar i lägenheten. Eftersom det inte fanns någon förklaring till vart han tagit vägen tog polisen det på mycket stort allvar och reagerade direkt. Trots att jag själv var tonåring som ringde.
Och vart befann han sig?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Men om nu hennes pappa verkligen vakade övr sin lilla dotter som den hök du försöker få det till, så kan man väl ganska enkelt tänka sig att Lisa kände sig tvungen att ha hemliga sexuella förbindelser - för att slippa ha sin pappa flåsande efter sig var än hon gick

Du får gärna citera mig där jag använder orden "vaka" och "hök" när det gäller pappan. Först då ska jag svara på din fråga.

Jag brukar som regel hålla mig till logik, analys och människokännedom när jag skriver i denna tråd. Jag är ingen konspirationsteoretiker. Inte heller tror jag mig kunna skriva bättre manus än de som jobbar med CSI-avsnitt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Vad var det som gjorde att han åkt så snabbt!

Han ville hjälpa sin dotter utgår jag från.
Förmodligen trodde han på moppestrul, i värsta fall olycka.
2015-07-14, 00:08
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moanell
De reagerade helt korrekt som de bör. Så fort man inte har någon vettig förklaring till ett beteende reagerar polisen. Min pojkvän som var 18 försvann i två timmar när han skulle köra tre kvarter och hämta en sak i vår förra lägenhet för att sedan komma raka vägen tillbaka. Han svarade inte i telefonen. Åkte dit. Han var borta och lägenheten släckt. Det som skulle hämtas var kvar i lägenheten. Eftersom det inte fanns någon förklaring till vart han tagit vägen tog polisen det på mycket stort allvar och reagerade direkt. Trots att jag själv var tonåring som ringde.

Det är ju faktiskt skönt att höra, att vi behandlas lika. Hur gick det med din pojkvän.?
2015-07-14, 00:10
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du kan ju verkligen inte tänka lite längre i ditt inskränkta resonemang.

MGM hade haft betydligt mer tid på sig att göra sig av med kroppen utan den massiva tidiga insatsen. MGM hade självklart inte räknat med detta.

Är nyckeln i i en fullt fungerande moped med tillhörigheter vid sidan är det inget frivilligt försvinnande.

Men du tycker alltså fortfarande att den är återplacerad och parkerad på exakt samma plats som Lisa parkerade den morgonen? OK, då vet vi.
Och hur vet du att den stod på "exakt samma plats"?
Och varför skriver du "som Lisa parkerade den på morgonen????" Jag trodde att det ju var allra första gången som Lisa körde moped? Hur menar du då att mopeden har kommit till jobbet?
2015-07-14, 00:10
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Så Lisa var inte normal menar du?

För det är just Det jag ständigt påpekat.
Och det har jag gjort för att kontra alla ni smyg-peddon i tråden som projicerar in alla de finaste och sötaste tänkbara småflicksbeteenden och -attribut ni än kan komma på på henne.
Idiotiska påstånden som att Lisa minsann var så väluppfostrad och trodde alla om gott och hade sååå stor och naturlig respekt för äldre och ville aldrig göra en fluga förnär. Trots att en jättestor och jättesvartmuskig och jätteutländsk och jätteful och jättesmart och jättekallblodig och jättevåldsam och jätte välplanernade och jättekåt och jättefull gärningsman stod ohch ströp henne för fulla muggar så ville inte lilla söta Lisa göra motstånd eftersom hon såklart inte förstood att han ville henne illa, och hade så stor respekt för den äldre gärningsmannen att hon inte ville säga ifrån etc etc ...

Det är ju bara peddo-blahaj i halva denna tråden. Ni smyg-peddos samlas verkligen som flugor varje gång en ung tjej mördas. Det är precis som att ni blir kåta på det och kan inte få nog av era snuskiga runkfantasier om vad som hände.

Nu har jag ta mig faan fått nog av ditt jävla skitsnack om hur en förälder ska vara och hur dom ska reagera när ens barn inte kommer hem vid en förutbestämd tid och all skit som du pratar . Varje normalfuntad förälder som bryr sig om sina barn hade reagerat precis som pappan gjorde . Att du är mentalt handikappad och inte fattar detta kan du inte föra över på normalt folk . Och sitt för faan inte och snacka skit om LH som om hon vore en tjej som bara är ute och super och håller på med massa jävla dumheter .Det har du inget som helst belägg för . Hoppas att du aldrig får några egna barn för du skulle väl slarva bort dom innan du kommer ut från BB säkerligen . Gå och lägg dig och dra nåt gammalt över dig . Du vet aldrig vilka som läser det här så du ska nog vara lite försiktig med vad du skriver .
2015-07-14, 00:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han ville hjälpa sin dotter utgår jag från.
Förmodligen trodde han på moppestrul, i värsta fall olycka.

Precis vad jag tror att pappan tänkte. Det var när han såg mopeden vid caféet med nycklarna i som han förstod att det var nåt utöver det vanliga som hänt. Och han hade tyvärr rätt.
2015-07-14, 00:11
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tycker inte pappas reaktion var onormal men att polis genast reagerade måste betyda att det fanns nåt mer som var oroväckande enligt min åsikt. Vad vet jag inte, kanske för att han var högt uppsatt eller så fanns det något annat alarmerande som vi inte vet.

Situationen/faktumen direkt vid caféet, baserat på uppgifterna pappan lämnar.
Det blir ett ärende utan betänketid, men det har absolut ingenting att göra med vem pappan är.
Det är försvinnande med brottsmisstanke redan i telefonsamtalet i polisens uppfattning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in