Citat:
Men nu var hon inte ute och festade inne i stora stygga storstan en lördagnatt, utan på väg hem från sitt jobb. Mitt på ljusa dagen. Mitt bland hennes bästa vänners bostadsområden. Där hade funnits hur många som helst anledningar till att hon skulle ha stannat och pratat med en kompis eller så, och både glömt tid och att kolla telefonen.
Eller du kanske föreslår att alla tonårsföräldrar hädanefter ska ringa polisen varje gång deras tonårsbarn inte behagar höra av sig i tid - och dessutom kräva av polisen att de minsann ska ut och leta efter det?
Löjligt va? Men det är ju exakt Så du menar.
Fast visst, det blir inte längre lika roligt då va? ...
Eller du kanske föreslår att alla tonårsföräldrar hädanefter ska ringa polisen varje gång deras tonårsbarn inte behagar höra av sig i tid - och dessutom kräva av polisen att de minsann ska ut och leta efter det?
Löjligt va? Men det är ju exakt Så du menar.
Fast visst, det blir inte längre lika roligt då va? ...
Tycker du ska läsa in dig på faktan som finns att tillgå i LH-fallet och du missade nog vad jag skrev. Du snackar om äpplen och jag om päron. En omtänksam person (osjälvisk) som bryr sig om andra reagerar när någon som ska komma inte dyker upp. Om en person t ex messar att den är på väg och man då vet att den ska vara framme en ungefärlig tid så reagerar man ju om den inte kommer. Och det var väl därför som LHs pappa reagerade De skulle säkert käka middag också och väntade på LH. DU kanske inte bryr dig om någon ej dyker upp eller skiter i att höra av sig till dig. Men utgå inte från att alla är som du, för jag misstänker att du är minoritet i detta fall
LHs pappa reagerade som vilken person helst hade gjort om någon inte dyker upp när den ska. Man ringer och är då luren avstängd undrar man vad som hänt. Man behöver inte ens vara förälder för att undra var folk är osv. Sen är det mycket möjligt att pappan dessutom hade en dålig magkänsla över det hela. Som jag ser det hade han ingen anledning att inte agera.