2015-07-13, 03:25
Avslutad
Nu är jag borta...

Har just sett blodsdiamanter, har jag missat något väsentligt i tidigare filmer men hur vet Seth att det var de där två andra som sköt honom? Blev helt chockerad över vad de gjorde i toaletten i klubben i början av filmen.
Citera
2015-07-13, 03:28
Medlem
DeiMos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nu är jag borta...

Har just sett blodsdiamanter, har jag missat något väsentligt i tidigare filmer men hur vet Seth att det var de där två andra som sköt honom? Blev helt chockerad över vad de gjorde i toaletten i klubben i början av filmen.

Efter att han blev skjuten av Jack vid trucken så sprang Johan fram och hjälpte Seth, när han hjälper honom säger Johan till Seth att det var en av hans egna som sköt, Jack.
Citera
2015-07-13, 03:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeiMo
Efter att han blev skjuten av Jack vid trucken så sprang Johan fram och hjälpte Seth, när han hjälper honom säger Johan till Seth att det var en av hans egna som sköt, Jack.

Ja nu börjar jag minnas. Men det verkar som om det är helt klart att Seth sagt att han vet om det nu eftersom de hade möte mellan Seth och Jack där han hade monologen typ "vi var som bröder en gång".
Citera
2015-07-13, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Det skulle inte förvåna mig om det är någon av Franks famijlemedlemmar inom polisen som är läckan, för att hämnas mot hur de hanterade Frank osv. Annars så tror jag att det kan vara Vidar, den karaktären är ju helt fucked-up.

Kortet på Sofies lägg togs 5 år innan, och tror de nya filmerna ska utspela sig 3 år efter Kodnamn Lisa (såg dock 2015 på någon mobil i nån av de nya filmerna men tror det egentligen ska vara 2014).
Citera
2015-07-13, 03:34
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Det skulle inte förvåna mig om det är någon av Franks famijlemedlemmar inom polisen som är läckan, för att hämnas mot hur de hanterade Frank osv. Annars så tror jag att det kan vara Vidar, den karaktären är ju helt fucked-up.
Då kan du räkna bort honom direkt, han var ute och sökte efter Niklas när läckan i polishuset fick sms:et.

Tyckte mig se Christian Wagner i hissen med Mr.X i slutscenen. Stämmer det är även han utesluten men den största frågan är om vi redan känner till karaktären som är läckan eller om denne kommer presenteras i kommande film. Skulle ta bort mycket av charmen i att spekulera såhär på förhand om det nu visar sig att läckan inte ens medverkat tidigare.

Dessutom kan du redan nu avskriva de motivet till att Christian skulle börja infiltrera, när Sophie hade det legget var inte Frank Wagner avslöjad och hans brorsa hade inte den blekaste om att han ens jobba för polisen.
Citera
2015-07-13, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HannamedK
Hade vart kul om Johan i sista filmen vaknar upp lite försent till jobbet så har allt vart en lång dröm så slämmer han till väckarklockan å ger oss tittare ett riktigt "vaa faan" när han ser att han försovigt sig första dagen han skulle jobba för gsi, haha

och att Seth och frank är hans kollegor medans patric står för komedimaffian
Citera
2015-07-13, 09:23
Avslutad
Bara jag som börjar tycka att det inte längre riktigt är "Falk" filmer. Johan har ju en extremt liten roll i två av de senaste tre filmerna, och när han väl är med gör han inte mycket av sin karaktär. Kanske borde döpa om filmerna till GSI, vilket de kanske gör när Jakob Edlund lägger ned. Vem vet det kanske är meningen att de ger Johan så lite att göra nu.
Citera
2015-07-13, 10:03
Medlem
Vem är polis läckan i "Noll tolerans"? Har de med varandra att göra?

De är ju Kroon som läcker i Noll Tolerans!! Va faaan...
Senast redigerad av Rubarb1 2015-07-13 kl. 10:36.
Citera
2015-07-13, 11:02
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Bara jag som börjar tycka att det inte längre riktigt är "Falk" filmer. Johan har ju en extremt liten roll i två av de senaste tre filmerna, och när han väl är med gör han inte mycket av sin karaktär. Kanske borde döpa om filmerna till GSI, vilket de kanske gör när Jakob Edlund lägger ned. Vem vet det kanske är meningen att de ger Johan så lite att göra nu.

Mja, Johan har ju fått en ganska stor roll i och med östeuropeerna, ur askan i elden kändes väldigt mycket som en sann Johan Falkrulle där allt annat var en sidoplot. Men å andra sidan har jag alltid känt att Jakob Eklund är alldeles för okarismatisk för att vara en lead. Hela 2009-2012 var det ju Kinnamans karaktär vi intresserade oss av och nu tycker jag att Seth har tagit över den rollen. Till och med Jack var en mer intressant karaktär än Johan och jag hade lätt kunnat tänkt mig följa honom som protagonist istället.
Citera
2015-07-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarb1

Nej det är inte Kroon som läcker i NT. Det är ju polis-assistenten eller vad man ska säga att hon är. En helt vanlig telefonist nästan.
Kroon ringer ju upp mobilen när dom griper Gaut vilket leder till att Kroon får höra vem läckan är.
Citera
2015-07-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarb1

fuck heller var väl kroon som ringde upp läckan en civilanställd kärring på kontoret efter dem gripit leo gaut? eller är jag helt ute å cyklar?
Citera
2015-07-13, 11:24
Medlem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in