Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Ja, som sagt, jag vill inte vara inblandad. En ledarroll behövs väl inte, men det krävs att någon tar initiativet och t.ex. sätter upp mailkontot. Någon måste kontrollera att allt går rätt till så det inte sitter troll och skickar foton på samma personer i olika användarnamn etc etc..
Jag var inne på att de skulle skapa
var sitt mailkonto och sen har de bara kontakt med dem de litar mest på. Ungefär som om ett peer to peer nätverk. Samtliga bilder kan ändå spridas över hela nätverket men varje medlem markerar endast de som de känner igen.
Om det dyker upp flera bilder på oskyldiga så blir de knappast markerade eftersom de inte känns igen och blir då heller inte postade av de som tex du/jag har förtroeende för.
Ett troll som postar bilder kommer då inte att bli betrodd av mig iaf.
Citat:
Ett av de mest uppenbara problemen med detta projekt är väl antagligen att ingen kommer ta tag i det, dels för att de flesta TI verkar sakna incitament att bevisa någonting alls, dels för att de flesta TI inte verkar ha några foton/filmer att visa [...]
De bilderna hade ändå inte varit till någon större nytta.
Citat:
[...] och dels för att många TI inte verkar lita ens på varandra...
Under sådana här situationer så ska man inte lita på någon. Men om man vill göra framsteg så måste man kanske samarbeta med andra, utan att ha 100% förtroeende för dem.
---
Om TI's tar foton av sina misstänkta förföljare så är det nog bra att det sker diskret. Annars kan de byta taktik.
Små kameror är då att föredra, tex:
http://www.kjell.com/Sok?query=kamera+spion
Eftersom det inte är känt vilka som ligger bakom så bör TI's be någon bekant köpa/beställa kameran. Jag föreställer mig att det är alldeles för enkelt för en polis att få se övervakningsbilder. Eller få reda på vad som beställs. Kanske lite overkill men det är inte fel att vara försiktig.