2015-07-12, 20:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Vet man ens vad han gjorde när han åkte iväg? Hälsade han på någon eller har han andra ägor/bostäder dit han åkte?

Gubbfan är säkert iblandad i någon annan typ av kriminell verksamhet, att få ett mord på ägorna gjorde att han var tvungen att åka iväg en stund och gömma undan lite andra lik i garderoben
Eller så fullföljde han sina planer, liksom de flesta av Götenes 5000 invånare.
2015-07-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller så fullföljde han sina planer, liksom de flesta av Götenes 5000 invånare.

Fast polisen brukar väl inte vilja att man lämnar områden under pågående utredning?
2015-07-12, 21:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast polisen brukar väl inte vilja att man lämnar områden under pågående utredning?
Äh, det hindrade inte utredningen att han åkte bort några dagar.
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tycker ju fortfarande att det är ganska märkligt att AJ, som äger precis ALL mark & ägendom kopplad till Lisa Holm fallet, reser till Stockholm respektive Dalarna innom de först 10 dagar av fallet, OCH att han gör det på/i förbindelse med två av de mest kritiska datum i fallet.

Är jag ensam om att tycke att detta är märkligt?
Men herregud! Om det är skumt att åka en tur till dalarna vid denna årstid, eller till Stockholm, då finns det DJÄVLIGT många skumma människor i landet.
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Ja det skulle ju vara väldigt konstigt om hon hade ringt eller messat i 5-10 minuter till eller hur .
Ungdomarna bor ju i det närmaste i sina mobiler idag . Vad tror du själv hände ?? Att jultomten kom fram och frågade vad hon ville ha i julklapp och att hon skrev en önskelista eller vad då ...

Håller med dig att till 110% att hon lajjat med mobilen innan en lång färd hem.
Ungdomar får abstinens om dom inte fejja,messa och ringa och bla bla och det lär tiden utanför cafe´t ha gått
till.
2015-07-12, 21:03
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Men vad tusan nu då ?? Nu upprepar du ju nästan ordagrant det jag har skrivit förut . Är vi överens nu helt plötsligt . Jag hade tänkt påstå att det är du som är både Kling Och Klang men då låter jag bli det Hur kan det komma sig att vi har exakt samma tro på bara vissa saker

Haha, reagerade du på att jag hade med "spårlöst" och polisrelaterat i samma inlägg eller?
Jag ser hur du tänker - lite typisk jarhead ( inget illa menat - tvärtom)
och jag vet att det är en mätalängd-tävling mellan olika varianter av auktoriteter, vilket är skitskoj, men det gäller även att ta med dom faktum som finns om man ska lämna en schyst bedömning.

Vad som föranleder att att vi säkerligen tänker samma om vissa saker lämnar jag öppet för vidare spekulation
Senast redigerad av rotesau 2015-07-12 kl. 21:12.
2015-07-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Men herregud! Om det är skumt att åka en tur till dalarna vid denna årstid, eller till Stockholm, då finns det DJÄVLIGT många skumma människor i landet.

Du skulle förstås göra det samma, lite la la lej o hej medans det pågår mordutredning på Din mark?
2015-07-12, 21:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Du skulle förstås göra det samma, lite la la lej o hej medans det pågår mordutredning på Din mark?
Jag skulle inte ställa in en stockholmsresa och midsommarfirande i Dalarna. Det går att nå mig på telefon och jag är snart hemma. Jag har ju för katten bara lämnat in en handske till polisen, knappast ett stjärnvittne precis.
2015-07-12, 21:10
Medlem
Citat:
Jag skulle inte ställa in en stockholmsresa och midsommarfirande i Dalarna. Det går att nå mig på telefon och jag är snart hemma. Jag har ju för katten bara lämnat in en handske till polisen, knappast ett stjärnvittne precis.

Det behöver inte handla om att vara misstänkt för något..Men visst vi är alla olika, i min värld så får man ha bra lågt EQ för att dra iväg när ett mord skett på min mark.
2015-07-12, 21:11
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Haha, reagerade du på att jag skrev "spårlöst" och "polis" i samma inlägg eller?
Jag ser hur du tänker - lite typisk jarhead ( inget illa menat - tvärtom)
och jag vet att det är en mätalängd-tävling mellan olika varianter av auktoriteter, vilket är skitskoj, men det gäller även att ta med dom faktum som finns om man ska lämna en schyst bedömning.

Vad som föranleder att att vi säkerligen tänker samma om vissa saker lämnar jag öppet för vidare spekulation

Kanske lite åt Jarhead-hållet Skillnaden är att det bara är en film . Nej , det var mest hur du formulerade dig i hela inlägget som gjorde mig betydligt gladare . Jag tar tillbaka mitt antagande om Kling och Klang .
2015-07-12, 21:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det behöver inte handla om att vara misstänkt för något..Men visst vi är alla olika, i min värld så får man ha bra lågt EQ för att dra iväg när ett mord skett på min mark.

Och vad menar du att du skulle bidra med om du lallade runt på din mark i en månad?
2015-07-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ja, det är den, och jag fick just info från en lokal förmåga att boden var borta veckan efter fyndet.

Vilket indikerar stark mot att det var där man till slut hittade Lisas kvarlevor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in