Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 19:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Inga dubbeldörrar på gaveln va?
Jodå, http://www.hallekis.com/xx140409-cafe.jpg
2015-07-12, 19:03
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Om personalen gått ut på gaveln tror jag inte GM har befunnit sig bakom kaféet. Förmodligen har han befunnit sig i ladan mittemot. Jag har försökt att se på kartan om man har uppsikt på baksidan av kaféet om man befinner sig i ladan, men det är svårt att bedöma. Har LH däremot befunnit sig vid gaveln verkar man ha god uppsikt.

http://i.imgur.com/XPIvJ63.jpg

Med tanke på vegetationen bakom cafeét och containern som står där och massa andra saker att gömma sig bakom så var det säkert där som GM stod och väntade på LH . Efter vad jag förstår så var det ju dom närmaste grannarna som bor i huset precis intill cafeét som var bortresta just då . Vilket Gm säkerligen lagt märke till också när han hållit cafeét under uppsikt . Jag tror att det var dessa två saker som fick honom att slå till just på söndagen . Att LH åkte moped för första gången , det var anledning nr 1 , anledning nummer 2 var att grannarna var borta och därmed var risken mindre att någon såg eller hörde något . Lite planerat var det säkert ....
2015-07-12, 19:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Fullt möjligt , efter massa funderand om hur det gick till tror jag nu att MGM höll koll från Ladan .
Hans bil stod bakom Ladan .
När han ser Tjejerna i Bilen åka iväg står han och tvekar .
När det dröjer utan att BO syns till tar han bilen och kör runt Ladan och över vägen , och runt hörnet där BO är på väg att ge sig iväg .
Han tar henne in i bilen och åker söderut ..
I så fall glömde han att tappa handsken i ladan.
2015-07-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jodå, http://www.hallekis.com/xx140409-cafe.jpg

Aj fan, fel av mig.
Nu tror jag inte det spelar någon roll, det vore märkligt
om inte dörren med spärren låser den andra dörren.
2015-07-12, 19:10
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
I så fall glömde han att tappa handsken i ladan.

Handsken tror jag MGM hittar i bilen på måndag morgon , slänger den i ladan för att förvilla eller så är han så stirrig att det bara blir så .
2015-07-12, 19:12
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Det finns inget som talar för att NB och Lisa kände varandra, och i så fall säger statistiken att han inte är hennes baneman.
Håller inte med dig här. MGM jobbar som alltiallo på företaget som äger kafeets lokal och har spanat in tjejerna såklart. Finns ju hur många deckare somhelst där vaktmästaren är GM. Så din statistik stämmer inte här riktigt. Fyra fastigheter, Martorp, kafeet, ladan vid kafeet, ödehus, har varit av särskilt intresse i det här målet och samtliga ägs av AJ. "Vaktmästaren" framstår ju som en klockren GMP för mig iaf.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Aj fan, fel av mig.
Tvärtom, är min erfarenhet. När det är dubbeldörrar fungerar den ena som en vanlig dörr, med handtag och låsbar på båda sidorna, nyckel på utsidan och vred på insidan. Låsets kolv går in i andra dörren, som har ett vred med två kolvar som går in i golv och tak på insidan bara.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jo, och lägg till att:

12 Juni Lisa hittas död på AJs Martorp
12 Juni AJ var i Stockholm *

16 Juni Bröderna häktades misstänkta för mord på den högre misstankegraden sannolika skäl.
17 Juni AJ i färd med att packa väskorna för att åka till Dalarna och fira midsommar (interview m Expressen)

*(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart) info att AJ är i Stockholm till kungligt bröllop postat av hoaxgammon

*(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart) 12 Juni AJ är i Stockholm, NLT har pratat med honnom säger ..anonym..

Tycker ju fortfarande att det är ganska märkligt att AJ, som äger precis ALL mark & ägendom kopplad till Lisa Holm fallet, reser till Stockholm respektive Dalarna innom de först 10 dagar av fallet, OCH att han gör det på/i förbindelse med två av de mest kritiska datum i fallet.

Är jag ensam om att tycke att detta är märkligt?
2015-07-12, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Med tanke på vegetationen bakom cafeét och containern som står där och massa andra saker att gömma sig bakom så var det säkert där som GM stod och väntade på LH . Efter vad jag förstår så var det ju dom närmaste grannarna som bor i huset precis intill cafeét som var bortresta just då . Vilket Gm säkerligen lagt märke till också när han hållit cafeét under uppsikt . Jag tror att det var dessa två saker som fick honom att slå till just på söndagen . Att LH åkte moped för första gången , det var anledning nr 1 , anledning nummer 2 var att grannarna var borta och därmed var risken mindre att någon såg eller hörde något . Lite planerat var det säkert ....

Det var ju en till tjej som åkte moped den här dagen. Om LH och den här andra tjejen hade gett sig av tillsammans hade GM gömt sig i onödan.
2015-07-12, 19:18
Medlem
FritzDaCats avatar
Lisa stannar för att surfa på mobilen. (18.10 - 18.23)
Eftersom det är så pass nära (25 meter) mellan ladan och caféet, bör NB ha märkt när tjejerna varit på väg om han nu varit på platsen.
Tidpunkten för överfallet talar mot ett planerat brott.

Kanske något berusad, har NB försökt snacka lite med Lisa, som ju varit en öppen och trevlig personlighet.
Det kan ha varit NB:s framfusighet som föranlett sms:et till pappan.
NB tolkade Lisas öppenhet totalt fel, och blev lite väl närgången och Lisa gav honom ett slag. Full och ilsken släpar han snabbt över henne till ladan.

Detta är det mest självklara scenariot för mig.
2015-07-12, 19:18
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Aj fan, fel av mig.

Låsanordningen ni snackar om är ju en vanlig typ på tex garagedörrar med dubbelport (slagportar). Man viker ned ett handtag så åker en fyrkantsmetallstav ut både uppåt och neråt som fixerar ena portdelen i marken och även uppåt.

På motsatta dörren sitter "vanliga" låset.
Senast redigerad av HenkeEdge 2015-07-12 kl. 19:28.
2015-07-12, 19:19
Medlem
Citat:
Tvärtom, är min erfarenhet. När det är dubbeldörrar fungerar den ena som en vanlig dörr, med handtag och låsbar på båda sidorna, nyckel på utsidan och vred på insidan. Låsets kolv går in i andra dörren, som har ett vred med två kolvar som går in i golv och tak på insidan bara.

Det går inge bra för mig just nu, du har helt rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in