2010-09-13, 15:11
Medlem
Tjo!

Spenderade 5 timmar vid den eminenta sträckan ni föreslog, och det var helt fantastiskt! Riktigt vacker i början där Indalsälven börjar igen efter sjön!
Tog ett gäng smått (galen fisk, hugger ju på allt!) och tappade ett par stycken också. Nöjde mig med att ta upp den här skönheten

http://img834.imageshack.us/img834/4940/fisk.jpg

ca 900g urtagen (huvud kvar)

Är frälst i öringfiske nu, vetefan hur jag ska överleva här nere i sörlandet
Citera
2010-09-24, 23:50
Medlem
Kul att du kom upp till Strömmen, det är ett fint område och fint fiske - det bästa som finns för att ladda batterierna inför grottekvarnen.
Citera
2010-09-28, 00:50
Medlem
MelvinFrohikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joykill
Tjo!

Spenderade 5 timmar vid den eminenta sträckan ni föreslog, och det var helt fantastiskt! Riktigt vacker i början där Indalsälven börjar igen efter sjön!
Tog ett gäng smått (galen fisk, hugger ju på allt!) och tappade ett par stycken också. Nöjde mig med att ta upp den här skönheten

http://img834.imageshack.us/img834/4940/fisk.jpg

ca 900g urtagen (huvud kvar)

Är frälst i öringfiske nu, vetefan hur jag ska överleva här nere i sörlandet

Stod du ovanför de började att bli mer strömmande eller nedanför?
Citera
2010-09-28, 13:40
Medlem
Den här tog jag ungefär på mitten av sträckan mellan sjön och skylten till Duveds FVO. Annars högg det mest hela vägen, nästen uteslutande i lugnare partier i strömfårans utkant (vilket kanske är var man ska fiska, men jag är ny..)
Citera
2015-05-22, 16:12
Medlem
Lyfter tråden och hoppas någon har lite lokalkännedom

Hur är fisket i Lövstaströmmen nu för tiden? länge sedan jag var i dessa trakter men sugen på att ta en sväng i sommar med familjen. Var i Duved för kanske 15 år sedan men då mest kring Stabron och sedan kring Tångböle.

Hur är det med rödingfisket i trakterna kring Duved? Tips på något ställe värt att besöka? Lättillgängliga tjärnar?
Citera
2015-05-22, 18:13
Medlem
Starobrnos avatar
Mygg är knappast stort problem fram till mitten av juni.

Jag tror du får det kärvt med strömfisket pga vårflod. Typ, man kastar ut ett bete och en sekund senare är betet 30 m nedströms. Men säkert en bra period för öring/röding i sjöarna.
Citera
2015-05-23, 08:24
Medlem
Jo det är som Sarobrno säger. Vattenflödet är ju det som avgör. I övrigt har knappast fisket ändrats så mycket, det är vad det är.

Här kan man kolla upp sådant om vattenstånd (Öster Noren i detta fall):
https://login.vattenreglering.se/vattenstand_pub.asp

Du kan ändra datum i URL-fältet (dålig sajt att backa datum på) om du vill testa mot annat datum. Just nu är det bara 2 cm högre än 16 augusti (ändrade på slump) så snösmältningen i fjällen är kanske inte igång riktigt, jag vet inte.
Citera
2015-07-12, 19:40
Medlem
Hej! Skall upp till åre imorgon o spendera ca 1 vecka där uppe med mestadels fiske. Jag behöver tips på sjysta fiskeställen så att man itne bara harvar i brattlan / hensjön som tidigare!

MVH
Citera
2015-07-12, 20:22
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunkadunka
Hej! Skall upp till åre imorgon o spendera ca 1 vecka där uppe med mestadels fiske. Jag behöver tips på sjysta fiskeställen så att man itne bara harvar i brattlan / hensjön som tidigare!

MVH

Höga flöden just nu. Snön har smält av fjällen i helgens ösregn (vilket i sig gav närmare en dec.), så flugfisket är en smula komplicerat den här veckan.

En mycket märklig säsong hitentills.
Citera
2015-07-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Höga flöden just nu. Snön har smält av fjällen i helgens ösregn (vilket i sig gav närmare en dec.), så flugfisket är en smula komplicerat den här veckan.

En mycket märklig säsong hitentills.

Vi flugar inte någonting alls faktiskt, kör bara haspel. Har du några tips?
Citera
2015-07-12, 20:51
Bannlyst
Ja, myggmedel rekommenderas!

Själv kör jag med citroner som hängs upp i närheten. Skär en citron i halvor, myggen avskyr doften.

Fungerar utmärkt beroende på vindriktningen.
Citera
2015-07-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuhlmeyn
Ja, myggmedel rekommenderas!

Själv kör jag med citroner som hängs upp i närheten. Skär en citron i halvor, myggen avskyr doften.

Fungerar utmärkt beroende på vindriktningen.

Hehe tack, syftade dock på fisket kanske tips på sjöar, åar runtom åre osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in