Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-07-13, 08:48
  #37
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunkadunka
Vi flugar inte någonting alls faktiskt, kör bara haspel. Har du några tips?

Jo förresten, jag har ytterligare ett tips...

Varför inte börja flugfiska?


Ja, och lite mer seriöst då - var förberedda på väldigt mycket mygg. Som sagt värsta myggåret i mannaminne.
__________________
Senast redigerad av hogerspoket 2015-07-13 kl. 08:57.
Citera
2015-07-13, 12:43
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Med risk för att gå OT.

Jag är tämligen väl familjär med terapi - har gjort två stints själv. Jag ser det som en process där man får hjälp till insikt och verktyg för att förstå sin omgivning och sig själv.

Det är dock (dessvärre) inte en process som hux flux är avslutad, utan något man måste arbeta med kontinuerligt.

Min viktigaste insikt OCH mitt främsta verktyg för att stå ut med samtiden och omgivningen är att tillbringa kopiös mängd tid ensam i skogen/på vattnet.

Så - det finns (mer än) ett korn av sanning i att jakt och fiske är terapeutiskt...


Ett tips allmänhet för smidig åtkomst till fiske på behagligt avstånd från civilisationen är Vålådalen. Främst tjärnfiske, men väldigt vackert. Och man klarar sig prima utan bil där.

Jag, personligen, sätter inte min fot i Åre (som i samhället).

Lycka till med terapin.

Tack för svaret. Men i mitt fall sa de att 20 gånger tycker de räcker för mig. De tyckte att om jag bara går någon enstaka gång blir det inte tillräckligt men 20 gånger tyckte de skulle räcka.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback