2015-07-12, 15:00
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är åtminstone enligt mig, bara kul att det går bra för en sådan genuint blåvitt kille. Han har ju stått i klacken på matcher även när han tillhörde BP etc. Dock får han gärna vara sämre idag.

Bärkroth och hela hans familj är öisare
Citera
2015-07-12, 15:05
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Kom igen det var superhög svansföring inför säsongen med "stackarsallsvenskan" och snack om deltagarlag, om mff bommar guldet kommer #stackarsallsvenskan hamna på samma nivå som gnagets "kom och ta oss"

http://www.sydsvenskan.se/sport/hela-malmo-ar-insvept-i-hybrisen/
På tal om gnagets "kom och ta oss" så tycker jag även deras "Inte AIK" här om året var högst humoristisk
Citera
2015-07-12, 15:29
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Kom igen det var superhög svansföring inför säsongen med "stackarsallsvenskan" och snack om deltagarlag, om mff bommar guldet kommer #stackarsallsvenskan hamna på samma nivå som gnagets "kom och ta oss"

http://www.sydsvenskan.se/sport/hela-malmo-ar-insvept-i-hybrisen/
Jo det är klart, sen tycker jag visserligen det ofta ligger lite mer humor bakom våra supporter-kampanjer än andras. IFK hade väl även en rätt kaxig typ "nästa guld" affischkampanj inför typ 2012 också? En viktig skillnad där och för AIK är även att deras kommer från officiellt håll. Lite svårt att inte hitta kaxiga supporterkampanjer inför en säsong efter ett relativt lyckat CL-gruppspel under vintern.

Så, absolut var svansföringen och hybrisen hög. Rent objektivt sett till matcherna som skulle spelas trodde jag personligen att det skulle se ut som förra året om förvärven föll ut enligt förväntan. Hade och har dock en oro kring tappet av Thelins spelartyp, som framförallt var väldigt viktigt i Europa.
Citera
2015-07-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Bärkroth och hela hans familj är öisare

Nej.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/superettan/brommapojkarna/article17608998.ab

Detta ser verkligen ut som en sann öisare.
Citera
2015-07-12, 16:28
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Nej.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/superettan/brommapojkarna/article17608998.ab

Detta ser verkligen ut som en sann öisare.

Kan du presentera artikeln på något sätt så jag slipper försörja Janne Helin? Bärkroth var i alla fall öisare innan han började spela i Blåvitt och hans familj är ärkeöisare så att kalla honom "genuint blåvit" flyger inte
Citera
2015-07-12, 16:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Kan du presentera artikeln på något sätt så jag slipper försörja Janne Helin? Bärkroth var i alla fall öisare innan han började spela i Blåvitt och hans familj är ärkeöisare så att kalla honom "genuint blåvit" flyger inte
Han hävdar själv att han håller på Blåvitt och har stått i klacken med halsduk under tiden han spela för BP men lik förbannat har du synpunkter på hans lagtillhörighet..?
Citera
2015-07-12, 17:03
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Han hävdar själv att han håller på Blåvitt och har stått i klacken med halsduk under tiden han spela för BP men lik förbannat har du synpunkter på hans lagtillhörighet..?

Ja, eftersom jag befunnit mig i hans hus och peekat in i hans pojkrum
Citera
2015-07-12, 17:05
Medlem
Höjer ett varningens finger att Almen lämnar in sin avskedsansökan om AIK torskar mot Norrlands stolthet ikväll...
Citera
2015-07-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ja, eftersom jag befunnit mig i hans hus och peekat in i hans pojkrum

Ja fast eftersom farsan spelade i Öis är det inte konstigt som litet barn. Men efter 7 år i blåvitt då Öis i princip varit ett ängagäng kanske han har ändrat uppfattning, har det slagit dig? Nu står det som sagt tydligt att han säger att han är blåvit, vilket också framgår av lundhs podcast.
Citera
2015-07-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Ja fast eftersom farsan spelade i Öis är det inte konstigt som litet barn. Men efter 7 år i blåvitt då Öis i princip varit ett ängagäng kanske han har ändrat uppfattning, har det slagit dig? Nu står det som sagt tydligt att han säger att han är blåvit, vilket också framgår av lundhs podcast.

Jag tar för givet att hans farsa som gammal Öisare tagit med sin son på matcher och helt enkelt uppfostrat honom till att hålla på ÖIS så min bild är att när han blev elitfotbollsspelare så har fokus hamnat på hans egen karriär och hans "kärlek" för ÖIS sakta men säkert blivit mindre och mindre. När de dessutom inte går bra längre och han spelat så länge i en förening i samma stad där rivaliteten är långt ifrån lika stark som i Stockholm så har hans kärlek för ÖIS helt enkelt försvunnit och han istället utvecklat känslor för Blåvitt. Dock tror jag fortfarande att han vill att det ska gå bra för ÖIS.

Off topic: Enligt en sportjournalist på en större tidning i väst ska man uttala varenda bokstav i förkortningar för lagnamn om samtliga bokstäver är stora, t. ex AIK och är bara första bokstaven stor ska ordet uttalas, t. ex Gais. Varför skriver man då ÖIS? Korrekt borde vara att kalla de för Ö.I.S.
Citera
2015-07-12, 19:44
Medlem
junazs avatar
Sådärja, då var det upplagt för att få lite andrum från bottenträsket, tre pinnar mot Falkenberg är det enda som gäller imorn!
Citera
2015-07-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Sådärja, då var det upplagt för att få lite andrum från bottenträsket, tre pinnar mot Falkenberg är det enda som gäller imorn!
Bara inte Falkenberg tar 3 poäng så är jag nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in