Citat:
Ursprungligen postat av
KalmarPoeten
Ja fast eftersom farsan spelade i Öis är det inte konstigt som litet barn. Men efter 7 år i blåvitt då Öis i princip varit ett ängagäng kanske han har ändrat uppfattning, har det slagit dig? Nu står det som sagt tydligt att han säger att han är blåvit, vilket också framgår av lundhs podcast.
Jag tar för givet att hans farsa som gammal Öisare tagit med sin son på matcher och helt enkelt uppfostrat honom till att hålla på ÖIS så min bild är att när han blev elitfotbollsspelare så har fokus hamnat på hans egen karriär och hans "kärlek" för ÖIS sakta men säkert blivit mindre och mindre. När de dessutom inte går bra längre och han spelat så länge i en förening i samma stad där rivaliteten är långt ifrån lika stark som i Stockholm så har hans kärlek för ÖIS helt enkelt försvunnit och han istället utvecklat känslor för Blåvitt. Dock tror jag fortfarande att han vill att det ska gå bra för ÖIS.
Off topic: Enligt en sportjournalist på en större tidning i väst ska man uttala varenda bokstav i förkortningar för lagnamn om samtliga bokstäver är stora, t. ex AIK och är bara första bokstaven stor ska ordet uttalas, t. ex Gais. Varför skriver man då ÖIS? Korrekt borde vara att kalla de för Ö.I.S.