Citat:
Ursprungligen postat av
Borgarbohemen
Nej Malmös rödgröna majoritet + fi skapar förutsättningar för en jämställd, rättvis och ekologiskt hållbar stad och det skapar förutsättningar för arbetstillfällen och en levande stad. En stad som mår bra. Detta har Malmöborna förstått. Malmö är så populärt att alla inte får plats i staden och det byggs inte tillräckligt med bostäder. Många väljer därför att flytta till kranskommunerna men pendlar sedan in till Malmö.
Du förenklar det lite grann nu. Jag skulle inte säga att Malmö mår bra. Jag älskar verkligen Malmö, det är staden jag är född i och vuxit upp i men det har förändrats så pass mycket under mina 25 år i livet att jag och min sambo är eniga om att vi ska flytta till Lomma eller något när det är dags att bilda familj. Detta är en stor anledning till varför folk flyttar.
Malmös rödgröna majoritet är anledningen till att Malmö behöver så mycket pengar från staten år efter år. Att det är en levande stad råder ingen tvekan om, och den är levande på grund av invandrarna. Min farsa brukar berätta om vilken spökstad det var när han var yngre, men även han är medveten om att med invandringens alla fördelar kom också nackdelarna som förvandlade Malmö till en kriminell högborg.
Malmö är en populär stad för unga människor, studenter som pluggar på MaH/folkhögskolor/Lund. Malmö har också blivit en övernattningsstad för de som jobbar i Köpenhamn.
Jag tror att Malmöbor (mig själv exkluderat, så klart) är förblindade av kärleken till staden och har en vi-mot-dom mentalitet gentemot resten av Sverige. Därför tar alla som vuxit upp här så illa upp så fort minsta lilla kritik mot staden yttras. Och det är fel väg att gå.