2015-02-21, 07:36
Medlem
När poliserna skulle omhänderta den 15-åriga flickan gick hon till attack mot dem.
Nu står tonåringen åtalad vid Malmö tingsrätt för våld mot tjänsteman, försök till våld, förgripelse mot tjänsteman och våldsamt motstånd.

http://www.skanskan.se/article/20150220/MALMO/150229943/1004/-/15-aring-i-attack-mot-tva-poliser-

Ytterligare två män har nu överfallits och rånats i närheten av Folkets park.
Liksom vid ett par tidigare tillfällen har gärningsmännen hotat sina offer. Sedan har de tvingat med dem till en bankomat och tagit deras bankkort för att kunna ta ut pengar.

http://www.skanskan.se/article/20150220/MALMO/150229942/1004/-/fler-ranade-vid-folkets-park-
Citera
2015-02-21, 14:58
Avslutad
Folkets Park känns som no go zon
Citera
2015-02-21, 15:42
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Du resonerar fel, oavsett hur dåligt det är kommer någon alltid att få flest röster, även i Grekland.

Däremot så har vänsterpartier lättare att få röster då det finns många låginkomsttagare som vill försörjas med bidrag. Som i Malmö till exempel.

Nej Malmös rödgröna majoritet + fi skapar förutsättningar för en jämställd, rättvis och ekologiskt hållbar stad och det skapar förutsättningar för arbetstillfällen och en levande stad. En stad som mår bra. Detta har Malmöborna förstått. Malmö är så populärt att alla inte får plats i staden och det byggs inte tillräckligt med bostäder. Många väljer därför att flytta till kranskommunerna men pendlar sedan in till Malmö.

Citat:
Ursprungligen postat av banankex1
Självklart har Malmö en röd/grön majoritet. Sånt får man enkelt genom att se till att majoriteten är beroende av deras bidragsgivande. Hur skulle de annars försörja sig? Jobba?

Sedan 2003 har följande huvudkontor etablerat sig i Malmö (och fler är på väg):

Thule
Hilding Anders
Securitas Direct
IMP
Publishers Master
Duni
TAT
Inwido
Panduro Hobby
AarhusKarlshamn
Kwintet
Midelfart Sonesson
Brio
Cefar Medical
Vesta Skadeförsäkring
Teleca Stockholm
Sanitec
Lantmännen
Viktväktarna
Hilanders
Mercedes-Benz
Daimler Chrysler
Vestas Northern
Ballingslöv
Fojab
DSB First
Region Skåne
Sparbanken Öresund
Elfa
Carl Zeiss Vision
Anton Paar
Arjo Huntleigh
MiL Institute
Telavox
Britax
Kunskapsporten
Moltex Textil
Partnertech
Still
Storck Sverige
Subaru Fordon
Zhonghuan Hi-Tech IT
Algo Chemicals AB
Oatly
Perstorp
Peugeot
Söderbergföretagen
Ikea
Babyliss
Ikano Bank
Ikano Fastigheter*Bank
Ikeas ”Hubhult” *
Orkla Foods
Citera
2015-02-21, 15:58
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Malmö är så populärt att alla inte får plats i staden och det byggs inte tillräckligt med bostäder. Många väljer därför att flytta till kranskommunerna men pendlar sedan in till Malmö.

Nu ska vi inte överdriva här. Anledningen till att de flesta flyttar till kranskommunerna är de undermåliga skolorna i Malmö. De arbetar i Malmö bor utanför och så får kidsen en dräglig skolgång som inte sabbar för dem i livet.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/ny-flyktingstrom-kan-sanka-skolresultat/
Att 58% får godkänt i alla ämnen är jävligt dåligt och då är det en HÖJNING! Vem vill spela roulett med sitt barns framtid?
Citera
2015-02-21, 17:02
Bannlyst
Citat:
Nej Malmös rödgröna majoritet + fi skapar förutsättningar för en jämställd, rättvis och ekologiskt hållbar stad och det skapar förutsättningar för arbetstillfällen och en levande stad. En stad som mår bra. Detta har Malmöborna förstått. Malmö är så populärt att alla inte får plats i staden och det byggs inte tillräckligt med bostäder. Många väljer därför att flytta till kranskommunerna men pendlar sedan in till Malmö.

Du förenklar det lite grann nu. Jag skulle inte säga att Malmö mår bra. Jag älskar verkligen Malmö, det är staden jag är född i och vuxit upp i men det har förändrats så pass mycket under mina 25 år i livet att jag och min sambo är eniga om att vi ska flytta till Lomma eller något när det är dags att bilda familj. Detta är en stor anledning till varför folk flyttar.

Malmös rödgröna majoritet är anledningen till att Malmö behöver så mycket pengar från staten år efter år. Att det är en levande stad råder ingen tvekan om, och den är levande på grund av invandrarna. Min farsa brukar berätta om vilken spökstad det var när han var yngre, men även han är medveten om att med invandringens alla fördelar kom också nackdelarna som förvandlade Malmö till en kriminell högborg.

Malmö är en populär stad för unga människor, studenter som pluggar på MaH/folkhögskolor/Lund. Malmö har också blivit en övernattningsstad för de som jobbar i Köpenhamn.

Jag tror att Malmöbor (mig själv exkluderat, så klart) är förblindade av kärleken till staden och har en vi-mot-dom mentalitet gentemot resten av Sverige. Därför tar alla som vuxit upp här så illa upp så fort minsta lilla kritik mot staden yttras. Och det är fel väg att gå.
Citera
2015-02-21, 17:22
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Du förenklar det lite grann nu. Jag skulle inte säga att Malmö mår bra. Jag älskar verkligen Malmö, det är staden jag är född i och vuxit upp i men det har förändrats så pass mycket under mina 25 år i livet att jag och min sambo är eniga om att vi ska flytta till Lomma eller något när det är dags att bilda familj. Detta är en stor anledning till varför folk flyttar.

Malmös rödgröna majoritet är anledningen till att Malmö behöver så mycket pengar från staten år efter år. Att det är en levande stad råder ingen tvekan om, och den är levande på grund av invandrarna. Min farsa brukar berätta om vilken spökstad det var när han var yngre, men även han är medveten om att med invandringens alla fördelar kom också nackdelarna som förvandlade Malmö till en kriminell högborg.

Malmö är en populär stad för unga människor, studenter som pluggar på MaH/folkhögskolor/Lund. Malmö har också blivit en övernattningsstad för de som jobbar i Köpenhamn.

Jag tror att Malmöbor (mig själv exkluderat, så klart) är förblindade av kärleken till staden och har en vi-mot-dom mentalitet gentemot resten av Sverige. Därför tar alla som vuxit upp här så illa upp så fort minsta lilla kritik mot staden yttras. Och det är fel väg att gå.

Detta håller jag med om helt och hållet, är en rimlig och trolig analys av bilden av Malmö. Har samma minnen av betongmalmö som var dött varje söndag och det är väldig stor skillnad mot idag.
Det enda jag inte delar är flytten till Lomma, sambon och jag har pratat mer om Söderslätt!
Citera
2015-02-21, 22:38
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Alla ni som sitter och svartmålar Malmö: Förstår ni inte varför Malmös Rödgrönrosa majoritet har så stort stöd? Det har möjligen inget att göra med att de gör ett bra arbete?

Nej det har att göra med att hälften av stadens invånare är invandrare, dessutom har du inflyttade svagbegåvade smålänningar samt bönder från södra skåne som röstar på S, MP, V eller Fi.
Citera
2015-02-21, 22:39
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Malmö är en fantastisk stad som ligger vid Öresund. Från stan blickar man ut mot havet och Öresundsbron som elegant binder ihop Malmö med Köpenhamn. Malmö är verkligen ingen krigszon, Malmö är en fantastisk stad. Dessutom så minskar kriminaliteten.

Du menar från Limhamn, V Hamnen eller Ribban blickar man ut mot havet. Från resten av staden blir det svårt.
Citera
2015-02-22, 12:07
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Nu ska vi inte överdriva här. Anledningen till att de flesta flyttar till kranskommunerna är de undermåliga skolorna i Malmö. De arbetar i Malmö bor utanför och så får kidsen en dräglig skolgång som inte sabbar för dem i livet.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/ny-flyktingstrom-kan-sanka-skolresultat/
Att 58% får godkänt i alla ämnen är jävligt dåligt och då är det en HÖJNING! Vem vill spela roulett med sitt barns framtid?

Det kanske inte är så konstigt att skolresultaten i Malmös skolor sjunker när familjer med goda familjeförhållanden drar till perifera kranskommuner. Då försvinner även en stod del av de elever som har goda förutsättningar och därmed har högre sannolikhet att prestera bättre i skolan. Men man ska i sammanhanget inte förringa att en elev kan prestera bra även på en svagare skola.

Citat:

Jag förstår inte var i din text det låg någon kritik mot Malmö? Varför är det ni flyttar?

Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Du menar från Limhamn, V Hamnen eller Ribban blickar man ut mot havet. Från resten av staden blir det svårt.

Behöver du ha varenda geografisk position i Malmö där man kan se ut mot havet?
Citera
2015-02-22, 14:52
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:

Intressant kommentar. Har inte sett någon skriva det innan, men det är också så jag uppfattar det. Bor man mitt i smeten ser man inte alla problem. Tror faktiskt folk som bor i Skåne, men utanför Malmö har den mest realistiska synen på staden. Man kanske studerar eller jobbar där men bor på annan ort i Skåne och får därmed distans samt något att jämföra med. Säger man något negativt så får man världens försvarstal.
Citera
2015-02-22, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Intressant kommentar. Har inte sett någon skriva det innan, men det är också så jag uppfattar det. Bor man mitt i smeten ser man inte alla problem. Tror faktiskt folk som bor i Skåne, men utanför Malmö har den mest realistiska synen på staden. Man kanske studerar eller jobbar där men bor på annan ort i Skåne och får därmed distans samt något att jämföra med. Säger man något negativt så får man världens försvarstal.

Ja precis, jag resonerade också så för några år sedan. "Ingen har rånat mig, därför är personrån inte ett problem i Malmö och de som hävdar det är rasister från kranshålor". Ungefär så resonerar majoriteten av mina vänner än idag och med den attityden så lär Malmö aldrig bli något annat än Sveriges Detroit. Jag hade inte heller sett alla problem om jag inte blivit aktiv på Flashback.

Det stämmer antagligen att de som bor en bit utanför Malmö har bäst koll på staden. Precis som det är de som inte bor i Rosengård som har bäst koll på stadsdelen. Jag har kvar barndomsvänner i Rosengård som jag fortfarande umgås med och jag tycker att jag känner befolkningen väl. De kastar sina sopor lite varsomhelst, bidraget trillar in den 25te från en för dom totalt främmande stat (två systrar jag känner, zigenare, som bor på Ramels väg visste t.ex. inte vem Reinfeldt var runt 2010-2011) och likt husdjur så lever de utan att ha koll på vad som händer omkring dem. För dem så är Rosengård en fungerande stadsdel, och det är självklart att en befolkning bestående av MENA-invandrare som kommer från länder där rinnande vatten är lyx tycker det. Men vi som bor utanför vet vilken katastrof för integrationen och ekonomin Rosengård är.
Citera
2015-02-22, 22:28
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Jag hade inte heller sett alla problem om jag inte blivit aktiv på Flashback.

Ringer det ingen varningsklocka här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in