2016-01-21, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Ja, det blir säkert inga problem...

"Kommunalrådet Milan Obradovic (S) är redo för ett nytt miljonprogram i Malmö.
– Vi klarar av att bygga 4 000 nya bostäder i år, säger Milan Obradovic, ordförande i tekniska nämnden.

Alla asylsökande har vänt upp och ner på kommunens planering. Malmö står inför en så stor befolkningsökning att det måste fram 4 000 nya bostäder varje år fram till 2019.

De senaste åren har Malmö klarat av att sätta igång 1 300 nya bostäder om året.

/.../

Hur det ska gå till går han inte närmare in på, men han ser statliga bidrag och sänkta krav i plan- och bygglagarna som viktiga inslag.

/.../

Tjänstemännen inom kommunens förvaltningar är mer oroade än den politiska ledningen. Utmaningarna är så stora att kommunen bara till en begränsad del lär kunna tillgodose behoven, varnar fastighetskontoret och undrar:

Vad händer då?

Vem ska mer bygga?

Vem ska betala?

– Jag kan förstå oron. Vi måste se vad som händer om vi inte klarar det, säger Milan Obradovic."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmo-laddar-for-miljonprogram/

Milan Obradovic. Mannen som driver flera företag parallellt med uppdraget på Malmö stad och där man får uppdrag från Malmö stad om man anlitar hans företag eller där hans företag är mellanhänder eller underleverantörer i uppdrag där Malmö stad är beställare. Antar att Sydsvenskan inte gjort den granskningen.
Citera
2016-01-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Berätta gärna mer detaljerat om dessa möten. Hade varit intressant. Jag bor inte långt därifrån och försöker undvika det just för att slippa det du beskriver.

Om du bor där så vet du vad det handlar om. Mitt mål är att folk ska se med egna ögon och dra egna slutsatser om vad Malmö är en stad och vad som pågår på öppen gatan mitt på dagen. Vad resten av Sverige sponsrar, vad det är för sjukvård som erbjuds i Malmö, vilken enorm kriminalitet det handlar om och så vidare. De jag har i min vänskapskrets befinner sig högre uipp i pyramiden och berättar det vidare till andra i sina vänskapskretsar. Tycker det är bra att det sprid vidare. Speciellt vilka vidriga och äckliga politikerpatrask, inavlade och obildade journalister och inkompetenta poliser som härjar i Malmö.

Malmö. en stad för de obildade vänsterpatrasken, den intellektuella underklassen.
Citera
2016-01-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Flera asylsökande greps vid 23-tiden på lördagskvällen av polis på det till asylboende omvandlade Hotell Formule 1 vid Midhem i Malmö. Detta efter att slagsmål uppstått bland migranterna.

Väktare som finns på boendet för att säkerställa lugn och ordning klarade inte att på egen hand få stopp på storbråket utan utlöste det installerade överfallslarmet. Polisen tvingades kommendera ett stort antal patruller för att få slut på tumultet.

Flera av de asylsökande bråkstakarna omhändertogs av resoluta polismän och placerades i polisbilar utanför för att lugna ner sig. Alla asylsökare uppskattade dock inte polisens närvaro utan blev våldsamma också mot polismännen:

– Vi har en gripen för våld mot tjänsteman. Det ska vara en polis som har blivit utsatt för våldet. Men han mår okej igen, säger Calle Persson. Vi har också två personer som har blivit omhändertagen enligt polislagen paragraf 13. Alla de tre har körts till polishuset.

http://avpixlat.info/2016/01/19/stor-polisinsats-med-flera-gripna-vid-brak-pa-asylboende-i-malmo/

Det är alltid bråk där och muslimerna brukar dra runt i området, råna, snatta, hota, ofreda och trakassera medborgare. Många gånger ser man hur de smiter före i kassakön i närmaste matvarubutik för at de anser att de har rätt att gå före i kön. En annan variant av dessa varelsers "beteende" är att de blir provocerade när någon före dem inte lägger avdelararen på kassabandet medan de själva skiter i det. Så jag brukar provocera när jag ser att jag har en vidrig och äcklig kackerlacka ståendes efter mig i kön.
Citera
2016-01-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
För att sammanfatta tråden, skulle jag vilja delge de argument som visar att Malmö trots allt är Sveriges bästa stad.

Malmö har Sveriges bästa geografiska läge, staden ligger längst ner i söder vid kusten och klimatet är därmed mycket gynnsamt och vintrarna är korta och milda.

Närheten till Köpenhamn, -städerna kan anses som sammanväxta och förbinds med den fantastiska öresundsbron, 15 minuter med bil eller 20 minuter med tåg är restiden.

Utbudet av varor och tjänster är stort i Malmö, här hittar man allt som önskas och priserna är lägst i Sverige. Bilservicen här är billigast i Sverige och utbudet av bilverkstäder är stort, man hittar också Skandinaviens billigaste däckfirmor här och norra Europas billigaste horor. Du får en valfri pizza för 35 kronor, en falafel för en tia, en läskedryck 5 kronor, du får bilen handtvättad av en invandrare som jobbar så att svetten lackar för 90 kronor, du kan gå och klippa dig för 49 kronor, bli rakad och fin för 20 kronor, eller gå och få en erotisk tantra-massage för 250 kronor hos någon av de hundratals små söta thaiflickorna som jobbar i staden.

Malmö har en kontinental atmosfär och staden känns inte svensk vilket är väldigt skönt.
Staden genomsyras av en skön avslappnad känsla och det känns som att man är utomlands på betydligt sydligare breddgrader.
Mentaliteten i Malmö är också annorlunda jämfört med övriga Sverige, något som jag och många andra älskar.
Malmö har också något som andra svenska städer saknar, nämligen charm.
Staden är levande och ärlig, den visar inte upp någon falsk fasad, den blottar sig och tillåter sig vara lite sliten, lite smutsig och lite sunkig, det skapar atmosfär och liv, ja helt enkelt en charm som man annars finner på mer exotiska platser i världen.

Endast en nyinflyttad söndercurlad nittonårig hipster kan hysa den bilden du har...
De exempel du ger är antingen subjektiva - bästa vädret (fan heller Öland har betydligt fler soltimmar normalt sett) eller exempel på vad kriminalitet understödd av efterblivna västermänniskor kan skapa.
Du tror att de billiga pizzorna, bilverkstäderna, däckverkstäderna, biltvättarna, kubanerna osv inte kommer med en baksida i form av kriminalitet, skattebrott, jobb utan löner osv. Nä nä det är närheten till köpenhamn som gör pizzan billig enligt dig. wow.
om man anser personrån vara det charmigaste som finns så kan jag köpa att malmö ligger högt på listan, annars är smutsen och slitenheten enbart en skam som visar hur talanglösa politiker ägnat allt för stor tid åt att sko sig själva på bekostnad av staden.
/
Citera
2016-01-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Endast en nyinflyttad söndercurlad nittonårig hipster kan hysa den bilden du har...
De exempel du ger är antingen subjektiva - bästa vädret (fan heller Öland har betydligt fler soltimmar normalt sett) eller exempel på vad kriminalitet understödd av efterblivna västermänniskor kan skapa.
Du tror att de billiga pizzorna, bilverkstäderna, däckverkstäderna, biltvättarna, kubanerna osv inte kommer med en baksida i form av kriminalitet, skattebrott, jobb utan löner osv. Nä nä det är närheten till köpenhamn som gör pizzan billig enligt dig. wow.
om man anser personrån vara det charmigaste som finns så kan jag köpa att malmö ligger högt på listan, annars är smutsen och slitenheten enbart en skam som visar hur talanglösa politiker ägnat allt för stor tid åt att sko sig själva på bekostnad av staden.
/

En som har insyn i det här med svartslakten i Rosengård säger att de djur om slaktas används i bland annat pizzorna. Vem ägnar sig åt svartslakt i ett ghetto där det bara bor mu-slimer och utslaget patrask?
Citera
2016-01-22, 19:48
Medlem
En sjuklig 68-årig man rånades i hissen på sin bostadsadress i centrala Malmö.

Två män i 25-årsåldern knuffade omkull mannen och tog hans plånbok.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/aldre-sjuk-man-ranades-i-hissen
Citera
2016-01-22, 20:42
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Arbetslösheten i Malmö är 15,20 procent: tredje högst i landet efter Landskrona och Södertälje.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/atgardsjobb-ska-hejda-utsatthet-1/

Undrar vad de här tre städerna har för gemensam nämnare?

Men nu ska 200 utföra "något".
Citera
2016-01-23, 05:30
Medlem
Mängder med vapen och narkotika i beslag

MALMÖ Närmare 50 kilo narkotika, ett 30-tal vapen och tre handgranater togs i beslag.
Dessutom hittades över 3 100 patroner.
Det här är några av de resultat som polisens tre Fokusgrupper uppnådde i Malmö under 2015.

Under det gånga året tog polisen dessutom en miljon kronor i beslag.
Och samma sak gäller klockor och guld. Även det värderat till runt en miljon.
Redan 2011 hamnade ett 70-tal av Malmös mest kriminellt aktiva personer på polisens Fokuslista. Avsikten var att de bland annat skulle utsättas för ständiga person- och fordonskontroller.
Senare byggdes Fokuslistan på med ytterligare namn på ”livsstilskriminella.”

Utöver polisen knöts även åklagare, Kronofogden, skattemyndigheten och Malmö stad till projektet.
Under första halvåret 2015 ökade våldsdåden i Malmö. Det inträffade flera sprängningar, men även mord och skjutningar.

Särskilda Fokusgrupper sattes då in med sikte på att minska kriminaliteten i de mest utsatta områdena.
Det handlar mycket om Seved, men även om bland annat Kroksbäck, Holma och Herrgården.
Läs mer.....

http://www.skd.se/2016/01/22/mangder-med-vapen-och-narkotika-i-beslag/
Senast redigerad av ascheberg 2016-01-23 kl. 05:32.
Citera
2016-01-23, 10:18
Medlem
Gräddfil om du kommer till Malmö från rätt land

Projektet ”Little Big Malmö” vill göra Malmö till världens mest internationella stad. Målet är att det ska finnas människor från 193 olika nationaliteter i Malmö. Metoden är att uppmuntra folk att invandra till Malmö genom att finansiera deras invandring och etablering.

Idag finns det människor från 169 olika nationaliteter i Malmö. Men Finnur Sverrisson och Lars Lyberg har startat projektet ”Little Big Malmö”[1] där målet är att se till att det finns människor från världens alla 193 nationer i Malmö. Detta mål ska uppnås fram till Malmö-festivalen 2016. Projektet ska finansieras genom att individer och företag köper andelar i projektet. Sverrisson och Lyberg försöker nu samla 10 miljoner kr för att finansiera projektet.

De nationaliteter som idag saknas i Malmö är följande: Antigua, Grenada, Barbuda, Kiribati, Andorra, Komorerna, Belize, Liechtenstein, Bhutan, Maldiverna, Brunei, Marshallöarna, Mikronesien, Oman, Nauru, Palau, Saint Kitts och Nevis, Salomonöarna, São Tomé och Príncipe, Sydsudan, Tonga, Vanuatu, Tuvalu och Östtimor. Kommer man från någon av dessa nationaliteter så erbjuder ”Little Big Malmö” en så kallad ”soft landing”, vilket innebär flygbiljett, jobb, bostad, cykel och annan vägledning som krävs för att man ska kunna bosätta sig i Malmö.
Läs mer....

http://www.situationmalmo.nu/graddfil-om-du-kommer-till-malmo-fran-ratt-land/
Citera
2016-01-23, 12:06
Medlem
Gifta barn ska omplaceras

Malmö stad placerade flickor under 18 år tillsammans med sina äkta män, något som fått kraftig kritik den senaste veckan. Nu ändrar kommunen rutinerna.

Det var Sveriges Radio som tidigare i veckan avslöjade att 16 asylsökande flickor i Malmö flyttats till Migrationsverkets anläggningsboenden tillsammans med sina äkta män. Detta trots att barnäktenskap inte är tillåtet i Sverige.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/gifta-barn-ska-omplaceras
Senast redigerad av ascheberg 2016-01-23 kl. 12:09.
Citera
2016-01-23, 14:22
Medlem
Tittade på vilka som klev på en lokalbuss i Malmö. Det var 12 personer. 10 muslimer och två äldre. Det är så det brukar se ut på lokalbussarna. De vanliga vita arbetandes vågar numera inte åka buss om kvällarna. De vet att om det händer något så kommer inte polisen om det är någon som ringer för det är bara kriminella och våldtäktsmän kvar numera i Malmö. Min gissning är att om det händer något så får man reda ut det själv. Rån, våldtäkter, hot, trakasserier, våld är mycket vanligt i Malmö.

Man kan undra hur kommunisterna, miljöpatrasket och alla dessa inavlade småstadsmänniskor tänkte när de röstade fram en korrupt analfabet som Löfven och de obildade korrupta patrask som jobbar för Malmö stad, vad de hade hoppats på att han och de skulle tillföra. Min gissning är att dessa patrask inte tänkte alls utan bara följde strömmen. Nu håller de sig hemma om kvällarna. Rädda för att gå ut.
Citera
2016-01-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Gräddfil om du kommer till Malmö från rätt land

Projektet ”Little Big Malmö” vill göra Malmö till världens mest internationella stad. Målet är att det ska finnas människor från 193 olika nationaliteter i Malmö. Metoden är att uppmuntra folk att invandra till Malmö genom att finansiera deras invandring och etablering.

Idag finns det människor från 169 olika nationaliteter i Malmö. Men Finnur Sverrisson och Lars Lyberg har startat projektet ”Little Big Malmö”[1] där målet är att se till att det finns människor från världens alla 193 nationer i Malmö. Detta mål ska uppnås fram till Malmö-festivalen 2016. Projektet ska finansieras genom att individer och företag köper andelar i projektet. Sverrisson och Lyberg försöker nu samla 10 miljoner kr för att finansiera projektet.

De nationaliteter som idag saknas i Malmö är följande: Antigua, Grenada, Barbuda, Kiribati, Andorra, Komorerna, Belize, Liechtenstein, Bhutan, Maldiverna, Brunei, Marshallöarna, Mikronesien, Oman, Nauru, Palau, Saint Kitts och Nevis, Salomonöarna, São Tomé och Príncipe, Sydsudan, Tonga, Vanuatu, Tuvalu och Östtimor. Kommer man från någon av dessa nationaliteter så erbjuder ”Little Big Malmö” en så kallad ”soft landing”, vilket innebär flygbiljett, jobb, bostad, cykel och annan vägledning som krävs för att man ska kunna bosätta sig i Malmö.
Läs mer....

http://www.situationmalmo.nu/graddfil-om-du-kommer-till-malmo-fran-ratt-land/

Finnur Sverrisson och Lars Lyberg. Min gissning är att dessa kackerlackor är patrask och behövde ett jobb så man snackade med sina kusiner och rövpolare och så skapade man två jobb åt två bottenskrap som annars aldrig hade kunnat ordna jobb av egen maskin.

Man undrar vad det är för jobb som garanteras när man inte kan ordna jobb för alla svenskar som dragits med i massarbetslösheten men jag gissar att man slussar in dem i att kanske få taxikörkort. Som de andra mu-slimerna. När mu-slimen inte kan läsa eller skriva så köper han ett svart taxikort och ordnar ett "jobb" hos en annan skattefifflande och bidragsfifflande muslim och så kör han taxi svart med bidrag. Att det är en ren förlust för skattebetalarna spelar ingen roll för man trycker bara nya sedlar och lånar ännu mer pengar. Allt som gått att plundra för att kunna ger mu-slimerna gratis pengar har redan plundrats. Nu är vi inne i en fas där man bjudit in de mest kriminella från alla världens hörn.

När jag satt på en buss som heter 130 för inte så länge sedan var det två svartingar som bråkade med busschauffören för att han inte lät dem åka gratis eller att de hade satt i spel att betala en biljett för två. Den ena negern hade en luftkonditionering modell större under armen som han gick runt med. Både jag och busschauffören blev hotade och när jag frågade negern om han ville ha stryk. Han och hans polare mot mig så blev han tyst på en gång. jag sa åt honom att han var en chicken shit, piece of shit inte ens då vågade han säga något. Välkommen till fina och fantastiska Malmö där alla muslimska bottenskrap bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in