2015-07-11, 21:59
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Det förekommer nog. Men i detta fall fanns ju valmöjligheter. Anders valde att skjuta. Men han kunde ha agerat på ett annat, för de drabbade betydligt skonsammare sätt.

Är det helt främmande i din tankevärld att påståendet om en nödsituation är bara en ursäkt för att fria Anders från ansvar?
Absolut inte främmande. Vilket jag förklarat väldigt många gånger tidigare.
Det finns alltid valmöjligheter . Det är först efteråt som man vet om man gjorde rätt val eller ej. Alltid lätt att klaga på någons val i efterhand. Jag har gjort en del val i livet som jag önskade att jag gjort annorlunda.
Citera
2015-07-11, 22:01
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Absolut inte främmande. Vilket jag förklarat väldigt många gånger tidigare.
Det finns alltid valmöjligheter . Det är först efteråt som man vet om man gjorde rätt val eller ej. Alltid lätt att klaga på någons val i efterhand. Jag har gjort en del val i livet som jag önskade att jag gjort annorlunda.

Ja, jag vet inte hur du är funtad. Men aldrig att jag, om jag vore beväpnad, ens skulle komma på tanken att skjuta ihjäl en familjehund inne på en privat tomt, vare sig jag är polis eller inte. Vi har alla vissa spärrar. Detta alternativ skulle inte existera i min sinnevärld.
Citera
2015-07-11, 22:06
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ja, jag vet inte hur du är funtad. Men aldrig att jag, om jag vore beväpnad, ens skulle komma på tanken att skjuta ihjäl en familjehund inne på en privat tomt, vare sig jag är polis eller inte. Vi har alla vissa spärrar. Detta alternativ skulle inte existera i min sinnevärld.
Nä, det är väl något alla får ta ställning till vad de är beredda att göra i diverse situationer.
Citera
2015-07-11, 22:08
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Nä, det är väl något alla får ta ställning till vad de är beredda att göra i diverse situationer.

Jag tror det är ganska enkelt. Vissa människor har helt enkelt andra värderingar. De ser en familjehund som ngt som kan undanröjas efter behag när den orsakar minsta irritation. Eftersom hundar inte anses värda ngt i lagens ögon så är det ju absolut riskfritt. Det är vad jag tror hände i detta fall.
Citera
2015-07-11, 22:10
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Jag tror det är ganska enkelt. Vissa människor har helt enkelt andra värderingar. De ser en familjehund som ngt som kan undanröjas efter behag när den orsakar minsta irritation. Eftersom de inte anses värda ngt i lagens ögon så är det ju absolut riskfritt. Det är vad jag tror hände i detta fall.
Så kan det vara. Jag tror det inte. Men vi har ju alla rätt att TRO vad vi vill.
Citera
2015-07-11, 22:11
Medlem
dynaflows avatar
Va har ni egentligen för bevis för att Anders var i nöd?
Citera
2015-07-11, 22:12
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dynaflow
Va har ni egentligen för bevis för att Anders var i nöd?
Inget alls.
Citera
2015-07-11, 22:14
Medlem
dynaflows avatar
Citat:
Inget alls.

Nä tänkte väl de
Citera
2015-07-11, 22:18
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Nä tänkte väl de
Det har väl varit klarlagt redan för flera år sedan...
Citera
2015-07-11, 22:20
Medlem
dynaflows avatar
Citat:
Det har väl varit klarlagt redan för flera år sedan...

JAg var ju i nte här dåp. Men efte rsom alla låter så självsäkar och trakasserar den stackars familjen så troddfe jag att ni hadde nått bevis. Har ni inte de så är de ju rätt sjukt, va?
Citera
2015-07-11, 22:24
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
JAg var ju i nte här dåp. Men efte rsom alla låter så självsäkar och trakasserar den stackars familjen så troddfe jag att ni hadde nått bevis. Har ni inte de så är de ju rätt sjukt, va?

Ja, det värsta är väl att man börjar anklaga familjen för en massa saker när det är de och Brutus som har blivit drabbade. Det känns faktiskt hemskt. Som att sparka på den som ligger...
Citera
2015-07-11, 22:26
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Det finns inget bevis åt andra hållet heller. Det är väl kärnan i diskussionen. Jag tycker inte trakasserier åt något håll är okej. Men tycker man att det är okej att trakassera så känns det märkligt att man tycker sig ha rätt att avgöra mot vem eller vilka trakasserierna får riktas. Tycker inte du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in