Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-11, 21:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har mumlats om skåp eller foderautomat tidigare i tråden. Jag håller inte för omöjligt att hon kan ha gömts i något sådant.

Däremot tror jag personligen inte på det där med styckad som det också har postats om i tråden. Jag tror att det ryktas om det "på byn" men att det alltså inte stämmer.
Hon måste ha hittats nånstans, och på ett eller annat sätt har GM säkerligen försökt gömma henne. Däremot måste hon inte alls ha varit styckad. Det är bara en sån där smasksensationell detalj som tre lögnaktiga sladderkärringar av fyra kommer på för att ytterligare krydda hemskheterna.
2015-07-11, 21:07
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Kan även förklara användandet av halvmask istället för vanligt andningsskydd.Trots uppgiften att tekniker alltid använder halvmask...tvivlar dock på det då man känner sig som en tapir efter en stund i sådan mask

Jag vet inte om alla här förstår skillnaden , Halvmask eller Gasmask säger vi på mitt jobb är för att inte få i sig farliga gaser och slippa starka lukter .
Det mindre och enklare Munskyddet eller Dammskyddet är ju för att slippa få i sig farliga partiklar , kan säkert hindra att man andas ut div utan att veta vad .
2015-07-11, 21:07
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hon måste ha hittats nånstans, och på ett eller annat sätt har GM säkerligen försökt gömma henne. Däremot måste hon inte alls ha varit styckad. Det är bara en sån där smasksensationell detalj som tre lögnaktiga sladderkärringar av fyra kommer på för att ytterligare krydda hemskheterna.
Inte med tanken på polisernas reaktion vid upphittandet av Lisa.
Det kan väl inte ha varit, shit inte nu under semester v28-32.
2015-07-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag vet inte om alla här förstår skillnaden , Halvmask eller Gasmask säger vi på mitt jobb är för att inte få i sig farliga gaser och slippa starka lukter .
Det mindre och enklare Munskyddet eller Dammskyddet är ju för att slippa få i sig farliga partiklar , kan säkert hindra att man andas ut div utan att veta vad .

Exaktemente..
2015-07-11, 21:13
Nej tror jag inte på "intryckt i ett skåp" låter som en skitunge som sagt det för att vara flashig.
Någon med vett i skallen hade sagt att BO har hittats i ett klädesskåp på Martorp.
2015-07-11, 21:13
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kom systern att bidraga till den snabba uppgraderingen?

Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Det är något lurt som inte FB har listat ut vid anmälan om försvinnandet.
Antingen ett fynd vid mopeden som vi inte fått veta.
Systern till Lisa hade kännedom om vad som kunde vara på gång. (Därav snabba uppgraderingen).
FB skulle kunna så mycket mer än bara acceptera ett yppandeförbud och stå med ändan bar och bara vänta på Vad händer nu?
Det blir ändlösa paragrafer och spekulationer om vad som händer i kommande rättegång.
Kom igen nu spekulera i vad som hänt istället så att vi kommer framåt. Polisutredningen står still
acceptera detta.!

Har också funderat en hel del över vad Lisas äldre syster ev. kan ha haft kännedom.

Systern ev. kännedom kan ha bidragit till att pappan tog bilen och körde till Blomberg så snabbt. Hon kan mycket väl ha bidragit till denna mycket snabba uppgradering som kom att ske.
2015-07-11, 21:16
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har också funderat en hel del över vad Lisas äldre syster ev. kan ha haft kännedom.

Systern ev. kännedom kan ha bidragit till att pappan tog bilen och körde till Blomberg så snabbt. Hon kan mycket väl ha bidragit till denna mycket snabba uppgradering som kom att ske.
Äntligen någon som fattat vilket spår vi kan vara inne på. Hur gammal är systern till Lisa?
2015-07-11, 21:17
Medlem
Jag gjorde ett uppehåll från tråden då folk spydde ut den ena sagan efter den andre om vad som hände Lisa.

Dock är jag riktigt imponerad av litauern som sitter häktad, han har inte erkänt än och det efter säkert flertalet förhör. Om det är han som mördat Lisa så får man ge han det att han nekade till tusen, annars talar mer och mer för att han verkligen INTE gjort det.

Såvida han inte erkänt för polisen om mordet för tre veckor sedan, vi vet som sagt nada.
2015-07-11, 21:18
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Fast flera här i tråden (inklusive mig själv) har ju skrivit att vi skulle ha reagerat och agerat exakt som Lisas pappa. Detta utan någon syster som kanske visste något.

Vad vi i första hand skulle ha varit oroliga för var förstås att något hänt på vägen; olycka eller punktering.
2015-07-11, 21:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Äntligen någon som fattat vilket spår vi kan vara inne på. Hur gammal är systern till Lisa?

Hon är 20.
2015-07-11, 21:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Det vore nog ödesdigert att råka bevittna ett pågående inbrott av sådana här ligor. De kan säkert ha skaffat sig god lokalkännedom innan de gör inbrotten. Att lirka upp lås och undvika att lämna fingeravtryck och dna-spår är förmodligen inga problem för dessa proffsiga stöldligor, och ett människoliv kanske inte heller är så mycket värt för dem. Tyvärr...
Om man skaffar sig god lokalkännedom så kanske man också ser till att utföra dessa
inbrott på lite lämpligare tider på dygnet än strax efter stängningsdags på ett
landsbygdscafé. För jag utgår ifrån att du syftar till att LH skulle ha råkat ertappa tjuvar
i farten på just stället där hon jobbade och då fått betala ett högt pris för
att hon hade ögonen med sig.
Varför inte dröja en bra stund efter att man förvissat sig om att samtliga anställda gett sig
av därifrån? Varför slå till innan man var säker på den saken?
Varför agera vid halvsjutiden en söndagskväll? Varför inte vänta tills efter mörkrets inbrott?
Sällan som jag tycker man hör talas om tjuvar som "jobbar" förrän rätt sent på dygnet.
Som på natten eller tidigt i gryningen. "Vargtimmen" borde passa utmärkt som tid att
slå till med ovälkomna besök. Då är det oftast tyst och stilla både ute och inne.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-11 kl. 21:23.
2015-07-11, 21:21
Medlem
hasselmuzs avatar
[quote=hasselmuz|53977341][quote=joxarn|53970523]Om det skulle vara sant så är det fel person som sitter häktad.
Senast redigerad av hasselmuz 2015-07-11 kl. 21:22. Anledning: Felpost

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in