Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-08, 08:27
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Sanningen är nog snarare den motsatta.
Vad är det som har varit omöjligt att genomföra? Att få till stånd en förlängd häktning?
Den lät sig ju göras. Har du inte hängt med kanske i turerna riktigt?

Nu ryktas det förresten att balten har erkänt mordet vid senaste förhöret.
Ska bli intressant att se om det stämmer med verkligheten.

Hade dom saknat grund så hade vi knappast haft killen häktad på högsta misstankegraden.
Teknisk bevisning mot honom föreligger har det framgått. Inser du betydelsen av
nåt sånt?

Hade han inget transportmedel till sitt förfogande? Källa på det, tack.
Hade man ingen egen bil bland de tre? Det tror jag nog allt.
Var har du hört det ryktet då?
2015-07-08, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag kan inte förstå hur han skall kunna erkänna ett brott som han aldrig kunnat begå, därför måste det vara en skröna av någon skribent.
Hur kan du vara så säker på att han inte kan ha begått brottet? Har du information som polisen och åklagaren inte känner till? Tror du att åklagaren bara på djävulskap begär fortsatt häktning trots att han vet att MGM är oskyldig?
2015-07-08, 08:30
Medlem
Gäller yppandeförbud för dom närstående också? Hur mycket information får dom?
2015-07-08, 08:36
Bannlyst
Här finns ganska många bilder på nämnda byggnader i området och översiktsbilder. Vissa har man sett men jag har i alla fall inte sett alla tidigare och det ger också en ganska bra överblick på området.
Tankegångarna i texten är också intressanta, känns ganska så trovärdigt. Men, vad vet jag, tiden får väl utvisa hur mordet gått till, förhoppningsvis.
Länk: http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/07/04/lisas-holm-mord-i-blomberg-martorp/
2015-07-08, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972
Var har du hört det ryktet då?

En skribent, kellywoman, skrev igår omkring 23:00 att hon hörde från säker källa att MGM hade erkänt och att det skulle komma ut i pressen idag.

Utöver detta skrev hen att hen var nära bekant med en person med god insyn i utredningen. Hen skrev också att BO inte var styckad.

Sök på kellywoman, så får du avgöra om det är värt att tro på skribenten eller inte.
2015-07-08, 09:28
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Här finns ganska många bilder på nämnda byggnader i området och översiktsbilder. Vissa har man sett men jag har i alla fall inte sett alla tidigare och det ger också en ganska bra överblick på området.
Tankegångarna i texten är också intressanta, känns ganska så trovärdigt. Men, vad vet jag, tiden får väl utvisa hur mordet gått till, förhoppningsvis.
Länk: http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/07/04/lisas-holm-mord-i-blomberg-martorp/

Det är bara en sak i resonemanget i länken som gör att det faller - LH kunde inte tala Litauiska och Litauiern kunde inte Svenska - Hur kunde han be LH om hjälp att leta efter en kattunge?
2015-07-08, 09:30
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
En skribent, kellywoman, skrev igår omkring 23:00 att hon hörde från säker källa att MGM hade erkänt och att det skulle komma ut i pressen idag.

Utöver detta skrev hen att hen var nära bekant med en person med god insyn i utredningen. Hen skrev också att BO inte var styckad.

Sök på kellywoman, så får du avgöra om det är värt att tro på skribenten eller inte.

Spännande. En skribent som hörde från en säker källa.... Det här dådet saknar motstycke i lösa rykten.
2015-07-08, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det är bara en sak i resonemanget i länken som gör att det faller - LH kunde inte tala Litauiska och Litauiern kunde inte Svenska - Hur kunde han be LH om hjälp att leta efter en kattunge?

Båda kan engelska mig veterligen.
2015-07-08, 09:45
Medlem
Theforeigners avatar
Hittade just den här radio interview med JA där han berättar om hur han hittade handsken, detta är altså INTE den interview där han berättar att dom var 3 stycken som tog upp handsken:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594

Publicerat tisdag 9 juni kl 11.36

AJ säger bla. i detta interview:

- Helt plötsligt ser vi en del av klädseln som låg på golvet mitt emot. Då tog jag omedelbart upp den och gick till polisen med den om den skulle tillhöra henne. Och det visade det sig att det gjorde den, säger Jönsson.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-07-08 kl. 09:47.
2015-07-08, 09:48
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko

Det finns inget i hens tidigare inlägg som tyder på att hen känner nån med insyn. Så känn dej lurad.
Senast redigerad av Ralfj 2015-07-08 kl. 09:56.
2015-07-08, 09:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hittade just den här radio interview med JA där han berättar om hur han hittade handsken, detta är altså INTE den interview där han berättar att dom var 3 stycken som tog upp handsken:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594

Publicerat tisdag 9 juni kl 11.36

Det har i tråden länkats till den intervjun den 14/6, 15/6, 16/6, 18/6, 28/6 och förmodligen fler datum. Vilken ny information tror du dig ha hittat i intervjun?
Senast redigerad av DreamTwister 2015-07-08 kl. 09:52.
2015-07-08, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Hur kan du vara så säker på att han inte kan ha begått brottet? Har du information som polisen och åklagaren inte känner till? Tror du att åklagaren bara på djävulskap begär fortsatt häktning trots att han vet att MGM är oskyldig?
Att genomföra ett brott av den här digniteten fordras en planering och organisation som inte den här gästarbetaren hade. Jag ser det som omöjligt att han är någon gärningsman.
Det har funnits minutiös planering därför det har inte funnits mycket tid att röra sig med, en amatör hade omedelbart åkt dit. Du kan se det att de har täckt upp helt, de har inte lämnat något spår efter sig.
De som utförde mordet på Lisa har varit med förr, det anser jag.
Jag vet inte vad åklagaren vet eller tror, men att häkta en person som sedan visar sig oskyldig får förödande konsekvenser för utredningen.
Nu koncentreras utredningen på den här gästarbetaren, och vittnen som kunde ha värdefull information tror att de gripit gärningsmannen, jag skulle tro att fallet är kört.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in