[quote=boidis12|53959952]
Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
När jag ser till fallet är det en lång kedja jag kopplar ihop och en viktig sak är motivet, det motiv som jag ser var att hämnas och skrämma inte mot Lisa men sannolikt mot hennes far, nu vet jag inte hans bakgrund och vad han sysslat med närmare, det påstås att han tillhört något specialkommando, men det är rykten.
När man ser till hur mordet utförts med tidsbegränsningar är det ett välorganiserat mord med flera inblandade, det bör ha funnits en skåpbil inblandad för att genomföra kidnappningen.
Om det är ett brutalt styckmord som mer eller mindre framkommit med flera inblandade, anser jag gärningsmännen har en icke svensk bakgrund.
Att genomföra ett sådant här mord kostar pengar och då måste man fråga sig vem har haft intresse att finansiera det.
Det är viktigt att de släpper obduktionsrapporten då kan man jämföra med andra mord och kanske därigenom få en uppfattning vilka som ligger bakom mordet.
Jag har en uppfattning vilka som ligger bakom mordet, men kan inte komma med ett sådant påstående.[/QUOTE
Det enda som behövdes i det är fallet är den som nu sitter häktad . Främmande makt eller vem du nu vill påskina skulle ha hämnats på pappan hade aldrig gett sig på en tonårsflicka . Vill främmande makt hämnas så går man direkt på måltavlan . Jag har erfarenhet av det militära och ingen så kallad fiende skulle nedvärdera sig till att ge sig på en tonåring . Det här är ingen Hamiltonfilm utan verkligheten i Sverige 2015 . En snäll , skötsam och just då kaffedrickande (enligt släktingar) 35-åring från Litauen (OSS : Ironi) har dödat en ung tjej som hade hela livet framför sig . I utgångsläger var brottet sexrelaterat men urartade senare och blev istället mord . För detta ska han dömas till livstid så att får sitta inne så länge som möjligt . Såna här jävla svin ska inte gå lösa bland vanligt folk . Det är alltid trevligt att folk har egna uppfattningar om vad som hänt men i det här fallet är du ute och cyklar minst Vättern runt . När han gav sig på LH så slog han i spiken till celldörren åt sig själv snickare som han är .
Jadå , det är 35 åringen som är skyldig , fråga är bara om svinet var ensam !
Jag tror det .