Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 14:18
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Varför har dom gardiner i en byggbod?

Kan ha använts som tillfälligt boende vid tex större bygge eller nått .
2015-07-09, 14:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Boden ser ganska gammal ut, slutet på 80-talet/mitten på 90-talet. Denna bod kan i ett tidigare liv tjänstgjort som fika-bod eller rast-bod för byggarbetare eller liknande.
2015-07-09, 14:25
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur svårt är det att hitta Martorp? Eller till ladan mittemot? Vilka andra kopplingar till byggnader måste det finnas? GM kan vara en ung man från Skövde, fyndplatsen ligger på vägen hem.

Bra gjort av honom att själv få med henne och sen köra in på Martorp, just till en gård där det sagts att den MGM jobbar ibland. Folk ute på landet lägger ofta märke till okända, så hade det åkt en okänd bil där tror jag att någon uppmärksammat detta.
2015-07-09, 14:25
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Boden ser ganska gammal ut, slutet på 80-talet/mitten på 90-talet. Denna bod kan i ett tidigare liv tjänstgjort som fika-bod eller rast-bod för byggarbetare eller liknande.

Det är en gammal Byggbod från BPA , dom hade massor av just den här modellen .
2015-07-09, 14:26
Medlem
boidis12s avatar
[quote=Fagro|53958312]När jag ser till fallet är det en lång kedja jag kopplar ihop och en viktig sak är motivet, det motiv som jag ser var att hämnas och skrämma inte mot Lisa men sannolikt mot hennes far, nu vet jag inte hans bakgrund och vad han sysslat med närmare, det påstås att han tillhört något specialkommando, men det är rykten.
När man ser till hur mordet utförts med tidsbegränsningar är det ett välorganiserat mord med flera inblandade, det bör ha funnits en skåpbil inblandad för att genomföra kidnappningen.
Om det är ett brutalt styckmord som mer eller mindre framkommit med flera inblandade, anser jag gärningsmännen har en icke svensk bakgrund.
Att genomföra ett sådant här mord kostar pengar och då måste man fråga sig vem har haft intresse att finansiera det.
Det är viktigt att de släpper obduktionsrapporten då kan man jämföra med andra mord och kanske därigenom få en uppfattning vilka som ligger bakom mordet.
Jag har en uppfattning vilka som ligger bakom mordet, men kan inte komma med ett sådant påstående.[/QUOTE

Det enda som behövdes i det är fallet är den som nu sitter häktad . Främmande makt eller vem du nu vill påskina skulle ha hämnats på pappan hade aldrig gett sig på en tonårsflicka . Vill främmande makt hämnas så går man direkt på måltavlan . Jag har erfarenhet av det militära och ingen så kallad fiende skulle nedvärdera sig till att ge sig på en tonåring . Det här är ingen Hamiltonfilm utan verkligheten i Sverige 2015 . En snäll , skötsam och just då kaffedrickande (enligt släktingar) 35-åring från Litauen (OSS : Ironi) har dödat en ung tjej som hade hela livet framför sig . I utgångsläger var brottet sexrelaterat men urartade senare och blev istället mord . För detta ska han dömas till livstid så att får sitta inne så länge som möjligt . Såna här jävla svin ska inte gå lösa bland vanligt folk . Det är alltid trevligt att folk har egna uppfattningar om vad som hänt men i det här fallet är du ute och cyklar minst Vättern runt . När han gav sig på LH så slog han i spiken till celldörren åt sig själv snickare som han är .
2015-07-09, 14:33
Medlem
BonerBatmans avatar
Var Lisa naturligt blond eller färgade hon håret? Sett bilder från när hon var yngre. Då hade hon mycket mörkare hår.
2015-07-09, 14:35
Medlem
Citat:

För att byggboden antagligen består av kök/fikarum, dusch och omklädningsrum i ett och samma utrymme..
2015-07-09, 14:38
Medlem
Tamborinos avatar
[quote=boidis12|53959952]
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När jag ser till fallet är det en lång kedja jag kopplar ihop och en viktig sak är motivet, det motiv som jag ser var att hämnas och skrämma inte mot Lisa men sannolikt mot hennes far, nu vet jag inte hans bakgrund och vad han sysslat med närmare, det påstås att han tillhört något specialkommando, men det är rykten.
När man ser till hur mordet utförts med tidsbegränsningar är det ett välorganiserat mord med flera inblandade, det bör ha funnits en skåpbil inblandad för att genomföra kidnappningen.
Om det är ett brutalt styckmord som mer eller mindre framkommit med flera inblandade, anser jag gärningsmännen har en icke svensk bakgrund.
Att genomföra ett sådant här mord kostar pengar och då måste man fråga sig vem har haft intresse att finansiera det.
Det är viktigt att de släpper obduktionsrapporten då kan man jämföra med andra mord och kanske därigenom få en uppfattning vilka som ligger bakom mordet.
Jag har en uppfattning vilka som ligger bakom mordet, men kan inte komma med ett sådant påstående.[/QUOTE

Det enda som behövdes i det är fallet är den som nu sitter häktad . Främmande makt eller vem du nu vill påskina skulle ha hämnats på pappan hade aldrig gett sig på en tonårsflicka . Vill främmande makt hämnas så går man direkt på måltavlan . Jag har erfarenhet av det militära och ingen så kallad fiende skulle nedvärdera sig till att ge sig på en tonåring . Det här är ingen Hamiltonfilm utan verkligheten i Sverige 2015 . En snäll , skötsam och just då kaffedrickande (enligt släktingar) 35-åring från Litauen (OSS : Ironi) har dödat en ung tjej som hade hela livet framför sig . I utgångsläger var brottet sexrelaterat men urartade senare och blev istället mord . För detta ska han dömas till livstid så att får sitta inne så länge som möjligt . Såna här jävla svin ska inte gå lösa bland vanligt folk . Det är alltid trevligt att folk har egna uppfattningar om vad som hänt men i det här fallet är du ute och cyklar minst Vättern runt . När han gav sig på LH så slog han i spiken till celldörren åt sig själv snickare som han är .

Jadå , det är 35 åringen som är skyldig , fråga är bara om svinet var ensam !
Jag tror det .
2015-07-09, 14:40
Medlem
rotesaus avatar
Lite från Sven-Erik Alhem:

http://www.svd.se/rattsexpert-om-overklagandet-det-verkar-klokt/om/mordet-pa-lisa-holm
2015-07-09, 14:44
Medlem
JH1960s avatar
Måste kommentera. Att judar skulle vara ansvariga för detta hemska är en möjlighet som har ca 0% sannolikhet, observera att det inte var decimaler på 0%.

Som i korsord och liknande gåtor är det troligen det enklaste som är svaret.

Den personen som som tog livet av ihjäl henne såg eller hörde (moppar hörs) på morgonen att hon kom med moped och chansade att hon skulle vara ganska ensam och lätt att göra med den kvällen innan hon skulle åka hem.

Annars finns ju alltid alternativ som zombier , nä nu vill jag inte lägga fram den teorin ;-)
2015-07-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om man ser till massmedia-rubrikernas ordning, så är den lilla byggboden det första stället som krimtekniker lägger tid på.
Däremot pågick aktivt hundsök under en ganska lång tidsperiod, runt hela gården. Hundar verkar ha markerat fler platser kring gården, vilket också bekräftas av att tekniker noggrant undersökt flera punkter på gården.

I mina ögon, svårt att se någon exakt plats som gäller. Media kan allt som oftast, lägga upp en bild som inte har direktkontakt med vad som skrivs i artikeltexten.
Vad som däremot är troligt att anta, är att hon hittades inomhus.

Det är oklart var på Martorp som kroppen har hittats. Både byggboden och den gula mellanbyggnaden har föreslagits som fyndplats. Svaret kanske är att kroppen hittades på båda platserna! Det har ju framkommit, helt obekräftade, uppgifter på att kroppen har varit styckad. OM det är så kan den ju ha hittats på mer än en plats. Därför febril aktivitet på mer än ett ställe.
2015-07-09, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vart har det bekräftats? Är du galen?

Hej! Nej jag är inte galen. Är du galen? Mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in