Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Precis! Leif GW uttalanden är bara pinsamma och det genomskådar honom. Att ta ställning emot åklagaren fast det finns teknisk bevisning säger bara vad för typ av personlighet han har. En besserwisser som tror han sitter med facit.
Få lyssnar på honom efter det här bottennappet.
Åklagaren uttalade vid intervju att det finns teknisk bevis, men inte att det är teknisk bevis som binder den misstänkte till brottet. Han menade också att med det material som nu finns kan inte åtal väckas men hoppas på inkommande resultat.
Om det hade funnits material från Lisa exempelvis ett hårstrå från henne i litauernas bil då hade det funnits tekniskt bindande bevis till brottet.
Lisas far kom mycket snabbt till platsen där mopeden fanns och insåg allvaret och anmälde till polisen, som var på plats efter ca 30 min.
Det jag inte kan förstå varför spärrade de inte av cafeeområdet omedelbart, med spårhundar hade de fått vittringen från Lisa på mopeden och sannolikt spårat var hon gått från mopeden och om det uppstod någon fight när hon lämnade mopeden som syns på gruset av skoavtrycken.
Nu vad jag förstår gjordes ingenting och folk sprang härsan tvärsan där, som gör att hundarna kan inte få upp spår.
Det måste vara fel när säteriägaren hittar en handske efter flera dagar strax intill cafeet som var Lisas.
Sedan skulle alla ekonomibyggnader ha kollats med likspårhundar på området första dagen.
När mopeden hade nyckeln i tändningslåset och hennes personliga tillhörigheter i en påse, var det allvarligt det anser jag de borde insett