Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-06, 12:41
Medlem
[quote=blofeldt|53927553]Att LGW Persson och Hasse Aaro uttalar sig är bara ett massmedialt spektakel. De sitter båda två och tjänar pengar på sina uttalanden, och självklart vill dom hålla grytan kokande så länge det bara går. Ju länge åklagaren dröjer med ett åtal, dess längre kan dessa kriminaltomtar sitta och inhösta arvoden genom att ifrågasätta mordutredningen, som vi andra inte vet ett jävla skit om.[/QUOTE

Jag håller med dig dem två försöker mjölka så mkt dem kan.
Dem två ska man ta med nypa salt dem vet inte vem än någon annan. Kommer med massa spekulationer och leder inget vart. Bara första uttalande Hasse hade första gången va helt skrattretande och jävligt löjligt att höra.
2015-07-06, 12:52
Mitt första inlägg i den här tråden.

Redan från början har jag tyckt att hela den här tragedin har luktat missar här och där. Bara det att A verkade så arrogant i början när journalisten från Expressen ville ha en intervju. "Bara för att det är du så går det bra."

Att flera har tagit upp en handske som tillhört L*sa H*lm är också mystiskt. Det kan säkerligen vara brodern men andra förövare är nog inte helt uteslutet.

Mina fem cent till diskussionen.
2015-07-06, 12:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Visst hade MGM/dennes advokat överklagat häktningen igen?
Något sagt om när detta tas upp?

Redan avslaget av hovrätten som också fastställde häktningstid 4 veckor (nästa omhäktningsförhandling blir alltså tis 28/7). Vad jag vet har det inte framkommit om de försökt med HD igen.
2015-07-06, 12:57
Vet någon varför obduktionen dröjer så länge för? Är det för att det inte ska ge fördelar till förövaren/förövarna?
2015-07-06, 13:01
Medlem
dondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Vet någon varför obduktionen dröjer så länge för? Är det för att det inte ska ge fördelar till förövaren/förövarna?

Den är nog klar för längesen. Hon begravs ju i morgon.
2015-07-06, 13:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Att det skulle ha skett en våldtäkt av Lisa Holm är endast spekulationer och finns inget bevis för det.
Om en våldtäkt skett av en ensam man borde den ha skett vid cafeet eller dess närhet, men det finns ingenting som visar på något sådant, det som framkommit är att brottsplatsen är inte vid cafeet eller dess närhet.
Utgångsläget för Lisa Holm var vid mopeden och sedan hittades kroppen eller kroppsdelarna ca 1,5 km därifrån, har inget exakt avstånd.
Min spekulation är att det skedde en kidnappning av Lisa, två personer har rusat fram och lyft upp henne och placerat henne med tvång i en skåpbil med chaufför, om inte mordplatsen fanns där hon hittades måste hon blivit mördad på annat ställe som endast blir gissningar.
Därför kroppen eller kroppsdelarna placerades i ekonomibyggnaden var medvetet att de skulle hittas snabbt och chockera och skrämma de berörda.
Alla de här föremålen från Lisa som finns som en snitslad bana är medvetet planterat dit de har inte kommit dit av sig själv. Det där med plantering är ett känsligt ord men man måste se till fakta.
Jag kan inte se annat utan det var ett välplanerat organiserat mord där de visste exakt hur mycket tid de hade till förfogande.
De här anklagelserna mot den litauiske gästarbetaren som gärningsman saknar all grund, alla tre blev anhållna och samtidigt togs deras bil in för kontroll, om Lisa hade funnits i den bilen hade polisens tekniker hittat spår det kan man vara helt övertygad om, nu hittades ingenting och därför släpptes två personer.
Jag anser att ensam person skulle aldrig ha kunnat genomföra den här operationen därför sträckan är för lång från där mopeden fanns och till fyndplatsen, och mordplatsen finns inte heller i närheten av mopeden.

Var det där en sammanfattning av samtliga fakta / tankefel som presenterats i tråden? Hur som, bra jobbat.
2015-07-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Precis! Leif GW uttalanden är bara pinsamma och det genomskådar honom. Att ta ställning emot åklagaren fast det finns teknisk bevisning säger bara vad för typ av personlighet han har. En besserwisser som tror han sitter med facit.
Få lyssnar på honom efter det här bottennappet.
Åklagaren uttalade vid intervju att det finns teknisk bevis, men inte att det är teknisk bevis som binder den misstänkte till brottet. Han menade också att med det material som nu finns kan inte åtal väckas men hoppas på inkommande resultat.
Om det hade funnits material från Lisa exempelvis ett hårstrå från henne i litauernas bil då hade det funnits tekniskt bindande bevis till brottet.
Lisas far kom mycket snabbt till platsen där mopeden fanns och insåg allvaret och anmälde till polisen, som var på plats efter ca 30 min.
Det jag inte kan förstå varför spärrade de inte av cafeeområdet omedelbart, med spårhundar hade de fått vittringen från Lisa på mopeden och sannolikt spårat var hon gått från mopeden och om det uppstod någon fight när hon lämnade mopeden som syns på gruset av skoavtrycken.
Nu vad jag förstår gjordes ingenting och folk sprang härsan tvärsan där, som gör att hundarna kan inte få upp spår.
Det måste vara fel när säteriägaren hittar en handske efter flera dagar strax intill cafeet som var Lisas.
Sedan skulle alla ekonomibyggnader ha kollats med likspårhundar på området första dagen.
När mopeden hade nyckeln i tändningslåset och hennes personliga tillhörigheter i en påse, var det allvarligt det anser jag de borde insett
2015-07-06, 13:05
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Att det skulle ha skett en våldtäkt av Lisa Holm är endast spekulationer och finns inget bevis för det.
Om en våldtäkt skett av en ensam man borde den ha skett vid cafeet eller dess närhet, men det finns ingenting som visar på något sådant, det som framkommit är att brottsplatsen är inte vid cafeet eller dess närhet.
Utgångsläget för Lisa Holm var vid mopeden och sedan hittades kroppen eller kroppsdelarna ca 1,5 km därifrån, har inget exakt avstånd.
Min spekulation är att det skedde en kidnappning av Lisa, två personer har rusat fram och lyft upp henne och placerat henne med tvång i en skåpbil med chaufför, om inte mordplatsen fanns där hon hittades måste hon blivit mördad på annat ställe som endast blir gissningar.
Därför kroppen eller kroppsdelarna placerades i ekonomibyggnaden var medvetet att de skulle hittas snabbt och chockera och skrämma de berörda.
Alla de här föremålen från Lisa som finns som en snitslad bana är medvetet planterat dit de har inte kommit dit av sig själv. Det där med plantering är ett känsligt ord men man måste se till fakta.
Jag kan inte se annat utan det var ett välplanerat organiserat mord där de visste exakt hur mycket tid de hade till förfogande.
De här anklagelserna mot den litauiske gästarbetaren som gärningsman saknar all grund, alla tre blev anhållna och samtidigt togs deras bil in för kontroll, om Lisa hade funnits i den bilen hade polisens tekniker hittat spår det kan man vara helt övertygad om, nu hittades ingenting och därför släpptes två personer.
Jag anser att ensam person skulle aldrig ha kunnat genomföra den här operationen därför sträckan är för lång från där mopeden fanns och till fyndplatsen, och mordplatsen finns inte heller i närheten av mopeden.

Varför är då mjölk-/slaktrummet vid ladan mitt emot caféet avspärrat med polisband? Det var den sent igår em iaf.
2015-07-06, 13:07
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Precis! Leif GW uttalanden är bara pinsamma och det genomskådar honom. Att ta ställning emot åklagaren fast det finns teknisk bevisning säger bara vad för typ av personlighet han har. En besserwisser som tror han sitter med facit.
Få lyssnar på honom efter det här bottennappet.

Vad då teknisk "bevisning"?Det vet vi inte vad det innebär.GW:s uttalanden baserar sig på statitisk OCH erfarenhet av sådana här fall som han har sett massor av.Han har sällan haft fel i sina uttalande om vilka gärningsmännen är. Så..besserwisser får stå för dig själv.
2015-07-06, 13:07
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha, ok. Där minskades min förvåning iom svaret, tack tack.
Ja, det var det jag funderade kring. En arbetsplats är trots allt en...bekantskapskrets.
Ja, 6:e dagen på sommarjobbet så kände LH sina arbetskamrater utan och innan även, alla stammisar på kafét och hela bygden på 5 km radie från kafét, givetvis. Hon var tjenis med hela bygden.
Litauerna kände hon självklart också då de jobbade i närheten.
Man upphör aldrig att förvånas över postare av din kaliber som hängt i tråden i veckor och fortfarande postar totalt intetsägande och meninglösa inlägg.
2015-07-06, 13:09
Bannlyst
Ni som skriver skit om GW, har ni egentligen läst hela hans kolumn i Expressen?
http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/nu-ar-jag-mycket-orolig-att-mordaren-kan-ga-fri/

Är ju inte så att han kritiserar åklagaren utan han kommer med intressanta synpunkter utifrån sin egen erfarenhet av liknande fall och om jag inte är helt puckad så har han jävligt mycket mer erfarenhet av dylikt än ni som skriver inlägg här. Att beskriva GW som "kriminaltomte" som bara vill hålla grytan kokande o dra in mer arvoden (o.dyl som skrivits här) är bara pinsamt.
Jag tycker i alla fall att det alltid är intressant att höra/läsa GW:s intressanta resonemang och det gäller inte bara Lisa Holm - fallet.
1. GW har nog pengar så han klarar sig, behöver nog inte "skämma ut sig" med mysko hypoteser för den sakens skull.
2. Han har ju redan en kolumn i Expressen, det är ju där han skriver, är inte nån jävla intervju
Citat -
Enligt den åklagare som leder utredningen av mordet på Lisa Holm skulle "den tekniska bevisningen mot den man som sitter häktad ha stärkts under den senaste tiden". Vad han menar med det är samtidigt oklart. "Stärkts" i förhållande till vad? Till Lisas kläder och andra tillhörigheter som inte påträffats i omedelbar anslutning till hennes kropp. Om det är det han menar är jag ännu mer oroad än när jag skrev min förra kolumn och anledningen till det torde ha framgått av det tidigare sagda.
Skulle det andra sidan vara så enkelt att han numera har teknisk bevisning som binder den häktade mannen till själva gärningen blir jag däremot lugn som en filbunke och lovar att lämna honom och hans utredning i fred fram till den rättegång som ju då kommer att följa efter sommaren
2015-07-06, 13:10
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ja, 6:e dagen på sommarjobbet så kände LH sina arbetskamrater utan och innan även, alla stammisar på kafét och hela bygden på 5 km radie från kafét, givetvis. Hon var tjenis med hela bygden.
Litauerna kände hon självklart också då de jobbade i närheten.
Man upphör aldrig att förvånas över postare av din kaliber som hängt i tråden i veckor och fortfarande postar totalt intetsägande och meninglösa inlägg.

Skulle kunna sätta en större peng på att hon hade en fling med den yngre litauern. När de träffades den sista gången blev storebrodern rasande och gjorde något han ångrade för han blev så svartsjuk..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in