Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 21:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nä, vem har påstått detta??
Vad hon gjorde spelar väl NOLL och INTET roll i denna utredning.

Ägna dig åt saker som betyder nått istället.

Kan du sluta upp med att bete dig som en tyranisk allvetand kung här i tråden, TAK !!!
Du ska väl för fasen inte bestämma vad andra ska tycka är viktigt, och förresten så
är det väl just precis den flickan som också körde moped och parkerade den bredvid Lisa's, och honhar möjligtvis sett en silverfärgad bil parkerat lite konstigt i närheten av cafeet då hon, som den första av tjejerna, lämnade cafeet, efter job den söndagen den 7 Juni, någon halvtimme innan Lisa gik till sin moped.

Om det visar sig at det stämmer att hon sett den omtalade bilen ja då är hon ju möjligtvis et av dom viktigaste vittnen i det här fallet.
2015-07-10, 21:07
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
77 gånger för mycket.

Eftersom jag läser alla inlägg i tråden så har jag inte i någon av de 78 sett något namn på cafeägarens dotters ex-pojkvänner. Att LH hade moped den dagen var ju ett undantag från det normala. Den andra tjejen kanske hade moped varje dag, har jobbat längre och känner till områdets killar.
2015-07-10, 21:12
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Eftersom jag läser alla inlägg i tråden så har jag inte i någon av de 78 sett något namn på cafeägarens dotters ex-pojkvänner. Att LH hade moped den dagen var ju ett undantag från det normala. Den andra tjejen kanske hade moped varje dag, har jobbat längre och känner till områdets killar.

Vad fan skulle polisen ha 35åringen inlåst fortfarande om det inte var han som gjorde det?
Släpp ex pojkvänner etc.
Att 2 av de 3 anhållna blivit släppta från häktet talar starkt för att polisen har mycket på 35 åringen som sitter nu.
Åklagaren begärde inte de två andra häktade, alltså måste något stort hänt. Kvinnan och yngre brodern har till 99% vittnat emot den äldre brodern i förhör.
2015-07-10, 21:16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Vad fan skulle polisen ha 35åringen inlåst fortfarande om det inte var han som gjorde det?
Släpp ex pojkvänner etc.
Att 2 av de 3 anhållna blivit släppta från häktet talar starkt för att polisen har mycket på 35 åringen som sitter nu.
Åklagaren begärde inte de två andra häktade, alltså måste något stort hänt. Kvinnan och yngre brodern har till 99% vittnat emot den äldre brodern i förhör.

Man vad i helvete det där är ju dina och åklagarens fantasier tills saken är avgjord.
2015-07-10, 21:16
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Ni som tror att det är bättre för gärningsmänen att stanna kvar. Är inte det naturligast att fly. Jag menar dem har ju haft timmtal med förhör vem gör det frivilligt?

Du har en poäng här. Om han är skyldig har han allt att vinna på att fly fältet, för att komma undan livstids fängelse. Om han är oskyldig spelar det ingen roll om han är kvar eller reser iväg, det kommer att visa sig ändå. Så varför genomlida häktning och meningslösa förhör i onödan?
Nå, endast en oskyldig kan sitta helt lugnt i båten, det är väl där vi hamnar, vad det nu är värt.
Men om han är skyldig och inte har flytt fältet måste han vara ganska säker på att inte åka dit, kan man tänka.
2015-07-10, 21:17
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Men att det skett en förväxling har varit uppe 78 gånger. Att den andra mopedflickans exkille skulle vara mördaren är däremot nytt.
2015-07-10, 21:17
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men absolut inget tyder på detta.

Tolkningståget har lämnat perrongen igen.. Akta så det inte spårar ur.

Det finns ingenting som tyder på att den häktade är skyldig hela vägen heller. Du sitter och gissar på svart/vita papper.
2015-07-10, 21:18
Medlem
dannees avatar
Citat:
Man vad i helvete det där är ju dina och åklagarens fantasier tills saken är avgjord.

Åklagaren får inte hitta på saker.

"Åklagaren är skyldig att vara objektiv. Det innebär att åklagaren måste förhålla sig helt neutral vid bedömningen av vad som har inträffat och om det kan bevisas i domstol.

Kravet på objektivitet medför att åklagaren har ansvar för att utreda och undersöka även sådant som talar till den misstänktes förmån.

Om en person påstår sig ha varit utsatt för ett brott måste åklagaren t.ex. se till att man kontrollerar trovärdigheten i berättelsen. Har det funnits vittnen på platsen för brottet är det viktigt att så många som möjligt av dessa förhörs så att man får en fullständig bild av vad som hänt. Teknisk bevisning måste självklart vara inhämtad och undersökt på ett riktigt och säkert sätt.

Åklagaren måste vara objektiv även när han eller hon väckt åtal. Under rättegången är det visserligen åklagarens uppgift att bevisa att ett brott begåtts, men skulle det komma fram något som ändrar bevisläget måste åklagaren ta hänsyn till det."
2015-07-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Var det där en sammanfattning av samtliga fakta / tankefel som presenterats i tråden? Hur som, bra jobbat.

Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Åklagaren uttalade vid intervju att det finns teknisk bevis, men inte att det är teknisk bevis som binder den misstänkte till brottet. Han menade också att med det material som nu finns kan inte åtal väckas men hoppas på inkommande resultat.
Om det hade funnits material från Lisa exempelvis ett hårstrå från henne i litauernas bil då hade det funnits tekniskt bindande bevis till brottet.
Lisas far kom mycket snabbt till platsen där mopeden fanns och insåg allvaret och anmälde till polisen, som var på plats efter ca 30 min.
Det jag inte kan förstå varför spärrade de inte av cafeeområdet omedelbart, med spårhundar hade de fått vittringen från Lisa på mopeden och sannolikt spårat var hon gått från mopeden och om det uppstod någon fight när hon lämnade mopeden som syns på gruset av skoavtrycken.
Nu vad jag förstår gjordes ingenting och folk sprang härsan tvärsan där, som gör att hundarna kan inte få upp spår.
Det måste vara fel när säteriägaren hittar en handske efter flera dagar strax intill cafeet som var Lisas.
Sedan skulle alla ekonomibyggnader ha kollats med likspårhundar på området första dagen.
När mopeden hade nyckeln i tändningslåset och hennes personliga tillhörigheter i en påse, var det allvarligt det anser jag de borde insett

Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Varför är då mjölk-/slaktrummet vid ladan mitt emot caféet avspärrat med polisband? Det var den sent igår em iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Tycker detta låter mycket rimligt!

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Lite från Sven-Erik Alhem:

http://www.svd.se/rattsexpert-om-overklagandet-det-verkar-klokt/om/mordet-pa-lisa-holm

Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Det hoppas vi

Har läst tråden från start!
Ingen av oss vet om 35 åringen är skyldig eller inte, han måste bli dömd först!

Varför tror ni att bröderna är knäppa för? För att dom kommer från ett annat land? Vad som framkommit så har dom varit skötsamma, jobbat hårt, är inte kända för att söpa sig fulla!

Vad som kommit fram enligt vittnen!

1 kl 18,15 ska dom suttit utanför sin bostad o fikat? ( Söndag)

2 Kl 19 ska bägge bröderna varit till affären i Blomberg o handlat? (Söndag)

3 Polisen va där på söndags natten o knackade på!

Jag måste bara få undra, hur ska denna 35 åringen hunnit med allt detta som beskrivs i tråden? Då pappan va där o en massa militärer, poliser.

Och sen ska 35 åringen slängt ut ägodelar som tillhör Lisa runt sin egen bostad?
Sen tycker inte jag att det är konstigt att Lisa messar fadern, att hon åker nu!
Tråden är väldigt jobbig, med allt detta upprepanden, o sen hur vissa spekulerar hej vilt.
Vissa skriver rena fantasi sakerna, man vet inte om man ska skratta eller gråta!
2015-07-10, 21:22
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Vad som kommit fram enligt vittnen!

1 kl 18,15 ska dom suttit utanför sin bostad o fikat? ( Söndag)

2 Kl 19 ska bägge bröderna varit till affären i Blomberg o handlat? (Söndag)

3 Polisen va där på söndags natten o knackade på!

Brödernas mamma känns inte som ett pålitligt vittne.
Vet ej hur många grannar Litauerna har, men en av dom har blivit intervjuad av media och berättat att dom varit bortresta på söndagkvällen.
2015-07-10, 21:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Så du läser ALLA inlägg? Imponerande. Men du lyckades missa att du fick svar på en fråga du ställde.

Varför skulle någon outa oskyldiga personer här?

Har inte fått något svar på frågan jag ställde.
Det har ju redan outats massor med folk som kan vara skyldiga, AJ, hans son, LÅ o.s.v.
Varför inte flera med anknytning till stället? LH hade vari där 6 ggr medan de andra t.o.m bor där.
2015-07-10, 21:23
Medlem
Den yngre brodern var också häktad på sannolika skäl och blev senare släppt. Finns det inte en möjlighet att den äldre också kan bli släppt då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in