2015-07-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jodå, ladan/ mjölkrummet är ff den mest sannolika platsen för brottet. Dels för att polis haft en långvarig avspärrning där, och dels för att handsken hittades där. Svårt att se en levande Lisa lämnande platsen. Jag tror nog att hon kämpade för sitt liv!

Det är 99,5% troligt att det är där ja.
Nä, jag skulle sträcka mig till 100% troligt.

Självklart är detta platsen där Lisa tystats. Allt annat är mumbo jumbo och skitsnack.

De som inte fattar att detta är mord/dråp-platsen vid det här laget borde inte vara i tråden överhuvudtaget.
2015-07-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Vad är det som gör dig så säker?

Vet inte, det känns som det bara. Vet inte hur bra man ser ladan från fiket men kanske att någon kastat ett öga dit och sett att nån varit där och jobbat men sen glömt bort det och när man fått frågan sagt att det inte varit någon där på hela dagen.

Hela det här med att Lisa var kvar och alla andra åkte iväg utan att kolla med henne varför hon inte åkte eller vad hon väntade på.

Allt verkar ha hänt i närheten av personalen så att säga.
2015-07-10, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det är ju något väldigt udda hon råkat ut för. Hon har blivit mördad. Och därför kan det vara smart att fundera över: gjorde hon något udda/ovanligt innan hon blev mördad? Ja, det är ganska ovanligt att smsa till en anhörig: nu åker jag hem.
Jag menar inte att att smset ledde till mordet, men att det kan finnas ett samband. Alltså att hon smsade till sin pappa för att han skulle tro att hon var på väg hem.

Vilket jävla skitsnack.

Det är väl för fan standard att SMS:a hem om du ska åka moped hem i 4,5mil för första gången som ovan 17-åring??

T om jag SMS:ar ju när jag påbörjar hemfärden till föräldrarhemmet. Och jag åker bil och är långt äldre...

Så sluta snacka skit du inte har en aning om.
2015-07-10, 19:48
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det är ju något väldigt udda hon råkat ut för. Hon har blivit mördad. Och därför kan det vara smart att fundera över: gjorde hon något udda/ovanligt innan hon blev mördad? Ja, det är ganska ovanligt att smsa till en anhörig: nu åker jag hem.
Jag menar inte att att smset ledde till mordet, men att det kan finnas ett samband. Alltså att hon smsade till sin pappa för att han skulle tro att hon var på väg hem.
Tänker du på något särskilt som hade för sig av udda slag?
Tänker du också att de flesta som mördas hade nåt udda för sig innan de mördades?
2015-07-10, 19:49
Medlem
Det kan ju vara så enkelt att en kompis ringde just när Lisa skulle starta moppen,en sån som inte går att avbryta...Kanske därför hon messade,hon blev lite senare än beräknat helt enkelt.
2015-07-10, 19:49
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det är 99,5% troligt att det är där ja.
Nä, jag skulle sträcka mig till 100% troligt.

Självklart är detta platsen där Lisa tystats. Allt annat är mumbo jumbo och skitsnack.

De som inte fattar att detta är mord/dråp-platsen vid det här laget borde inte vara i tråden överhuvudtaget.

Varför tog GM med sig kroppen istället för att lämna den?
2015-07-10, 19:50
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Klart de har.

Det är ett mysterium. De flesta lämnar kroppen på mordplatsen. Är fyndplatsen = mordplatsen? Annars kunde inte GM räkna med att kroppen skulle förbli oupptäckt särskilt länge. Om syftet var dröjsmål med upptäckten, vad skulle han tjäna på det? Planerade han att flytta kroppen till en permanent plats senare? Varför gjorde han inte det? Vatchareeya blev flyttad minst en gång under tiden hon var försvunnen, och då till en plats där hon garanterat snart skulle upptäckas. Marina blev sannolikt flyttad från brottsplatsen för att skjuta upp upptäckten. Lovisa flyttades från brottsplatsen för att det inte skulle upptäckas att det var en brottsplats. Holger flyttades till en plats som var avsedd att vara permanent. Finns svaret någonstans där, eller har vi en ny orsak till flytten?

Ja det är ett mysterium. Syftet måste ha varit att kroppen skulle förbli oupptäckt längre, annars finns ingen vits med att inte lämna den vid brottsplatsen, vilket ju vore det lättaste och skulle heller inte leda mer till MGM än om de transporterade kroppen till ett ställe ( gula huset ) som de definitivt kunde kopplas till eftersom de arbetade där av och till och kanske hade nycklar till. Märkligt!
2015-07-10, 19:50
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av le_flonk
Första gången Lisa inte blir skjutsad till arbetsplatsen, blir hon mördad. Varför valde hon att åka moped? Vilka kände till, att hon skulle åka själv? Hade Lisa ett hemligt förhållande? Skulle hon möta sin älskare, efter arbetet? Är älskaren gift eller sambo? Ville Lisa att deras relation, skulle fördjupas? Krävde hon, att älskaren måste skiljas från sin sambo? Annars skulle hon offentliggöra deras relation? Är det möjligt att älskaren kände sig såpass pressad, att han mördade Lisa? Äger älskaren en fyrhjuling?

Med pappans hemliga special förband inom militären, var det en grupp, nation, familj, nationell eller nationell som ville fömedla ett budskap till honom/han familjl ?

Nu är det gjort. Gör inte det honom till en stark fara...han sitter inne på en hel del top secret information och får nu anses som försvagad...vad gör militären åt detta...?

Kommer fler inom han fammilj/släkt att användas för att statuera flera exempel ?

frågorna e många...svaren få.
2015-07-10, 19:52
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Det kan ju vara så enkelt att en kompis ringde just när Lisa skulle starta moppen,en sån som inte går att avbryta...Kanske därför hon messade,hon blev lite senare än beräknat helt enkelt.
Mycket möjligt att hon pratade med en kompis. Men grejen är att de blev klara tidigare den dagen och hon var alltså inte försenad.
2015-07-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Ja det är ett mysterium. Syftet måste ha varit att kroppen skulle förbli oupptäckt längre, annars finns ingen vits med att inte lämna den vid brottsplatsen, vilket ju vore det lättaste och skulle heller inte leda mer till MGM än om de transporterade kroppen till ett ställe ( gula huset ) som de definitivt kunde kopplas till eftersom de arbetade där av och till och kanske hade nycklar till. Märkligt!

Tror Litauerna är dumma i huvudet bara, som i att de har väldigt lågt IQ. Inget ont om folk som kommer hit och gästarbetar men vi alla vet nog att många av dem inte har alla hästar i hagen så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Mycket möjligt att hon pratade med en kompis. Men grejen är att de blev klara tidigare den dagen och hon var alltså inte försenad.

Polisen borde väl veta om hon ringt någon, kan man inte se vilka som varit uppkopplade till mobilmasten?
2015-07-10, 19:56
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vilket jävla skitsnack.

Det är väl för fan standard att SMS:a hem om du ska åka moped hem i 4,5mil för första gången som ovan 17-åring??

T om jag SMS:ar ju när jag påbörjar hemfärden till föräldrarhemmet. Och jag åker bil och är långt äldre...

Så sluta snacka skit du inte har en aning om.

Ja jag skulle i alla fall inte vilja få ett sms från mitt barn att "nu åker jag". Och sedan sitta och räkna minuter... nej tack. Att räkna minuter har aldrig räddat någon!!
2015-07-10, 19:57
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Tror Litauerna är dumma i huvudet bara, som i att de har väldigt lågt IQ. Inget ont om folk som kommer hit och gästarbetar men vi alla vet nog att många av dem inte har alla hästar i hagen så att säga.

Polisen borde väl veta om hon ringt någon, kan man inte se vilka som varit uppkopplade till mobilmasten?
Jag vet inte att de är dumma i huvudet. Hur vet du?
Polisen vet sannolikt om hon har pratat med någon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in