Citat:
Ursprungligen postat av
Buhll
Jag tycker det absolut är värt det. Betalar du alla dina räknigar och även handlar med kortet hela tiden så lär du tjäna ihop en bra hacka.
Har du räknat på det? Hur mycket handlar du för om året? Nej jag håller med Juli14. Det är osannolikt att man tjänar mycket poäng genom att handla med ett svenskt kreditkort. Jag har samlat poäng i 2 år nu och skrapat ihop 1.5 miljoner poäng, men endast 133 000 av dessa kommer från kreditkortsköp, och då är en stor del av detta manufactured spending och med amerikanska kort som ger betydligt fler poäng än svenska.
EuroBonus har också ganska usla awards tycker jag, om man inte bokar när de har poängrabatt. 60 000 poäng för en resa till USA? Med AAdvantage betalar jag endast 36 000 poäng.
Amex Sas Elite... Missar jag något här, eller betalar man 4000 kr/år i avgift?? Ögnade igenom reseförsäkringen och såg inte något markant som ändå inte ingår i den man har med sin hemförsäkring? Det som jag tycker är riktigt användbart är självriskeliminering vid bilhyra, men det verkar man inte få med detta kort.
Nä, jag är mycket tveksam till att det är värt att slösa någon tid och energi på det här, och skulle definitivt råda emot att betala 4000 kr per år för ett Amex-kort!