2015-07-10, 15:31
Medlem
Paddington75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Kvinnor får spänning i sina liv genom att umgås med spännande män, titta på den här låten, den är gjord för att kvinnor ska kunna relatera, https://www.youtube.com/watch?v=NP9wZ5qd6mg varför heter låten "thug in my life" och inte "nice guy in my life"?

Korthuset faller ganska fort när du källhänvisar till poplåtar riktade mot småbarn.

Du lyckas däremot mirakulöst nog få en halv poäng där i början även fast det såklart bara är en del av ekvationen. Den spänning du talar om kommer föga från din kvinnosyn, det är snarare någonting som tyvärr följer med på köpet för de tomma skal till tjejer som gängar med 'thugs'.

Men nu är det sommar så ut och snurra in en piggelin i brösthåret och ge frugan en kram!
Citera
2015-07-10, 15:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington75
Korthuset faller ganska fort när du källhänvisar till poplåtar riktade mot småbarn.

Du lyckas däremot mirakulöst nog få en halv poäng där i början även fast det såklart bara är en del av ekvationen. Den spänning du talar om kommer föga från din kvinnosyn, det är snarare någonting som tyvärr följer med på köpet för de tomma skal till tjejer som gängar med 'thugs'.

Men nu är det sommar så ut och snurra in en piggelin i brösthåret och ge frugan en kram!

1) OK. Räknas de här kvinnorna, http://www.buzzfeed.com/mjs538/horrible-reactions-to-chris-brown-at-the-grammys ?

2) Sorry dude, http://img104.imagevenue.com/img.php?image=207955361_bp2_123_480lo.jpg
Senast redigerad av Babianen 2015-07-10 kl. 15:36.
Citera
2015-07-10, 15:38
Medlem
Paddington75s avatar
Citat:
OK. Räknas de här kvinnorna, http://www.buzzfeed.com/mjs538/horrible-reactions-to-chris-brown-at-the-grammys ?

En extrem procentil groupies bör du inte basera dina generaliserande påstående på nej.
Citera
2015-07-10, 15:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington75
En extrem procentil groupies bör du inte basera dina generaliserande påstående på nej.

1) Så du hävdar att alla kvinnor som tänker så är bekväma med att säga det öppet på twitter och bli skämda för det?

2) Eller är det mer sannolikt att det för varje kvinna som säger det öppet finns 100 till som tänker likadant men inte vill säga det högt?

3) Erkänn att du bara rationaliserar för att du inte kan aceptera att kvinnor tänder på att bli slagna.
Citera
2015-07-10, 16:10
Medlem
Citat:
1) Så du hävdar att alla kvinnor som tänker så är bekväma med att säga det öppet på twitter och bli skämda för det?

2) Eller är det mer sannolikt att det för varje kvinna som säger det öppet finns 100 till som tänker likadant men inte vill säga det högt?

3) Erkänn att du bara rationaliserar för att du inte kan aceptera att kvinnor tänder på att bli slagna.

Tänder du själv på att bli slagen?
Citera
2015-07-10, 16:17
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
1) Alla kvinnor blir kåta efter att de har blivit slagna det är en automatisk reaktion. Det är som en lapdance är för för män fast mycket mer intensivt. Här är en kvinna som beskriver det,

2) Kvinnor är inte ute efter att bli slagna i sig, de är ute efter en man som de är rädda för. Det är bara då som man kan känna att mannen har kontroll över en. Att man riskerar att bli slagen gör att man går runt och är lite rädd hela tiden vilket gör att man är små-kåt hela tiden.

3) Här är en kvinna som beskriver hur det fungerar,

om kvinnan inte riskerar att bli slagen då är hon inte rädd för mannen och då blir hon inte kåt på honom.

4) Här kan du se vad kvinnan ovan anser om att män slår kvinnor,

det här är ingen ovanlig åsikt bland kvinnor även om de flesta kvinnor inte säger det högt.
Det du skriver är givetvis korrekt. Dock måste man skilja på de kvinnor som vill ha manliga män (dvs 95% till alla) som inners inne skulle gilla lite husaga och obalanserade kvinnor som ingår destruktiva förhållanden med extremt våldsamma män, den typ jag antar TS avser (en mans-typ vilken ju reducerar chansen att mannen hjälper kvinnan ta hand om barnet och i pre-välfärdssamhället minskade antalet möjliga barn eller slog henne så mycket att hon blev skadad för livet/dog).

Jag läste ngn vetenskaplig rapport som konstaterade att kvinnor som bor i osäkra miljöer föredrar våldsamma män i större utsträckning än i trygga. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den hette. Mekanismen är givetvis, vilket forskarna spekulerade i, att kvinnor väger risken att bli sönderslagna/lämnade mindre när miljön är osäker och de vill ha ngn som skyddar dem i större utsträckning.

Komiskt nog gör det ju att blattar (med typiskt aggressivt machobeteende) blir mer åtrovärda ju mer blattigt samhället blir. Den positiva effekten är ju att den generiske inhemska tönten måste rycka upp sig.

Sedan att göra som prakt-WT-brudar att dras till kriminella, är ju en överslagshandling, då det leder till mer problem än det skyddar emot. Där är det fädernas uppgift att godkänna mannen för att väga upp kvinnors dåliga omdöme, men i "moderna familjer" är fäderna ofta frånvarande eller muppiga liberaler som tror på individualismen.

Där är brytpunkten mellan blattar och svenskar väldigt stor. Araber etc. godkänner inte vem som helst till sina döttrar, medan töntsvennen ser mellan fingrarna på om dottern blir tryckt av en halvkriminell neger, även om han är emot det, men helt enkelt är för töntig för att slå dottern på käften när hon vägrar lyda råd. Behövs inga balkongkast, räcket med en skarp örfil.

Jag förstår verkligen inte hur folk kan låta sina egna värderingar gå ut över sina barn.
Senast redigerad av Ajlavjo 2015-07-10 kl. 16:22.
Citera
2015-07-10, 16:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangosmoothie

1) Jag tänder på att vara rädd. Och jag blir rädd när jag blir slagen/hotad med stryk.

2) Om en man slog/hotade mig men jag inte blev rädd så skulle jag inte tända på det.

3) Det måste var en man som kontrollerar mig genom att slå mig. Så är det för alla kvinnor.
Citera
2015-07-10, 16:20
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangosmoothie
Osakligt ad hominem. Babianen är såklart ingen kärring.

Det är främst bögar som tänder på att bli dominerade.

EDIT:
Citat:
1) Jag tänder på att vara rädd. Och jag blir rädd när jag blir slagen/hotad med stryk.
Å fan? Är du kvinna? Det går jag typ inte med på. Du har alldeles för saklig och nyanserad argumentation.
Senast redigerad av Ajlavjo 2015-07-10 kl. 16:22.
Citera
2015-07-10, 16:25
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajlavjo

EDIT:

Å fan? Är du kvinna? Det går jag typ inte med på. Du har alldeles för saklig argumentation.

1) Här är bevis,

http://img104.imagevenue.com/img.php?image=207955361_bp2_123_480lo.jpg

https://vimeo.com/99734960

2) Jag har ovanligt hög logisk intelligens för att vara kvinna, det är därför.
Citera
2015-07-10, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajlavjo

Å fan? Är du kvinna? Det går jag typ inte med på. Du har alldeles för saklig och nyanserad argumentation.

Haha! Välkommen.
Citera
2015-07-10, 16:35
Medlem
Mooons avatar
Ja, varför inte helt enkelt bara låta dem bli ihjälslagna av sina män, som egentligen är helt vanliga snälla men lätt, av kvinnan, sönderstressade män. Ingen påföljd såklart förutom betald semester så de får vila upp sig efter allt jobbigt. Lyckas inte mannen ha ihjäl henne så ska hon interneras för att ha skapat en ohållbar situation för sin manliga partner.

Låt oss en gång för alla konstatera att män inte har något personligt ansvar i misshandel eller dödande av sin partner. Det är endast kvinnan som provocerar fram situationen.

Män har inte förmåga till moraliskt tänkande, oförmögna att hejda sina impulser, inget ansvarstänkande, inte kraft att lämna ett destruktivt förhållande: Han är helt enkelt oförmögen till allt. Vad säger det om män?

Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Det kan se ut som jag och babianer håller med varandra, men så är inte fallet. Babianen skulle säkert hävda att nära 100 % av kvinnor vill bli slagna (om jag fattat personer/personerna bakom babianenkonton rätt), jag skulle hävda att det rör sig om 2-3 % max. Min poäng med denna tråden har från början varit att vi ska sluta kasta ut en massa resurser i det svarta hål som är dessa 2-3 % av kvinnor. Vi ska även sluta skrämma upp de övriga 97-97 % av kvinnor att de av otur kan råka hamna hos en misshandlande och våldtagande man.
Citera
2015-07-10, 17:06
Medlem
Citat:

2) Om en man slog/hotade mig men jag inte blev rädd så skulle jag inte tända på det.

3) Det måste var en man som kontrollerar mig genom att slå mig. Så är det för alla kvinnor.

Då förstår jag hur du tänker. Är inte rädd för män så jag kan inte relatera (är kvinna själv). Kanske för att jag är van vid att få stryk sedan barnsben av föräldrar så det är typ normaltillstånd. Är ganska avtrubbad i det avseendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in