2015-08-20, 11:44
Medlem
Vid förra nedgången förra hösten köpte jag bull cert och drog in ca 700 tkr på att vara lång i 3 månader samtidigt köpte jag stabila bolag på a listan för att säkra upp, mest en mental grej ) men ändå. Tror på något liknande nu...
Citera
2015-08-20, 13:10
Medlem
Javalangs avatar
Önskar jag hade mer pengar att putta in. Det är alltid bra köpläge om man ligger väldigt lång men nu känns det som lite extra bra köpläge efter den senaste månadens nedgång.
Citera
2015-08-20, 18:36
Medlem
Går år rätt håll.. mot 300 på OMXSPI inom nåt år
Citera
2015-08-21, 10:12
Medlem
Hur agerar ni som har fonder/aktier som backar nu? Säljer ni eller ligger ni still och väntar på en ev. uppgång?

Är själv väldigt kluven.. Ligger back ca 20k i dagsläget på mina investeringar, ca 250k. Säljer jag så är ju förlusten verklig.. Jag vill ju tro på en uppgång inom en snar framtid. Men känns mörkt och som att vi kommer backa ännu mer..

Ge mig tips!
Citera
2015-08-21, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungcoopa
Hur agerar ni som har fonder/aktier som backar nu? Säljer ni eller ligger ni still och väntar på en ev. uppgång?

Är själv väldigt kluven.. Ligger back ca 20k i dagsläget på mina investeringar, ca 250k. Säljer jag så är ju förlusten verklig.. Jag vill ju tro på en uppgång inom en snar framtid. Men känns mörkt och som att vi kommer backa ännu mer..

Ge mig tips!
Jag kommer personligen inte sälja. Ligger fortfarande plus. Om det så ska ta flera år att komma tillbaka
Till bästa kurs gör jag det. Detta är om något ett tillfälle att köpa
Citera
2015-08-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Jag kommer personligen inte sälja. Ligger fortfarande plus. Om det så ska ta flera år att komma tillbaka
Till bästa kurs gör jag det. Detta är om något ett tillfälle att köpa
Förstår dig om du fortfarande ligger på plus. Jag har ju backat ända sen jag köpte i maj.. Sjukt dålig tajming.

Har inte mer pengar att handla för. Men är det verkligen köpläge nu? Känns som det kommer fortsätta falla..?
Citera
2015-08-21, 10:51
Medlem
Sitter och funderar i samma banor.
ÄR det värt att ha pengarna på börsen nu och få ner GAVet lite eller ska man gå ur nu och komma tillbaka i höst/vinter?
Citera
2015-08-21, 11:16
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungcoopa

Ge mig tips!
Tipset är att bita ihop och inte försöka tajma marknaden.

All fakta och statistik pekar på att det är en förlustaffär att försöka, och all min personliga erfarenhet stödjer det.

Jag kan bara önska lycka till, till alla er som försöker tajma marknaden.

Gör ni det baserat på rationella beslut så är det en sak.

Gör ni det baserat på att "det känns mörkt", ja, ni bör fundera på vad det är ni sysslar med.
Citera
2015-08-21, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno

All fakta och statistik pekar på att det är en förlustaffär att försöka, och all min personliga erfarenhet stödjer det.

Gör ni det baserat på att "det känns mörkt", ja, ni bör fundera på vad det är ni sysslar med.
Tajma in en botten, då ska mna nog ha en jävla tur. Nu har börsen sjunkit ett bra tag, kan sjunka mer eller stiga. Gå lång i dagsläget vore bra om man har likvider. OM ett år kan den visst stå lägre än i dag, men säg om 3 eller 5 år.
Citera
2015-08-21, 15:20
Bannlyst
Citat:

Precis. Men alla har nog inte psyket till det.
Citera
2015-08-21, 16:49
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Precis. Men alla har nog inte psyket till det.

Då ska man inte syssla med aktier i min mening. Minns tiden 2007, -50% och man funderade om man skulle lägga ner, några år senare låg man plus igen. Att det går ner 10-20% är inom felmarginal i min värld.
Citera
2015-08-21, 18:38
Medlem
njaexss avatar
Citat:

Exakt, det bästa om man är långsiktig som jag själv är bara o köpa mer om det går under GAVet så att säga. Så ser jag på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in