2015-07-10, 13:48
Medlem
Ni diskuterar saken som om det skulle gälla vanliga människor. Klart det finns en skala, men många av de här kvinnorna är rejält sjuka och skall absolut inte jämföras med andra kvinnor. Skulle en vanlig kvinna se hur de här kvinnorna beter sig, så skulle hon med säkerhet inte missbedöma vem som är sjuk. Det är uteslutet. Problemet är att det aldrig beskrivs i t ex media. Få människor har haft att göra med riktigt psyk-sjuka partners. Ändå vill de diskutera saken...

Det som gäller är balans. Kan man inte stoppa den som är sjuk från vansinne, kan det alldrig bli balans. Det är ett måste. Därmed är en toffel helt uteslutet. Förutom det är det självklart att mannen skall ha en fantastisk förmåga att behålla sitt lugn. Inte alls att han skall vara aggressiv i tid och otid. Är inte det självklart?

Kan ha fel, men jag tror faktiskt inte heller att de här tjejerna nödvändigtvis dras till män som är onödigt aggressiva. De bara ratar toffeln, vilket är helt logiskt.

Problemet är snarare att en normal man inte kan ta hand om en psykiskt sjuk kvinna. slutligen kan han inte behålla sitt lugn. Det blir vatten över huvudet, och samhället ägnar sig bara åt sympombekämpning (läs mannen), istället för riktiga orsaker (läs kvinnan).
Senast redigerad av ManManne 2015-07-10 kl. 14:19.
Citera
2015-07-10, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nu diskuterar saken som om det skulle gälla vanliga människor. Klart det finns en skala, men många av de här kvinnorna är rejält sjuka och skall absolut inte jämföras med andra kvinnor. Skulle en vanlig kvinna se hur de här kvinnorna beter sig, så skulle hon med säkerhet inte missbedöma vem som är sjuk. Det är uteslutet. Problemet är att det aldrig beskrivs i t ex media. Få människor har haft att göra med riktigt psyk-sjuka partners. Ändå vill de diskutera saken...

Det som gäller är balans. Kan man inte stoppa den som är sjuk från vansinne, kan det alldrig bli balans. Det är ett måste. Därmed är en toffel helt uteslutet. Förutom det är det självklart att mannen skall ha en fantastisk förmåga att behålla sitt lugn. Inte alls att han skall vara aggressiv i tid och otid. Är inte det självklart?

Kan ha fel, men jag tror faktiskt inte heller att de här tjejerna nödvändigtvis dras till män som är onödigt aggressiva. De bara ratar toffeln, vilket är helt logiskt.

Problemet är att en normal man inte kan ta hand om en psykiskt sjuk kvinna. slutligen kan han inte behålla sitt lugn. Det blir vatten över huvudet, och samhället ägnar sig bara åt sympombekämpning (läs mannen), istället för riktiga orsaker (läs kvinnan).

Jag håller med dig i mycket du skriver. Absolut att balans är avgörande. Inte ens med djup kärlek kan man alltid uppnå den med en sjuk människa kan jag tala om. Framför allt inte om hon börjat intellektualisera känslorna, t ex pga sin läkare eller pga vad tidningarna skriver eller genom vad vännerna påstår osv. Och jag skriver ännu en gång att felet är hur vi ska leva vår liv idag, i ett konkurrensutsatt samhälle som motarbetar familjebildningens betydelser för att i stället sprida kringknullandets fröjder.

En man behöver en uppgift inför kvinnan, där hennes situation sätts i första hand.
Kvinnan behöver en uppgift för egen del, vare sig det är inför ett barn, en man, en församling, en stad, ett samhälle eller en politisk jävla ideologi.

Så enkelt är det.
Citera
2015-07-10, 14:00
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Nej, det är du som är en idiot som springer runt och slickar arsle på kvinnor när de gör som de vill. De väljer ut en man som är benägen att slå och våldta dem, sedan efter det hänt skriver de en bok om det mest intressanta som hänt i deras liv och får sina 15 minutes of fame.

De har två val, antigen sitter de hemma och har tråkigt (kvinnor har generellt inga hobbies) eller så hittar de en man som är farlig, vilket gör att de för det första får ha det roligt och spännande och för det andra i efterhand kan nyttja de extremt dyra och tidskrävande samhällsfunktioner som finns för dessa kvinnor. Det rör sig om kvinnojourer, skyddade boenden, framträdanden i media, produktion av böcker, rättegångar med skadestånd, att polisen kommer och avbryter om hon tycker att det gått för långt, att folk från allmänheten ger sympatier och att de får solidaritet av andra våldtagna och misshandlade kvinnor.

Allt detta bör helt enkelt läggas ner. Media bör sluta uppmärksamma det, rättsväsendet bör sluta bry sig om det och allmänheten bör sluta svansa för dessa kvinnor.

Som jag sagt tidigare, det finns inget annat brott som uppvisar samma mönster där brottsoffret medvetet söker upp gärningsmän. Det finns inga män som medvetet blir vän med våldsamma män för att de tycker det är spännande att bli slagna, det finns inga personer som försöker få inbrott eller bli rånade för att det är spännande och sedan skriver en bok om hur synd det är om dem. Det finns inga andra brott där samhället måste sitta och hitta på en massa sociologiska förklaringsmodeller för att lögnen inte ska genomskådas.

De kvinnor som inte vill bli misshandlade och våldtagna av sina män har noll problem att hitta en man som inte misshandlar och våldtar dem. Det är kvinnor som vill bli misshandlade och våldtagna av sina män som åker land och rike runt med en ficklampa för att hitta dessa män och sedan blir helt besatta av dem. Även dessa kvinnor borde hålla med mig och vara för en lagförändring samt en attitydförändring av allmänheten och media. Det blir ju ofantligt mycket svårare för dem att hitta sina våldsamma män när samhället tar ut ett så extremt högt pris för män som åker fast. Männen blir ju av med anseende, jobb, pengar och framtidsutsikter ifall de åker fast.

Du menar att ett liv helt befriat från sex och samlevnad är lösningen på alla problem! för den våldromantik som du och babianen förordar är så enfaldig att vilket stenåldersmänniska som helst skulle ta det som en förolämpning.
Citera
2015-07-10, 14:47
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Du menar att ett liv helt befriat från sex och samlevnad är lösningen på alla problem! för den våldromantik som du och babianen förordar är så enfaldig att vilket stenåldersmänniska som helst skulle ta det som en förolämpning.

Det kan se ut som jag och babianer håller med varandra, men så är inte fallet. Babianen skulle säkert hävda att nära 100 % av kvinnor vill bli slagna (om jag fattat personer/personerna bakom babianenkonton rätt), jag skulle hävda att det rör sig om 2-3 % max. Min poäng med denna tråden har från början varit att vi ska sluta kasta ut en massa resurser i det svarta hål som är dessa 2-3 % av kvinnor. Vi ska även sluta skrämma upp de övriga 97-97 % av kvinnor att de av otur kan råka hamna hos en misshandlande och våldtagande man.
Citera
2015-07-10, 14:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone

Kvinnor får spänning i sina liv genom att umgås med spännande män, titta på den här låten, den är gjord för att kvinnor ska kunna relatera, https://www.youtube.com/watch?v=NP9wZ5qd6mg varför heter låten "thug in my life" och inte "nice guy in my life"?
Citera
2015-07-10, 15:07
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Man kan också vända lite på det. Föreställ dig hur en man måste vara för att kunna ta hand om henne. Vad måste han vara kapabel till?
Självklart vill han inte skicka henne till sjukhuset om han bryr sig om henne, men samtidigt är det ju helt omöjligt att acceptera hennes beteende. Ställ upp lite punkter och inse att en lämplig man för Milford med nödvändighet och med feministglasögonen på är ett tvättäkta "svin"!

Att hon sedan dras till en lämplig man, är ju faktiskt logiskt....

Jag trodde väl inte heller att folk skulle börja attackera mig personligen för att jag skrivit på ett diskussionsforum. Med uppenbarligen "Fel åsikter" som gjorde att vissa kände att de behövde trakassera och försöka håna sönder mig, sen skylla allt på mig också så det ser riktigt dumt nu ut

Ingen kommer få bli ihop med mig efter vad man sett hur människor är..
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-07-10 kl. 15:43.
Citera
2015-07-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag trodde väl inte heller att folk skulle börja attackera mig personligen för att jag skrivit på ett diskussionsforum.

Kände inget dåligt samvete där efter dina inlägg, men poäng till dig. Låt oss bara ignorera varandra. OK?
Senast redigerad av ManManne 2015-07-10 kl. 15:18.
Citera
2015-07-10, 15:23
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skylten92
Har du tänkt på att en våldtäkt kan begås av en främling utomhus var som helst, alltså någon som offret inte har någon som helst relation till?
Det är inte den sortens våld mot kvinnor TS avser. Där är det andra mäns uppgift att skydda kvinnan.

Överlag har TS rätt även om han överdriver lite. Kvinnor som söker sig till "spännande" män har bara sig själva att skylla. I grund och botten handlar det om en uppfostringsfråga. Liberal uppfostran i kombination med individualism slår hårt mot utsatta kvinnor som inte kan räkna med att ha förstånd nog själva att finna sig en vettig man.
Citera
2015-07-10, 15:24
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Kände inget dåligt samvete där efter dina inlägg, men poäng till dig. Låt oss bara ignorera varandra. OK?
Jag kan ta hand om mig själv. Men om du menar för att kunna vara ihop med mig eller att jag ska vara trogen så är det inte våld som behövs iaf. Är inte överhuvudtaget intresserad av att vara tillsammans med någon som ska bråka och försöka kontrollera mig. Men tycker ni tramsar i denna tråden, inte värt att svara på riktigt
Det är alltså inte tillåtet att säga sina åsikter eller säga emot honom som jag bråkat med på dom sidorna han diskuterat på, sen varför han anser att vi är tillsammans vet jag inte, kanske hans önske dröm
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-07-10 kl. 15:32.
Citera
2015-07-10, 15:26
Medlem
Paddington75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Kvinnor får spänning i sina liv genom att umgås med spännande män, titta på den här låten, den är gjord för att kvinnor ska kunna relatera, https://www.youtube.com/watch?v=NP9wZ5qd6mg varför heter låten "thug in my life" och inte "nice guy in my life"?

Korthuset faller ganska fort när du källhänvisar till poplåtar riktade mot småbarn.

Du lyckas däremot mirakulöst nog få en halv poäng där i början, även fast det bara är en del av ekvationen.
Citera
2015-07-10, 15:26
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det kan se ut som jag och babianer håller med varandra, men så är inte fallet. Babianen skulle säkert hävda att nära 100 % av kvinnor vill bli slagna (om jag fattat personer/personerna bakom babianenkonton rätt), jag skulle hävda att det rör sig om 2-3 % max. Min poäng med denna tråden har från början varit att vi ska sluta kasta ut en massa resurser i det svarta hål som är dessa 2-3 % av kvinnor. Vi ska även sluta skrämma upp de övriga 97-97 % av kvinnor att de av otur kan råka hamna hos en misshandlande och våldtagande man.

1) Alla kvinnor blir kåta efter att de har blivit slagna det är en automatisk reaktion. Det är som en lapdance är för för män fast mycket mer intensivt. Här är en kvinna som beskriver det,

Citat:
Is she going to take a beating, a real beating?

Yeah. She's really going to get hit. She likes it. It's good. Sometimes, it makes you more horny when you're getting hit. It makes you more, like, more tingly down in your genital area. You should try it. You should hit your wife a little bit.

2) Kvinnor är inte ute efter att bli slagna i sig, de är ute efter en man som de är rädda för. Det är bara då som man kan känna att mannen har kontroll över en. Att man riskerar att bli slagen gör att man går runt och är lite rädd hela tiden vilket gör att man är små-kåt hela tiden.

3) Här är en kvinna som beskriver hur det fungerar,

Citat:
Now let’s look at some more benefits to the girl who gets raped. Apart from the higher chance of getting an orgasm and of getting pregnant as a result of rape, she’s also going to get the adrenaline rush that comes when you get the shit scared out of you. God, how fucking sexy it is being scared! It’s dead exciting for her to feel that kind of fear and it’s very good of the bloke to give her the chance to experience such a lovely feeling. It’ll almost certainly be the best sex she’s ever had; much better than a boring old vanilla fuck!

om kvinnan inte riskerar att bli slagen då är hon inte rädd för mannen och då blir hon inte kåt på honom.

4) Här kan du se vad kvinnan ovan anser om att män slår kvinnor,

Citat:
So let’s look at what’s so GOOD about “domestic violence.”

Citat:
5 It reminds the cunt of ONE of the reasons he is superior – because he can beat the shit out of it any time he feels like it

6 It puts the cunt in its proper place

7 It helps him work off surplus energy and keeps him fit

8 It’s a great reminder to the cunt NOT to forget his dinner or try to back chat him or do anything else that us stupid twats do all the time

9 It helps to cement the natural order of things where the man rules and the woman serves

10 It’s just punishment if the cunt has displeased him in any way

det här är ingen ovanlig åsikt bland kvinnor även om de flesta kvinnor inte säger det högt.
Senast redigerad av Babianen 2015-07-10 kl. 15:30.
Citera
2015-07-10, 15:29
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
En balanserad syn, även om jag tror den verkliga siffran ligger kring 25-5% som söker sig till "destruktiva" förhållanden. Det är väldigt svårt att uppskatta, eftersom linjen inte är binär i sin natur. Kanske rör det sig om 25% bland 16-åringar och 5% bland 25-åringar. Själva idéen om att flickor ska följa "kärleken" oavsett vad det leder till är en typisk liberal söndra och splittra-idé. Tristan och Isolde, Romio och Julia, Rödluvan, etc. skrevs i första hand som rättesnören för hur man inte skulle agera, inget annat.

Sedan varför liberalerna kommer med uppenbart människofientliga och samhällsomstörtande och civilisationsförödande normer är ju ganska självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in