Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Det handlar inte om en plötslig och direkt ökning på 3% efter valet, utan snarare om att flera institut på olika sätt förändrat sin viktning på SD.
Jag håller inte riktigt med dig om det. Yougov och Novus är väl de enda som ändrat sin viktning, men ingen av de andra.
Skuttet efter valet som sannolikt bäst illustreras av Sentio tror jag berodde på att media målade upp en bild av SD som betydligt svagare än vad de de facto var och att det skulle vara en bortkastad röst. När SD sedan fick knappa 13% och klart tredje största parti, var det många som ångrade sig. Efter valet blev ju Löfvén också synad i sömmarna på ett annat vis och Batra äntrade scenen som tillsvidare "vikarie". 3 kanske 4 % tog klivet till SD direkt efter valet.
Att ta med septembers mätningar tycker jag illustrerar ännu tydligare hur SD fullkomligt rusat i opinionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mextreme
Jag håller med. Jomshof är egentligen skarpare än Karlsson men av skälen du anger är troligtvis Karlsson rätt 2:a man. Karlsson har blivit bättre på senare tid. Framförallt sedan han slutat med oskicket att bära 3-delad kostym med klockkedja som gav honom en osympatisk grosshandlar-look.
Dock är Åkesson bäst även när han bara går på 70-80%.
Genom att använda de här tre personerna på rätt sätt kan man ytterligare boosta framgångarna.
Skicka fram den man som är bäst lämpad för uppgiften då de tre är ganska olika.
Man sliter inte heller på en person som riskerar att bli "medianött" och uttjatad.
Tror att det är rätt att använda Åkesson med guldvåg, både för hans hälsas skull men även rent strategiskt.
Klockkedjan kan MK ha på festen men att han är välklädd till tänderna ligger honom inte i fatet. Precis som det var Birger Schlaugs och övriga MPs stil att ha tröja och palestinasjal på sin tid så är det här MK stil. Att våra främsta företrädare klär sig på ett sätt som motsvarar deras uppdrag är vad jag förväntar mig. De kan ju lika gärna gå i shorts och Hawaiiskjorta eftersom orden som kommer ur deras mun är desamma, men de kommer inte alls få samma tyngd eller respekt som om de står i vit skjorta, slips och mörk kostym.
Citat:
Ursprungligen postat av
longbow4y
Här diskuteras Åkesson, Karlsson eller Jomshof, med fler namn. Och de gör alla bra ifrån sig i medier och debatter.
När Åkesson är sjukskriven går SD framåt på grund av vikariernas strålande insats.
Andra partier kan knappt vaska fram ett namn.
Löfven är Socialdemokraternas bästa kandidat. Sveriges största parti kan inte hitta en bättre partiledare och nu är han dessutom statsminister.
M plockar fram en nickedocka utan egna åsikter. Det är deras bästa kandidat.
Miljöpartiet: två stollar, som varje gång de öppnar munnen räddas av en mediekår som är MP infiltrerad
FI, Schyman. Mattpissare.
KD, C. Mammalediga partiledare. Någon som kan namnet på deras vikarier?
FP och Björklund är som en skiva som hakat upp sig. Skolan och hotet om ryssar återupprepar sig år efter år. Utan förmåga att åtgärda. Typiskt FP, mycket snack lite verkstad.
Detta ser väljarna och det är en viktig orsak till att SD växer i rekordfart. SD verkar helt enkelt så mycket mer kompetenta än de andra clownerna. När de andra nu dessutom får backa från sina naiva åsikter förstärker det bilden ytterligare att SD ledarna är av en helt annan klass än de andra partiledarna.
Motståndet är klent för att uttrycka sig försiktigt. KD:s Ebba Bush Thor tycker jag verkar både slipad och sympatisk. Björklund är lika slut som Fp. Jag tror FR skadesköt honom ordentligt och Ullenhag och de andra Fp-galningarna har helt tagit bort allt seriöst med Fp.
Jag kanske har missat detta men är Alice Teodorescu öppet SD eller är hon bara borgerlig invandringskritisk debattör/redaktör? Nu kanske hon gör mer nytta som oberoende men att stärka upp SDs partiledning med en sådan person hade varit fantastiskt. Att hon är en yngre kvinna gör ingenting alls, tvärtom det behövs.
Jag har inte fastnat för Bieler. Hennes youtube-klipp när hon myser i soffan med en annan sd-tjej och pratar politik med ett glas vin i handen hjälper inte. Hur i helvete tänkte dom där?