2015-07-10, 05:16
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Det har väl sagts tidigare men ska SD bli ett 30 procents parti så måste mer kvinnor rösta på SD.
Sen borde Åkesson ta ett kliv tillbaka och Jomshof bli partiledare, en mycket sympatisk man.
2015-07-10, 06:05
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Visst, det är klart att DÖ plötsligt skulle sluta gälla om SD blev största block av de tre. Men gränsen för att SD ska påtagligt influera invandringspolitiken direkt eller indirekt går inte vid 51%, det tror jag alla inser.

Gustav Fridolin är "orolig" och tror att det är dags att "bryta dansen runt Sverigedemokraterna och berätta vad vi själva står för i stället för att hela tiden prata om varandra".
Gustav, vi vet vad ni själva står för, det är därför SD går som en raket, men fortsätt gärna berätta ändå.

Haha, ja, Mp får gärna fortsätta så.

Gustav får även fortsätta att urholka trovärdigheten för politiker genom att svara på frågor som ett ufo, och tro att han vet något om SD-röstare. Vad vill Friddo säga egentligen med detta ickesvar?

Citat:
Kan decemberöverenskommelsen ligga bakom siffrorna?
– Snarare det som decemberöverenskommelsen blev ett bevis på - en väldigt polariserad politisk debatt. Sverigedemokraterna gynnas när folk har svårt att känna sig hemma.

Och jag som röstat på Friddo tidigare Han verkar bli sämre med åren.
Psst!!! Gustav - prova att säga det enkelt - det är N I V Å E R N A som lyfter SD.

Sjuk ökning med 3% i Demoskop. Vi är alltså inne i något slags free fall för sjupartiet. Märkligt att M tappar bara sådär helt plötsligt, ska bli intressant om de andra mätningarna bekräftar detta. Cyborgen AKB med sina gedigna Bo Lundgren-qualities måste ju tillslut bli straffad även i OUs, och det är kanske det som händer nu. Folk känner att de kanske inte är jättepeppade på att stödja en zombie trots allt, utan man väljer något mer livfullt.

Kul att EBT fick lite ökning efter sitt Almedalstal, hon kommer bli stärkt av det och fortsätta våga.

SD är ett skenande ånglok, och ingen kan stoppa det. Snacka om urkraft och 7K-slakt.

PS. Någon rekommenderade låten "epic sax guy" för någon månad sedan, att den spelats på SD-valvakan 2010, jag blev absolut hooked.
https://m.youtube.com/watch?v=gy1B3agGNxw
Senast redigerad av RingRing2014 2015-07-10 kl. 06:46.
2015-07-10, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Det handlar inte om en plötslig och direkt ökning på 3% efter valet, utan snarare om att flera institut på olika sätt förändrat sin viktning på SD.

Sentio ökade från 12,7 % i september till 16,7 % i oktober. De flesta andra institut ökade också, men det finns inget som tyder på att de skulle mäta opinionen mer korrekt idag än i september, eftersom det kvarstår stora skillnader mellan instituten.

Mätningarna i september är en rimlig startpunkt om man vill visa förändringar sedan valet.
2015-07-10, 07:20
Medlem
Tompeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Det har väl sagts tidigare men ska SD bli ett 30 procents parti så måste mer kvinnor rösta på SD.
Sen borde Åkesson ta ett kliv tillbaka och Jomshof bli partiledare, en mycket sympatisk man.

Jomshof är retoriskt skicklig och en i mina ögon mycket kompetent politiker. Problemet med Jomshof är att han saknar karisman att leda ett parti, samt att han inte är folklig nog. Han har även en tendens att se lite "hatisk" ut, hans blick är oerhört skarp. Sedan har ju Jomshof en extremt starkt kritisk inställning mot islam, med en del uttalanden i bagaget som skulle ligga honom i fatet.

Jag tycker Åkesson är partiets bäste man för jobbet. Mattias Karlsson håller jag snäppet högre än Jomshof då han inte bara är oerhört snabbtänkt, utan också framstår som mer sympatisk än Jomshof. Karlsson tycker jag är partiets bästa representant i intervjuer, särskilt då det handlar om att beskriva SDs vision och ideologi. Han gjorde ett bra framträdande i SVTs partiledarutfrågning. https://www.youtube.com/watch?v=QeXQyfK1CP4

Mattias gjorde också bra ifrån sig i DIs intervju i Almedalen. https://www.youtube.com/watch?v=LJ_b8q8uY7I
2015-07-10, 07:32
Medlem
SD kan bli näst största när som helst. Moderaternas politik är ett sänke och deras ledare är också ett sänke. Sen är det ju uppror i delar av partiet.

Sen går det vägen även på annat håll:
http://www.di.se/artiklar/2015/7/9/fritt-fram-for-spraktest-i-eu/

Härligt, härligt.... Jag menar att PK brukar ju hänvisa till utrikes domar och lagar...
2015-07-10, 08:13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man blir orolig vad denna polarisering ska leda till. Rätt vore givetvis att lyssna på SD, och diskutera kring de problem som SD belyser.

Naturligtvis, men fortfarande håller public service på tramsa. Jag har dock märkt att tramset i media också polariserats. Det har avtagit på sina ställen, och tilltagit på andra ställen. Det som är signifikant tycker jag är att dom som fortfarande tramsar är de som är mer "lightweight" i media, typ ståupp-komiker och Kakan Hermansson och såna, medan mer tunga namn inom media har slutat tramsa.

Det händer också här i tråden - vi har sen senaste undersökningen sett inlägg av typen:

Citat:
Det är långt kvar till 51!!!!!111one Vi är fortfarande 78%! Höhö *lol*

Inlägg av den här typen skriker desperation och påminner mest om ett skanderande lämmeltåg på väg mot stupet...
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-07-10 kl. 08:17.
2015-07-10, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det har varit en del bra analyser i tråden tycker jag. Jag instämmer i att det känns som om SD står i fören på en ny folkrörelse lite på samma sätt som sossarna gjorde för hundra år sedan. Det här är någonting som enar massorna på ett sätt som vi inte sett på väldigt länge.

Sedan tror jag att en viktig punkt är att den extrema invandringen är så otroligt övergripande att det blir den centrala punkten i mängder av viktiga frågor. Invandringen är nu central inom det ekonomiska till exempel när kostnaderna för migration och integration fullständigt exploderat och gått från ensiffriga miljard-tal till något som snart är i paritet med försvarsbudgeten. Nästa exempel är skolan - och där tror jag SD vunnit mycket på senare tid, och gör klokt i att prata om nu. Skolan är i kaos, PISA-rapporterna visar det tydligt, och alla vet att det beror på invandringen, och många har personliga erfarenheter av vad som händer när man stoppar stökiga flyktingbarn i en skolklass. Samtidigt svamlar de etablerade partierna om detaljer i hur friskolor ska skötas - man har liksom ingen kontakt med verkligheten alls, utan det framstår lite som att man kivas om vilken färg det ska vara på väggarna i en byggnad som håller på att brinna ner.

Ytterligare en aspekt är tiggeriet som tangerar invandringsdiskussionen och möts med precis samma logik - d.v.s media och tokvänster försvarar det oreserverat och har inga lösningar alls. Tiggeriet är viktigt för att det finns överallt i landet, ingen slipper undan, inte ens i dyra lägenheter i innerstan.

Alltihop är egentligen en slags dödsdans för politisk korrekthet och postmodernt flum, som präglat landet i olika utsträckning ganska länge nu. Verkligheten knackar på nu helt enkelt, och då har samtliga etablerat partier dyrt och heligt lovat att det inte ska komma några knackningar, och att invandringen är så fantastisk. Det är ett enormt svek kort sagt, där politikerna struntat fullständigt i folket och det är resultatet av det vi ser nu.

Invandringens totala kostnader är väl snarare sex gånger försvarsmaktens: http://www.friatider.se/invandringen-kostar-250-miljarder-r
Folk inser mer och mer att läget är illa, men hade de fattat hur illa det var så skulle SD nog vara över 50%.
2015-07-10, 08:47
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompelicious
Jomshof är retoriskt skicklig och en i mina ögon mycket kompetent politiker. Problemet med Jomshof är att han saknar karisman att leda ett parti, samt att han inte är folklig nog. Han har även en tendens att se lite "hatisk" ut, hans blick är oerhört skarp. Sedan har ju Jomshof en extremt starkt kritisk inställning mot islam, med en del uttalanden i bagaget som skulle ligga honom i fatet.

Jag tycker Åkesson är partiets bäste man för jobbet. Mattias Karlsson håller jag snäppet högre än Jomshof då han inte bara är oerhört snabbtänkt, utan också framstår som mer sympatisk än Jomshof. Karlsson tycker jag är partiets bästa representant i intervjuer, särskilt då det handlar om att beskriva SDs vision och ideologi. Han gjorde ett bra framträdande i SVTs partiledarutfrågning. https://www.youtube.com/watch?v=QeXQyfK1CP4

Mattias gjorde också bra ifrån sig i DIs intervju i Almedalen. https://www.youtube.com/watch?v=LJ_b8q8uY7I

Jag håller med. Jomshof är egentligen skarpare än Karlsson men av skälen du anger är troligtvis Karlsson rätt 2:a man. Karlsson har blivit bättre på senare tid. Framförallt sedan han slutat med oskicket att bära 3-delad kostym med klockkedja som gav honom en osympatisk grosshandlar-look.
Dock är Åkesson bäst även när han bara går på 70-80%.
Genom att använda de här tre personerna på rätt sätt kan man ytterligare boosta framgångarna.
Skicka fram den man som är bäst lämpad för uppgiften då de tre är ganska olika.
Man sliter inte heller på en person som riskerar att bli "medianött" och uttjatad.
Tror att det är rätt att använda Åkesson med guldvåg, både för hans hälsas skull men även rent strategiskt.
2015-07-10, 09:02
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Jag håller med. Jomshof är egentligen skarpare än Karlsson men av skälen du anger är troligtvis Karlsson rätt 2:a man. Karlsson har blivit bättre på senare tid. Framförallt sedan han slutat med oskicket att bära 3-delad kostym med klockkedja som gav honom en osympatisk grosshandlar-look.
Dock är Åkesson bäst även när han bara går på 70-80%.
Genom att använda de här tre personerna på rätt sätt kan man ytterligare boosta framgångarna.
Skicka fram den man som är bäst lämpad för uppgiften då de tre är ganska olika.
Man sliter inte heller på en person som riskerar att bli "medianött" och uttjatad.
Tror att det är rätt att använda Åkesson med guldvåg, både för hans hälsas skull men även rent strategiskt.

Åkesson ser jag som betydligt svagare än Jomshof och Karlsson. Senaste almedalstalet var ingen höjdare.
Åkesson är däremot helt ok. Partiets sänken är halvskinnbulan Söder och de evigt hetsiga bröderna Ekeroth. Söder är väl mer eller mindre neutraliserad numera, men Ekerotharna härjar vidare med sitt infantila beteende och låga impulskontroll.

Få saker skulle vara bättre för opinionen än att föra ut bröderna ur rampljuset och istället lyfta fram Bieler.
2015-07-10, 09:06
Medlem
longbow4ys avatar
Här diskuteras Åkesson, Karlsson eller Jomshof, med fler namn. Och de gör alla bra ifrån sig i medier och debatter.
När Åkesson är sjukskriven går SD framåt på grund av vikariernas strålande insats.
Andra partier kan knappt vaska fram ett namn.

Löfven är Socialdemokraternas bästa kandidat. Sveriges största parti kan inte hitta en bättre partiledare och nu är han dessutom statsminister.

M plockar fram en nickedocka utan egna åsikter. Det är deras bästa kandidat.

Miljöpartiet: två stollar, som varje gång de öppnar munnen räddas av en mediekår som är MP infiltrerad

FI, Schyman. Mattpissare.

KD, C. Mammalediga partiledare. Någon som kan namnet på deras vikarier?

FP och Björklund är som en skiva som hakat upp sig. Skolan och hotet om ryssar återupprepar sig år efter år. Utan förmåga att åtgärda. Typiskt FP, mycket snack lite verkstad.

Detta ser väljarna och det är en viktig orsak till att SD växer i rekordfart. SD verkar helt enkelt så mycket mer kompetenta än de andra clownerna. När de andra nu dessutom får backa från sina naiva åsikter förstärker det bilden ytterligare att SD ledarna är av en helt annan klass än de andra partiledarna.
2015-07-10, 09:26
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Andra partier kan knappt vaska fram ett namn.

KD, C. Mammalediga partiledare. Någon som kan namnet på deras vikarier?

Centern - nej.
KD - det är väl han som har samma efternamn som han i Rederiet. Dom är nog släkt.

När de andra nu dessutom får backa från sina naiva åsikter förstärker det bilden ytterligare att SD ledarna är av en helt annan klass än de andra partiledarna.[/quote]

Så är det. Man behöver bara vara bättre än sitt motstånd. Och alla traditionella partier har skitstora, kanske oövervinneliga problem. När Åkesson avslutade sitt tal i Almedalen med att "nu ska vi bli största parti, lita på mig!" och media tjoade om hybris och "förlorad markkontakt", så är SDs ledning den av alla som står stadigast.

Dom andra partierna har inte haft markkontakt sedan tiden för Palmemordet, och det har närt och fostrat helt verklighetsfrånvända politiker. Precis som att black is the new orange, så är SD det nya S. Det måste svida något så förbannat för dom andra att komma till den insikten.

Nu har det gått för långt för att häva och vända detta - det skulle man ha gjort i början av 90-talet. Men man gasade på allt vad tygeln höll åt fel håll och nu står folket kvar och undrar vad fan dom traditionella 7K-partierna och journalisterna håller på med.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Thatcherismen är död, nu satsar de konservativa på större statsapparat och mer välfärd. Alliansen i Sverige har helt enkelt inte hängt med, de lever kvar i 90-talets glada liberalism. Den som nästan raderades ut i det brittiska valet. De konservativa skrällde istället och deras nya politik som beskrivs här låter förvillande lik... socialkonservatism.

Det här är en mycket viktig observation. Alliansen kör istället "Nya utanförskapet 2.0", som syftar till att köra marknadsliberalismen fullt ut. En allvarlig felbedömning som också visar på förlorad markkontakt och att man inte inser hur landet ligger.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-07-10 kl. 09:48.
2015-07-10, 10:31
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimmable
Det är ju skrämmande att medierna har sådan makt att de kan bestämma vilka partier som ska få komma in i riksdagen och vilka som inte ska få det. Just nu arbetar dem för att få in F! i riksdagen 2018 efter att de misslyckats förra året.

Äsch. Med mediernas makt förhåller det sig så att dom själva hävdar att dom lagt all sin makt i en tunna och rullat in den i Kattla-grottan. Sen skräms media med vad som händer om någon går in i Kattlagrottan. Hittills har ingen vågat sig in riktigt långt, men vi tar längre och längre steg in i medias Kattlagrotta. Hittills har ingen fått någon eld sprutad på sig.

Jag håller mina pengar på att medias Kattlagrotta är tom, sånär som på en tom tunna. Det gäller bara att våga sig ända in och öppna tunnan. Vi är på god väg dit.

Det är därför media tjatar om att "demokratin är hotad" och kräver presstöd för att kunna fortsätta sitta utanför sin draktomma grotta och berätta sagor. Berättande som berör. Alla svenskar vet att tomma tunnor skramlar mest.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in