• 6
  • 7
2015-07-10, 00:51
Medlem
Yoshi.crews avatar
Håret kan göra mycket för utseendet, har du någonsin tänkt något på det?
Citera
2015-07-10, 10:06
Medlem
Det är du inte. Alla människor är olika vackra i olika människors ögon, och i slutändan gör insidan utsidan. Har du en vacker personlighet blir du vacker hos de människor som ser din insida. Den människan som kommer vara galet kär i dig kommer tycka att du är finast på jorden.

Tills dess. Försök tänk positivt... Att vara "ful" är inte det värsta. Du kunde vara fysiskt eller psykiskt handikappad t.ex. Som "ful" kan du fortfarande hålla på med hobbys, utbilda dig, resa, uppfylla dina drömmar.

Försök fokusera på saker som inte har med utseende att göra.

Stor kram.
Citera
2015-07-10, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kyssochsmek
Det är du inte. Alla människor är olika vackra i olika människors ögon, och i slutändan gör insidan utsidan. Har du en vacker personlighet blir du vacker hos de människor som ser din insida. Den människan som kommer vara galet kär i dig kommer tycka att du är finast på jorden.

Tills dess. Försök tänk positivt... Att vara "ful" är inte det värsta. Du kunde vara fysiskt eller psykiskt handikappad t.ex. Som "ful" kan du fortfarande hålla på med hobbys, utbilda dig, resa, uppfylla dina drömmar.

Försök fokusera på saker som inte har med utseende att göra.

Stor kram.

Fast nej. Vissa människor är fula i allas ögon som tex elefantmannen. Dock så har elefantmannen en jävligt skön personlighet och är rik. Jag har ingen personlighet och kan inte fixa en och kommer aldrig bli rik.
Citera
2015-07-10, 16:00
Medlem
Citat:
Alla människor är olika vackra i olika människors ögon

Bara till en viss gräns. Man kan acceptera en krokig näsa hos partnern som en utmaning att se på varje dag, och närma sig det spännande inperfekta försiktigt så länge resten är snyggt så man har säkra platser att retirera till. Om någon har humor men är ett äggskal i övrigt, blir situationen konstig när man jämt frågar "dra ett skämt" istället för att ha ett par snygga bröst att titta på som omväxling.

Citat:
...och i slutändan gör insidan utsidan.

Så säger bara fula personer Får man ordning på det fysiska smittar det av sig på självförtroendet, och med bättre självförtroende kanske man vågar förändra personligheten.

Citat:
Har du en vacker personlighet blir du vacker hos de människor som ser din insida.

Då ska man ha en väldigt bra personlighet, typ Michael Moore. Är man en vanlig svensson, är det lättare att förändra det fysiska utseendet med operationer än personligheten med psykologbesök, och lättare att dekorera eller gömma det fysiska, med t.ex. skor och hattar, än att låtsas vara någon man inte är psykiskt.
Citera
2015-07-10, 16:22
Medlem
Vad spelar utseendet för roll egentligen? Vem bryr sig om hur du ser ut? Kvaliten på ditt liv bestäms knappast av hur snygg du är. Allt sitter i ditt huvud, spelar ingen roll hur du ser ut så länge du har lite självförtroende kommer du lyckas och få ett bra liv.

Börja där, försök bygg upp ditt självförtroende och låt aldrig ditt utseende hindra dig från att gå ut och göra saker och tänk aldrig mer tanken att du är ful. Istället för att tänka ''fan va ful jag är, orkar inte'' så tänk ''vem fan bryr sig om hur jag ser ut? och varför skulle jag ens bry mig om vad andra tycker om mig? så länge jag är trygg i mig själv har jag redan nått längre än dom''

ett tips till; börja träna om du inte redan gör de!
Citera
2015-07-10, 21:03
Medlem
Schizofrenens avatar
Men vad fan. Sju sidor och bara en som säger det uppenbara; att TS såklart trollar. Inga vettiga svar och påståendet att "ens pappa och hela släkten" sagt att man är sinnesjukt ful är en sådan uppenbar lögn att man undrar hur fan tråden kan få fortgå.

OnT: Sluta trolla eller om du mot alla odds faktiskt är seriös så får du börja göra något åt saken. Träna och sola lite nu i sommar, exempelvis.
Citera
2015-07-10, 21:09
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jjadelandd
Jag har jämfört mig själv med andra människor ett bra tag nu. Både på internet och offline och helt ärligt så har jag aldrig sett någon som är så pass ful som jag är.

Jag har försökt att acceptera att jag är världens fulaste människa, men det går inte.

Hur ska jag acceptera min omänskliga fulhet?
Bild? Hur ser du ut då?
Citera
2015-07-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjadelandd
Fast nej. Vissa människor är fula i allas ögon som tex elefantmannen. Dock så har elefantmannen en jävligt skön personlighet och är rik. Jag har ingen personlighet och kan inte fixa en och kommer aldrig bli rik.

Med den här inställningen kommer du att komma långt
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in