• 1
  • 2
2015-07-07, 13:18
Bannlyst
Jag har jämfört mig själv med andra människor ett bra tag nu. Både på internet och offline och helt ärligt så har jag aldrig sett någon som är så pass ful som jag är.

Jag har försökt att acceptera att jag är världens fulaste människa, men det går inte.

Hur ska jag acceptera min omänskliga fulhet?
Citera
2015-07-07, 13:21
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jjadelandd
Jag har jämfört mig själv med andra människor ett bra tag nu. Både på internet och offline och helt ärligt så har jag aldrig sett någon som är så pass ful som jag är.

Jag har försökt att acceptera att jag är världens fulaste människa, men det går inte.

Hur ska jag acceptera min omänskliga fulhet?
Var får du ditt urval ifrån? Är situationerna i vilka du ser dig själv likvärdiga med situationerna du ser andra?
Citera
2015-07-07, 13:48
Medlem
molmols avatar
Har du övervägt om du kanske har dysmorfofobi?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dysmorfofobi

Har någon ordagrant uttryckt att du är världens fulaste människa eller är det här något du har kommit fram till själv?
Citera
2015-07-07, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av molmol

Har någon ordagrant uttryckt att du är världens fulaste människa?

Ja, många har.
Citera
2015-07-07, 14:08
Bannlyst
Jag är också ful, vem bryr sig? Finns alltid någon som är fulare, du kunde ha fötts med någon missbildning eller suttit i rullstol kom ihåg det. Blir du på något sätt lidande av din fulhet?
Citera
2015-07-07, 14:11
Medlem
O-Lyckligs avatar
Det där tolkar jag som att det är, eventuellt, symptom av dysmorfofobi du förmedlar i din text... Om så, gäller det att ändra tankemönstren ifrån att "jag är ful" till "satan, jag är ju assnygg". För om du hela tiden applicerar en självstigmatisering så medför det svårigheter till att kunna tänka objektivt angående ditt utseende, och väl där, ja, då har du skapat dig en självuppfyllande profetia.

Så vännen, det är dags att börja jobba med självbilden du har om dig själv, är det ett för stort arbete att utföra på egen hand ta då och sök hjälp! Att hela tiden befinna sig i, nån slags, projektiv identifikation med sig själv låter väldigt betungande.

Kompis, jag håller två tummar för dig!
Citera
2015-07-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ja, många har.
De kanske ljuger. Har dina föräldrar sagt det?
Citera
2015-07-07, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
De kanske ljuger. Har dina föräldrar sagt det?

Min far brukar säga det. Och alla andra i släkten också, förutom min mor. Men vi vet ju alla hur mammor fungerar.
Citera
2015-07-07, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluttopeden
Jag är också ful, vem bryr sig? Finns alltid någon som är fulare, du kunde ha fötts med någon missbildning eller suttit i rullstol kom ihåg det. Blir du på något sätt lidande av din fulhet?

Jag är nog fulast.

Jag kan knappt gå ut, så mycket lider jag av det.
Citera
2015-07-07, 14:54
Medlem
Citat:
Min far brukar säga det. Och alla andra i släkten också, förutom min mor. Men vi vet ju alla hur mammor fungerar.
Det säger ju mer om din far och din släkt än om dig. Sluta umgås med dom, de är idioter.
Citera
2015-07-07, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluttopeden

Jag är nog fulast.

Jag kan knappt gå ut, så mycket lider jag av det.
Citera
2015-07-07, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Accesptera jesus som din frälsare samt befriare.

Lär göra mig glad och jag lär må bättre, ja.

Men det kommer inte ge mig ett socialt liv med vänner och fru. Jag kommer fortfarande vara ensam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in