Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 20:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag för min del har svårt att tro att arbetskamraterna fick lämna ut såna vittnesmål i en intervju. De fick ju inte ens säga Lisas namn. Så jag tror på den uppgiften om silverfärgad bil först när jag får läsa eller höra den i en intervju. Kan annars vara en av alla trådsanningar vi dras med.
Att de inte sa namnet i intervjuer var för att tidningarna inte ville gå ut med det, och de ville slippa pipa i intervjun.
2015-07-09, 20:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det där har jag också undrat över men kommer inte ihåg om jag sett det på ett videoklipp eller läst det här. Men det minne jag har säger videoklipp. Antagligen spelar mig minnet ett spratt för det säger silverfärgad personbil. Hade mgm verkligen det?

Minns att det diskuterades tidigare i tråden, säg 1500 sidor bakåt...
Dom har iaf en silverfärgad Ford Galaxy, -sent 90-tal.
2015-07-09, 20:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Nej , jag minns inte vad det kommer ifrån , men jag vet att det var precis i början .
Om det kom från tv , radio eller om jag läst det är borta ur skallen .
Någon här kan ev hjälpa till .

Några inlägg ovanför ditt inlägg har blomvattning lagt in ursprungsinlägget.

Det har många gånger i denna tråd skrivits pm till olika personer (inklusive undertecknad) där personer hävdar att de inte kan skriva i tråden och ber en lägga ut fakta de fått reda på. T ex var en sån sak att kompisarna visste att LH höll sig borta frivilligt och var less på att hon inte kom hem.

Kan inte minnas att ett enda av dessa pm som dök upp tidigt i tråden innehöll någon form av sanning. Det var med all säkerheter skrivna av gossar under 20 år som hade sommarlov och blev kåta och hårda i byxan av att få jävlas i tråden och få uppmärksamhet.
2015-07-09, 21:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Att de inte sa namnet i intervjuer var för att tidningarna inte ville gå ut med det, och de ville slippa pipa i intervjun.

Det vet jag så klart. Men om man inte får uppge namnet på en person i intervju för polisen sagt så, får man då uppge vittnesuppgifter om mystiska bilar? Det var det jag ifrågasatte.
2015-07-09, 21:01
Medlem
dannees avatar
En användare som bodde i närheten (eller kände någon som bodde i närheten) skrev i trådens början (långt innan MGM blev inhämtade till förhör) att han/hans kompis hade sett en silvrig bil i närheten. Sök i tråden så hittar du.
2015-07-09, 21:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det där har jag också undrat över men kommer inte ihåg om jag sett det på ett videoklipp eller läst det här. Men det minne jag har säger videoklipp. Antagligen spelar mig minnet ett spratt för det säger silverfärgad personbil. Hade mgm verkligen det?

Citat:
Ursprungligen postat av dannee
En användare som bodde i närheten (eller kände någon som bodde i närheten) skrev i trådens början (långt innan MGM blev inhämtade till förhör) att han/hans kompis hade sett en silvrig bil i närheten. Sök i tråden så hittar du.

Jag tror hellre på det du säger, att nån i tråden sett en silverfärgad bil, än att arbetskamraterna sagt det i en intervju.
2015-07-09, 21:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siamgaro
Tyvärr inte, frågade inte om det.. ja precis, där de bor/bodde menade jag!

Glöm min fråga, ser att du redan skrivit om det:

"Jag fick höra personligen från en som var med MP och hittade detta fyndet vad som hände då, det var ju i samband med det fyndet som litauerna kom och började schasa bort dem när de ringde polisen angående fyndet. Själv förstår jag inte varför fyndet inte kommit ut i media då det inte verkar vara något som kan störa utredningen mer än vad dendär handsken skulle göra egentligen."

Däremot undrar jag, vad sas av bröderna? Vad var deras huvudargument till att köra bort sökpatrullen?
Senast redigerad av rotesau 2015-07-09 kl. 21:15.
2015-07-09, 21:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det vet jag så klart. Men om man inte får uppge namnet på en person i intervju för polisen sagt så, får man då uppge vittnesuppgifter om mystiska bilar? Det var det jag ifrågasatte.
Om polisen hade satt munkavle på dem så hade de inte fått säga något. Nu var det tidningarna som inte ville att de skulle uppge namnet, annat var ok.
2015-07-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siamgaro
Förmodligen ja..
Vad han jag pratade med sade så var det båda bröderna som var framme hos MP-gruppen. Var kvinnan var då känner jag tyvärr inte till. Men båda bröderna ska ha varit framme och påpekat på ett ganska aggressivt vis att de inte ville att de skulle närma sig deras gård.

MP-gruppen? Hur många var det som upplevde denna "aggressivitet"? Kan den/de ha upplevt det den/de gjorde delvis p g a språk- och -kulturförbistring?

Detta är ju enormt viktigt eftersom MP-deltagaren/arna har bedömts som trovärdiga av polisen och är en utav anledningarna ( den viktigaste?) till att litauerna togs in till förhör som ledde till anhållandet sedan.

Och varför var båda "aggressiva" och varför har i så fall den ena brodern släppts?
Det brister i logik helt enkelt.
Senast redigerad av nopomil 2015-07-09 kl. 21:22.
2015-07-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Det här med att GM har placerat kroppen i en byggbarack är helt obegripligt. Det borde finnas tusentals bättre ställen utomhus på landsbygden att placera en kropp på. Även om han bara vill placera den temporärt.

Och det här med att LH dröjer sig kvar hakar jag också upp mig på. Vad sysslar GM med under tiden? LH har ju all tid i världen på sig att ge sig av med sin moped.

Hon kanske pratade i telefonen? Eller hade telefonen uppe så det såg ut som hon skulle ringa. GM kanske inte ville gå fram så länge hon pratade i telefonen eftersom hon i sådana fall kunde berätta för den hon samtalade med. Och heller ej gå fram om hon riskerade att starta ett samtal precis innan han kom fram till moppen. GM kanske avvaktade för han inte ville riskerade att någon i andra änden av telefonen fick nys om att en man (GM) närmade sig vem mannen var.
2015-07-09, 21:13
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:

Men om nu MGM var i närheten av BO , vilket han rimligtvis borde ha varit så är det ju inte så otroligt att han har sin silverfärgade Ford Galaxy med sig ! eller .....
2015-07-09, 21:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om polisen hade satt munkavle på dem så hade de inte fått säga något. Nu var det tidningarna som inte ville att de skulle uppge namnet, annat var ok.

Nu visade det sig ju att det ändå inte var flickorna som sagt detta om en misstänkt bil utan en användare i tråden, men på nåt sätt hade det blivit en trådsanning för vissa att det var arbetskamraterna som sagt det. Så nu är det utrett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in