Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Kan det vara så att fyndet som MP gör på Fredag kväll är något som dom ser genom ett fönster på den vita Boden , om det nu är ett klädplagg , moppehjälmen eller vad det nu är .

Denna Boden det talas mycket om har jag faktiskt ganska dålig kännedom kring även om jag hört en del om den.. Men det är väl mycket möjligt!
2015-07-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Deras gård, är det Martorp eller deras bostad?

Ja alltså där de bor/bodde menar jag. Ursäkta mig om jag formulerar mig lite dåligt.
2015-07-09, 20:43
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Eftersom många empatilösa troll härjar i denna tråd och påstår både det ena och det andra (som visat sig vara lögner) så undrar jag om det är en källa från en artikel, från en vettig och välkänd användare, från en användare med få inlägg eller från en person känd för att söka uppmärksamhet? Om det är de två senare sätter jag inte så mycket tilltro till uppgiften. Jag minns då det stod om stirrandet första gångeni tråden, men jag fick aldrig då klarhet i hur personen visste det. Hoppades att du hade en säkrare källa än att nån bara påstått det i tråden.

Vissa med säkra källor har t ex påstått att Lisa är styckad i 5 delar, andra med säkra källor påstår att hon är styckad i 6 delar, ytterligare säkra källor hävdar att hon inte är styckad. Det finns också som enligt säkra källor påstår att hon hört av sig till en kompis i samband med överfallet. Polisen hävdar däremot att LH skickade ett sms till pappan 18.23 om att hon skulle åka hem och att det var sista gången den användes. Så du förstår att hitta-på-faktorn är hög i tråden. Har du nån möjlighet att leta fram ursprungsinlägget så vi kan ser om det kommer från en känd tidningskälla, från en användare som brukar skriva vettiga saker eller om det bara är en trådsanning?

Jag tror att det kommer härifrån, postat 16 juni:

Citat:
Detta fick jag av en användare som ej kan posta ännu:

Citat:
Citat:
Kan ej skriva på forumet
Hej.
Tänkte bidra med en grej jag hörde om Lisa Holm fallet.

Har en bekant som känner en tjej som jobbar på kafét.
Hon hade frågat Hur tjejen mådde och hur hon hade det.
Tjejen som jobbade med Lisa Holm hade då svarat att tänk alla gånger mamma och pappa var sena att hämta mej och de där killarna har stått och stirrat på oss.
Detta har tjejen berättat för polisen flera gånger. Och detta började också polisen jobba utifrån direkt efter att de pratat med de andra på fiket.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-07-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siamgaro
Nu vet inte jag exakt vad som ligger var, men MP rörde sig på en åker/ett gärde och närmade sig litauernas gård, alltså i riktning mot deras hus. Då går litauerna fram till MP-gruppen då de stannat upp vid fyndet för att ringa polisen och informera. Litauerna ville inte att MP skulle gå längre eller röra sig närmare deras går och därför började de agera hotfullt.
Så det jag undrade var om infon kring detta fyndet kommit ut, men jag uppfattar det som att de fortfarande inte släppt infon kring det sista fyndet innan de grep litauerna och fann Lisa.

Av det du skriver så är detta kanske anledningen till att advokaten säger i media att någon kan han planterat bevis mot hennes klient?

Paranoida killar som tror att Sverige är som Litauen.. Poliser planterar bevis och pressar folk på pengar..
2015-07-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Okej, vet du hur länge det dröjde innan polisen kom?
Jag antar att du med deras gård, menar deras bostad? Det ser ju faktiskt ut lite som en gård, även det.

Tyvärr inte, frågade inte om det.. ja precis, där de bor/bodde menade jag!
2015-07-09, 20:47
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
En sak som det varit rätt så tyst om är att en av tjejerna som åker från jobbet i bil säger något om att det stod en silverfärgad bil lite konstigt parkerad !
Hon säger inte var den stod vill jag minnas .
MGM har en sådan bil , och lägger man till att dom känt obehag av att bröderna stått och glott på dom så kan det vara så att Polisen redan från dag 1 haft bra koll på bröderna .
Det som sedan händer på Fredagen när MP möter dom blir droppen för Polisen " Nä nu jävlar tar vi in dom "
Vad tror ni ?
Det där har jag också undrat över men kommer inte ihåg om jag sett det på ett videoklipp eller läst det här. Men det minne jag har säger videoklipp. Antagligen spelar mig minnet ett spratt för det säger silverfärgad personbil. Hade mgm verkligen det?
2015-07-09, 20:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag tror att det kommer härifrån, postat 16 juni:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Ja, det var det inlägget jag tänkte på även om jag inte minns exakta formuleringar. Det kan vara sant, det kan vara falskt det som står där, men just nu är det en bergsäker trådsanning utan säker källa.

Vad jag minns så har alla dessa som mailat personer och påstått att de nte kunnat skriva i tråden och som fått mailmottagaren att lägga ut det i tråden farit med osanningar. Men jag kan minnas fel.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-07-09 kl. 20:53.
2015-07-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
Av det du skriver så är detta kanske anledningen till att advokaten säger i media att någon kan han planterat bevis mot hennes klient?

Paranoida killar som tror att Sverige är som Litauen.. Poliser planterar bevis och pressar folk på pengar..

Det har inte slagit mig faktiskt, men det låter ju möjligt att de skulle säga något sådant. Sen verkar ju allt varit "spritt/utplanterat" lite hejvilt och det är väl nästan det som var konstigast utav allt från början. Måste ju varåt lättare att göra sig av med sakerna på ett mer säkert vis dock..
2015-07-09, 20:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan mycket väl ha gått till på detta sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tror inte ett ögonblick på att Lisas mördare har varit så förslagen att denne planterat någonting alls. Det är ett scenario som främst förekommer på film.

Jag tror att handsken är tappad i samband med ett överfall. De andra grejerna är utslängda från en bil. Helt enkelt för att bli av med dem - inte för förvilla eller kasta skuld på någon annan.

Snubbar som begår oöverlagda våldsbrott (som jag tror att detta är) är inte smarta, men ibland kommer de undan för att de har tur.

Bra och vettigt inlägg!

Den fetade texten är precis vad jag också tror kan ha skett. Man ville bli av med detta snabbt. Bröderna kan mycket väl ha drabbats mer eller mindre av panik. Detta tack vare att pappan var så snabbt på plats och sedan utvecklade sig det hela i en negativ riktning för dem.
2015-07-09, 20:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det där har jag också undrat över men kommer inte ihåg om jag sett det på ett videoklipp eller läst det här. Men det minne jag har säger videoklipp. Antagligen spelar mig minnet ett spratt för det säger silverfärgad personbil. Hade mgm verkligen det?

Jag för min del har svårt att tro att arbetskamraterna fick lämna ut såna vittnesmål i en intervju. De fick ju inte ens säga Lisas namn. Så jag tror på den uppgiften om silverfärgad bil först när jag får läsa eller höra den i en intervju. Kan annars vara en av alla trådsanningar vi dras med.
2015-07-09, 20:52
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Eftersom många empatilösa troll härjar i denna tråd och påstår både det ena och det andra (som visat sig vara lögner) så undrar jag om det är en källa från en artikel, från en vettig och välkänd användare, från en användare med få inlägg eller från en person känd för att söka uppmärksamhet? Om det är de två senare sätter jag inte så mycket tilltro till uppgiften. Jag minns då det stod om stirrandet första gångeni tråden, men jag fick aldrig då klarhet i hur personen visste det. Hoppades att du hade en säkrare källa än att nån bara påstått det i tråden.

Vissa med säkra källor har t ex påstått att Lisa är styckad i 5 delar, andra med säkra källor påstår att hon är styckad i 6 delar, ytterligare säkra källor hävdar att hon inte är styckad. Det finns också som enligt säkra källor påstår att hon hört av sig till en kompis i samband med överfallet. Polisen hävdar däremot att LH skickade ett sms till pappan 18.23 om att hon skulle åka hem och att det var sista gången den användes. Så du förstår att hitta-på-faktorn är hög i tråden. Har du nån möjlighet att leta fram ursprungsinlägget så vi kan ser om det kommer från en känd tidningskälla, från en användare som brukar skriva vettiga saker eller om det bara är en trådsanning?

Nej , jag minns inte vad det kommer ifrån , men jag vet att det var precis i början .
Om det kom från tv , radio eller om jag läst det är borta ur skallen .
Någon här kan ev hjälpa till .
2015-07-09, 20:53
Medlem
hasselmuzs avatar
[quote=XeniaOnatopp|53959021]Klädskåpet som teknikern står och tittar i är inte i boden, det är i den gula mellanbyggnaden, det har tagits upp.[/

Bilden som Tamborino länkar till är den vita boden!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in