Citat:
Ladan är med 99 % säkerhet mordplatsen . Du får läsa nåt av de tidigare inläggen jag skrivit så du får lite sammanhang i vad jag har skrivit och hur jag tror att det hela gått till . Och att placera ut handsken i ladan var ju som jag tidigare skrev smart på grund av att hans DNA antagligen redan fanns där eftersom han hade jobbat i ladan tidigare . Det har ju skrivits också att det var flera personer som tog i handsken dessutom så även om hans DNA fanns på handsken vilket jag inte tror så var det ju ett dåligt bevis för polisen .
Det har även skrivits/sagts att det endast är AJ som vidrört handsken, så jag förstår inte riktigt hur man kan gissa/spinna vidare på att GM klurat ut detta på det viset att han jobbar/jobbat där och därmed kommer kunna ha sin bortförklaring ang handsken?
Går detta ut på att välja vilka rubriker/artiklar man ska bygga gissningar på..?
Missförstå mig inte, jag är inte på jakt,, det är mer att jag prövar runt lite.
Anta för en stund att det bara var AJ som tog i handsken ( vilket han själv uppger i ljud-intervju)
Hur ska då GM kunna förklara bort för polisen att hans DNA finns på denna tillhörighet, placerad på en högst trolig BP. Jag hade velat höra den förklaringen.
Visst hans DNA kan finnas på BP i form av att det är hans arbetsplats, men hur förklarar man DNA på handsken om han inte vidrört den?
Därmed är det en avslagen tanke att säga att han själv har placerat den i ladan, medvetet.
I grunden vet vi ju inte vem/vilka som vidrört handsken.