Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Förstår inte riktigt försvaret över att MGM inte kan vara skyldig enbart för att han inte varit dömd förrut.
1. Vem vet vad denne person gjort tidigare i sitt liv?? Det är inte alls säkert att detta var första gången på 35 år som han antastade en kvinna.
2. Nångång ska man debutera. Nångång är alltid den första.
3. Det stärker min teori om att detta kommer sluta i dråp vid ett erkännande. Jag tror inte MGM haft för avsikt att döda BO och det var ännu mindre planerat. Det var en ingivelse som gick snett väldigt fort och för det scenariot så spelar ju åldern ingen roll.
Överlagt, planerat mord är uteslutet (han kan ju dömas för mord ändå men planlagt var det inte. Tillfället gjorde gärningen).
1. Såklart sant. Han kan ha begått sexualbrott tidigare, men inte blivit dömd bara.
2. Ja, men det är jävligt ovanligt att brottsdebutera vid den åldern och dessutom begå ett sånt grovt brott. Lutar mer åt första punkten då. Skulle vara en sak om han mörda sin fru efter att hon varit otrogen och behandlat honom som skit, men nu handlar det om ett brottsoffer som han med största sannolikhet inte har någon relation till.
3. Tror inte man kan utesluta att en viss planering ligger bakom. Det vill säga att GM sett LH en eller flera gånger förut och bestämt sig för att han vill göra något med henne. Däremot kan det vara som du är inne på. Redan tidigt i tråden kom det förslag fram att det handlade om ett våldtäktsförsök som hade gick snett. Jag tror att man inte bör försöka tänka för mycket utanför boxen i ett sånt här fall. Lösningen är förmodligen simplare än vad man tror och då ligger ett misslyckat våldtäktsförsök nära till hands enligt min uppfattning. Det är lätt att tro att GM måste ha planerat in mord i sin gärning, men det är absolut inte säkert. Det är inte ens säkert att GM vill våldta henne, det behöver inte vara såpass. I vilket fall så vet vi inte vad som spårar ur sen, men både en oplanerad våldtäkt och dråp kan GM vara kapabel till. Vem vet vad han är för person och varför måste man utgå från att han agerar rationellt? Vi vet inget om hans psykiska hälsa, hans impulskontroll eller brist på den, hans aggressioner och hans alkoholvanor. Kan vara så att han var berusad medan brottet begicks. I många våldsbrott som begås brukar alkohol vara inblandat, speciellt om det är ett oplanerat brott. Mjo, tillfället kan ha gjort gärningen. Han upptäcker att han är ensam därute med LH och han ser sin chans. Fortfarande återstår två frågor.
1. Vad gör han i närheten av caféet?
2. Hur rövar han bort Lisa?
Jag har ett förslag på detta. På första frågan så kan det vara så som
April62 skrev i ett inlägg. Ett annat alternativ kan vara att han varit ute på ett ärende, kör hem och ser LH ensam utanför caféet. Jag tror dock det faktiskt kan ligga något i det som April62 skriver. Han kanske kom dit strax efter att personalen givit sig av och börjar genomföra städningen. När han är färdig går han fram och pratar lite med LH. Har de en konversation kan det förklara varför hon blir långvarig. MGM ber henne sedan om hjälp med en grej i ladan som kommer ta högst någon minut. LH känner inte nödvändigtvis något obehag, utan skickar sitt SMS till pappan och följer sedan med. Jag är rätt övertygad om att ladan är brottsplatsen eftersom den var avspärrad så länge, för att handsken återfanns där och för att det ligger så nära platsen LH försvinner.
Citat:
Ursprungligen postat av
April62
Om det nu är den häktade som är GM, kanske det inte behöver vara så konstigt att han och LH råkade mötas.
Eftersom fiket ägs av AJ så kanske det är hans personal som har hand om den yttre städningen, plocka upp skräp, tömma papperskorgar etc. Detta kanske sker dagligen vid stängningsdags. Detta kanske utförs av gästarbetarna och var fans sopcontainern, jo bakom fiket där LH hade sin moppe.