Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du glömde första frågan, var har det bekräftats?

Jag ställde en fråga och undrade ifall det var bekräftat om hon hittades i gms hus..
2015-07-09, 15:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Svårt att se på min mobil att hen har gasmask men om det kan bekräftas av någon som har bra skärm vågar jag satsa mina 50 cent på att kroppen hittades här i boden. Kan inte se någon annan anledning till att bära gasmask. Munskydd brukar de däremot ha för att inte smitta med sitt eget DNA. Mycket intressant iaktagelse.

Vad jag ser, så är det ett munskydd/filter. Bärs alltid vid undersökning av plats, oavsett om det visar sig vara en fyndplats eller inte.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Jag ställde en fråga och undrade ifall det var bekräftat om hon hittades i gms hus..
Det har aldrig varit på tal att hon hittats i GMs hus.
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Dupin
Jag hävdar inte att kroppen blivit styckad. Det finns inga bekräftade indikationer på det. Jag kommenterar bara det som andra har lämnat som uppgifter.

Anledningen till att det gjorts undersökningar av krimtekniker på så många platser behöver naturligtvis inte vara kroppsdelar. Det har ju hittats mobiltelfondelar, kläder och eventuellt smycke lite överallt. En del av de undersökta platserna kan ju vara platser för andra föremål.

Det som är förbryllande är varför GM lagt ut/tappat föremål på detta sätt. Mycket märkligt.

Jag menade inte att du påstod att BO var styckad så det är lugnt . I ett försök att få bort misstankarna från Martorp har MGM handlat i panik och stress och gjort ett försök att vilseleda polisen genom att slänga ut grejerna efter vägen . Huruvida detta var smart eller inte kan ju diskuteras . Det hade nog varit bättre att låta bli och istället gömt dom på ett säkert ställe eller bränt upp dom . Men efter att det gått från ett försök till att ha sex till att det blivit ett mord istället har nog blivit lite för mycket för MG:s förmåga att tänka riktigt klart och till slut var det någon av LH:s tillhörigheter som hittades uppe vid Martorp som blev hans fall . Vilket vi ju ska vara väldigt tacksamma för ....
2015-07-09, 15:56
Medlem
Det är väldigt mycket spekulationer om var kroppen hittades och det enda som polisen kommenterat i det fallet är väl att platsen "var inom sökområdet"?

Men jag säger som många andra här, troligtvis så hittades kroppen "inomhus" så att säga! Alltså "under tak" på något sätt, annars så hade förmodligen platsen spärrat av särskilt och någon form av tält hade satts upp över fyndplatsen och något sådant har ju inte rapporterats vare sig här i tråden eller i media!

Däremot så skrev lokalblaskan Skövde Nyheter så här den 15 juni:

"I det här ladugårdskomplexet hittades kroppen efter Lisa Holm. Det var efter ett fynd av Missing people som polisen fattade misstankar och senare bröt sig i byggnaden till höger, där de hittade den 17-åriga flickan död. Nu gör polisen tekniska undersökningar på platsen."

http://www.skovdenyheter.se/article/har-hittades-17-ariga-lisa-holms-kropp/
Senast redigerad av William.H.Grant 2015-07-09 kl. 15:58.
2015-07-09, 15:56
Medlem
Citat:
Svårt att se på min mobil att hen har gasmask men om det kan bekräftas av någon som har bra skärm vågar jag satsa mina 50 cent på att kroppen hittades här i boden. Kan inte se någon annan anledning till att bära gasmask. Munskydd brukar de däremot ha för att inte smitta med sitt eget DNA. Mycket intressant iaktagelse.

Teknikern bär en mask/munskydd. Behöver nödvändigtvis inte betyda att en kropp finns där.
2015-07-09, 16:06
Medlem
Citat:

Efter att ha kollat på bilden en gång till så ser det ju ut som att han kollar ut genom dörren haha..
2015-07-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jag menade inte att du påstod att BO var styckad så det är lugnt . I ett försök att få bort misstankarna från Martorp har MGM handlat i panik och stress och gjort ett försök att vilseleda polisen genom att slänga ut grejerna efter vägen . Huruvida detta var smart eller inte kan ju diskuteras . Det hade nog varit bättre att låta bli och istället gömt dom på ett säkert ställe eller bränt upp dom . Men efter att det gått från ett försök till att ha sex till att det blivit ett mord istället har nog blivit lite för mycket för MG:s förmåga att tänka riktigt klart och till slut var det någon av LH:s tillhörigheter som hittades uppe vid Martorp som blev hans fall . Vilket vi ju ska vara väldigt tacksamma för ....

Frågan är om det är tappat eller utplacerat. Storebroderns advokat vill ju till och med insinuera att en del av spåren/bevisen är planterade av någon annan.

Har det någonsin i svensk rättshistoria förekommit att en GM lagt ut falsk teknisk bevisning för att oskyldigt peka ut någon annan?
2015-07-09, 16:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Frågan är om det är tappat eller utplacerat. Storebroderns advokat vill ju till och med insinuera att en del av spåren/bevisen är planterade av någon annan.

Har det någonsin i svensk rättshistoria förekommit att en GM lagt ut falsk teknisk bevisning för att oskyldigt peka ut någon annan?
Ja, falska bevis har förekommit, även om det i detta fall inte är för att peka ut någon annan. http://www.blt.se/karlshamn/friad-fran-valdtakt-efter-falska-bevis/
I de fall falsk bevisning lyckats är svårt att veta något om, av förklarliga skäl.
2015-07-09, 16:37
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Fynden utmed vägarna är varken tappade eller utplacerade . Utplaceringsteorin bygger på antaganden att nån t.e.x främmande makt , kidnappare , stöldligor m.m skulle vilja sätta dit MGM som syndabock . Grejerna är utslängda av MGM antagligen under färden på väg mot hemmet efter att ha gömt BO vid Martorp . Däremot tror jag att MGM själv placerade ut handsken i ladan nere vid Blomberg på måndagen för att dra uppmärksamheten dit . Bättre att dom höll sig där en bit bort från Martorp tänkte han antagligen . Det var ju också ganska säkert att placera handsken där eftersom han jobbat i ladan tidigare vilket han kunde skylla på om polisen undrat varför han varit där . Sen var det ju flera som mycket lämpligt tog i handsken när den hittades på måndagen också .
2015-07-09, 16:39
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Efter att ha kollat på bilden en gång till så ser det ju ut som att han kollar ut genom dörren haha..

Har kollat bilden i bildprogram och förstorat , man ser ansiktet snett framifrån och han tittar in mot hitre vänstra hörnet i Boden , och det ser ut som gasmask för det går ett ganska brett band över kinden upp över örat , och det har inte vanliga munskydd .
Jag är ganska säker men men !!!!
2015-07-09, 16:39
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:

Har det någonsin i svensk rättshistoria förekommit att en GM lagt ut falsk teknisk bevisning för att oskyldigt peka ut n
ågon annan?

Att åberopa planterad bevisföremål har försvarsadvokater använt sig av i alla år. O J Simpson blev friad av just den anledningen. Fingeravtryck på en dörrkarm har ofta mer bevisvärde än på ett kuvert tror jag GW har utryckt det vid något tillfälle.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in