Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 17:34
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
En sak som inte diskuterats här vad jag vet i alla fall, är kommentaren en av kollegorna till Lisa säger i intervjuer.

Lisa har i samband med stängning sagt något i stil med: -Ni behöver inte min hjälp mer så då går jag.

Det skulle betyda att Lisa var tidigare ute till mopeden än kollegorna var till sin bil. I så fall än mer förbryllande med tiden för SMS-utskicket.

För övrigt tragiskt att inte kunna ha ett fastställt dödsdatum på sin dotters begravning.

http://i.imgur.com/tA3svtn.jpg

Ja, men vi får nog utgå ifrån att Lisa bara tar all tid i världen på sig. Säg att hon kollar av Facebook, Instagram, SMS med mera och kanske fastnar vid något klipp. Då kan tiden flyta på, men jag håller såklart också med om att det är lite konstigt att hon dröjer. Att hon och MGM ska göra något slags utbyte är nog för tillfället bara en alternativ teori dock.
2015-07-09, 17:45
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Ur flera aspekter är det naturligtvis dåligt att välja ladan för att placera ut handske.
Precis på samma sätt som att våldta någon och tro att allt blir bra sedan.
-Jag säger inte alls att det är speciellt logiskt, rimligt eller bra. Noterar dock att bägge alternativen kanske ger en MGM en ökad känsla av kontroll - av att kunna leda och diktera - rent teoretiskt genom att själv placera ut villospår, tro inte att någon av händelserna i så fall skulle vara härledd ur en intellektuell expressivitet eller en emotionell förståelse för andra sidan, tvärtom så skulle det kanhända vara härlett ur en vilja att härska och söndra.

Om det var frågan om en våldtäkt som slutade med mord kan det nog vara rimligt att anta att personen inte alls är nöjd med händelsen och egentligen fick ut väldigt lite av den. Att anta att man alltid skulle kunna förstå det logiska i en händelse som denna är nog ett felaktigt antagande. Att vi inte förstår allt i handlandet är tvärtom något vi ultimat också kan vara glada över att vi inte förstår eller känner igen den logiken.

Absolut, vad du skriver ligger i min tanke också, även om det är svårare att begripa. Ett sådant psykfall kanske njuter av att se polisen arbeta? Puschar gränserna och går igång på att vara nära det hela. Logik är inte alltid applicerbart, det vet jag.

Men hur rimmar det med vad som uppgetts då ang. hur MGM vanligtvis (?) uppträder, samt hur rättsprocessen hittills sett ut? Då menar jag från det att MP iakttog ett visst beteende, tills nu, att försvarsadvokaten med sin klient, inte överklagar
Senast redigerad av rotesau 2015-07-09 kl. 17:49.
2015-07-09, 17:47
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om detta tas med i beräkningen då:
Det är oklart vilken dag handsken hittades. Det finns 3 bud. Söndag, Måndag samt även Tisdag.
På Måndagen startas en omfattande polisiär sökinsats. Sökhundars närvaro har säkert noterats av GM.

Eftersom att tekniker bokstavligt talat vänt upp och ned på ladan i efterhand, och lagt väldigt mycket tid där, då är det högst troligt att det är en BP.
Vill man som GM medvetet peka ut en BP, speciellt när man noterat att det pågår en ganska omfattande polisiär sökinsats?

Måndag är det enda jag har sett och hört som är bekräftat ...
Det är väl bättre att polisen håller sig på brottsplatsen än att han riskerar att BO hittas . Och vid den tidpunkten var han väl inte misstänkt för något ännu . Ibland tror jag att folk inte kan läsa innantill eller så skriver jag på ett väldigt invecklad sätt . Och jag har faktiskt i tidigare inlägg förklarat att ladan säkerligen är brottsplatsen . Men det visste väl inte polisen med säkerhet redan på måndagen utan började leta spår i ladan eftersom handsken hittades då . Vari ligger problemet att förstå meningen med att placera ut handsken egentligen ?? Det förstår jag inte alls .
2015-07-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
De kanske tog rätt gubbe men var tvungen att ge en avsugning eller avrunkning i utbyte nått de aldrig skulle erkänna de där skötsamma döttrarna?

Hon kanske ville ha alkohol, han ville få en avsugning, hon hota att röja honom med att han säljer alkohol i utbyte mot sexuella handlingar, han i sin tur slår till henne vilket hon säger sig ska anmäla vilket får honom att gå ett steg längre och ta livet av henne eller råka slå henne så mycket att hon avlider alternativt att hon faller på ett dumt vis och slår bakhuvudet o dör. ?

Ja, 20 åringar behöver verkligen ge avsugningar åt gamla gubbar för att få sprit.

Vilken jävla planet bor du på?
2015-07-09, 17:58
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
MGM kan ha lockat/lurat in BO i ladan och förgripit sig på henne därinne, handsken blev kvar då kroppen gömdes på annan plats..!?

Hade handsken funnits i ladan redan på söndagskvällen så hade någon hittat den då . Den låg ju helt öppet påstår ju AJ . Tror du verkligen att polisens hundar som säkert sniffade runt på söndagskvällen skulle ha missat att hitta handsken . Inte en chans även om den skulle ha legat inslängd bakom något inne i ladan som en del pratat om . Så om inte jultomten eller nån annan filur har hittat den på natten och lagt fram den hur skulle det då gå till att handsken plötsligt ligger där helt öppet och helt synlig på måndag morgon .
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
En gasmask täcker hela ansiktet. "Mask...."

Inte en så kallad halvmask, vilket är den vanligaste formen av gasmask.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
Ja, 20 åringar behöver verkligen ge avsugningar åt gamla gubbar för att få sprit.

Vilken jävla planet bor du på?

Hon var 17 år. Men jag när det gäller alkohol har hon med all säkerhet andra källor för att få tag i det, t ex syskon och kompisar.
2015-07-09, 18:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
L.H. inlurad i ladan?

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
MGM kan ha lockat/lurat in BO i ladan och förgripit sig på henne därinne, handsken blev kvar då kroppen gömdes på annan plats..!?

Skulle mycket väl ha kunnat gått till på detta sättet också. Ett scenario som inte låter helt otroligt.
2015-07-09, 18:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Måndag är det enda jag har sett och hört som är bekräftat ...
Det är väl bättre att polisen håller sig på brottsplatsen än att han riskerar att BO hittas . Och vid den tidpunkten var han väl inte misstänkt för något ännu . Ibland tror jag att folk inte kan läsa innantill eller så skriver jag på ett väldigt invecklad sätt . Och jag har faktiskt i tidigare inlägg förklarat att ladan säkerligen är brottsplatsen . Men det visste väl inte polisen med säkerhet redan på måndagen utan började leta spår i ladan eftersom handsken hittades då . Vari ligger problemet att förstå meningen med att placera ut handsken egentligen ?? Det förstår jag inte alls .

Handsk-fynd Tisdag:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594
http://www.expressen.se/gt/han-ager-platserna-dar-fynden-hittades/

Nej, du skriver inte obegripligt. Jag förstår precis, men ser att det måste prövas lite.
Det bästa för GM vore väl att polisen håller sig på en plats där risk att hitta GM-DNA är minimal, speciellt eftersom ganska många herrar i bygden topsats? Lite svårt för GM att förutse att topsning ska ske, men ändå..
Som gästarbetare i direkt anslutning till var en 17-årig flicka försvinner, så borde det skapat viss oro i lägret, bara det?

I ett annat inlägg nämner jag att det finns psykfall som vill vara nära händelsen, se polisen arbeta osv, men den aspekten rimmar ganska dåligt på den som sitter häktad, anser jag.

I övrigt är jag enig med dig, ladan är någon form av BP. Kanske inte mordplats, kanske inte platsen för andra otäckheter. Men det finns indikation på att GM och Lisa befunnit sig i ladan.
2015-07-09, 18:05
Medlem
I sitt senaste överklagande pekar advokaten på möjligheten av utplanterade spår. Hon lär ju inte ha hittat på detta själv, mera troligt är att hennes klient föreslagit det. Jag tycker att advokaten för sitt anseendes skull skulle kräva argument, som inte skulle framkalla leenden i rätten. I så fall borde hennes klient ha behövt konkretisera med ett åtminstone möjligt händelseförlopp: "Jag är ju oskyldig, men X borde man undersöka....kan ha planterat bevis så här..." Vem var i så fall X ?
2015-07-09, 18:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Handsk-fynd Tisdag:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594
http://www.expressen.se/gt/han-ager-platserna-dar-fynden-hittades/

Nej, du skriver inte obegripligt. Jag förstår precis, men ser att det måste prövas lite.
Det bästa för GM vore väl att polisen håller sig på en plats där risk att hitta GM-DNA är minimal, speciellt eftersom ganska många herrar i bygden topsats? Lite svårt för GM att förutse att topsning ska ske, men ändå..
Som gästarbetare i direkt anslutning till var en 17-årig flicka försvinner, så borde det skapat viss oro i lägret, bara det?

I ett annat inlägg nämner jag att det finns psykfall som vill vara nära händelsen, se polisen arbeta osv, men den aspekten rimmar ganska dåligt på den som sitter häktad, anser jag.

I övrigt är jag enig med dig, ladan är någon form av BP. Kanske inte mordplats, kanske inte platsen för andra otäckheter. Men det finns indikation på att GM och Lisa befunnit sig i ladan.

Expressen och SVT säger att handsken hittades på måndagen.

http://www.expressen.se/gt/lisa-17-forsvunnen--detta-har-hant-i-fallet/

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/forsvunna-lisa-holm-detta-har-hant
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-07-09 kl. 18:09.
2015-07-09, 18:11
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Expressen och SVT säger man att handsken hittades på måndagen.

http://www.expressen.se/gt/lisa-17-forsvunnen--detta-har-hant-i-fallet/

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/forsvunna-lisa-holm-detta-har-hant

Ja, och i Sveriges radios livesändning, samt SVT´s livesändning uppges att handsken hittades Söndagskvällen

Således, 3 olika bud. Jag vet att majoriteten i tråden anser att Måndagen är korrekt ( mest refererat), likväl som jag vet hur svårt det är att ändra en människas uppfattning..

Men man kan ju ställa sig frågan om varför en sådan detalj, kan ha missuppfattats så grovt som kring 3 olika dagar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in