2014-10-04, 00:33
Medlem
Repeatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warriordashit
Hur verkar det att kunna få jobb på sector alarm om man finns med i belastningsregistret?
Någon som har egna erfarenheter?
Beror ju helt på vilka punkter du finns med på, dömd för inbrott eller liknande, inte så stora chanser. Likaså misshandel eller andra våldsbrott. Däremot kanske trafikbrott (om de finns med i belastningsregistret) eller andra småsaker är nog ingen större fara.
Citera
2014-10-28, 13:39
Medlem
fick ett samtal från Sector Alarm igår om att jobba som försäljare hos dem, väldigt trevlig snubbe, ska på intervju om några dagar. Någon som vet hur det ligger till med dom nu?
Citera
2015-05-19, 14:25
Medlem
Säljare på Sector Alarm

Hej!

blev för ett tag sedan uppringd av en rekryterare från sector alarm som undrade om jag ville komma på intervju för ett jobb som säljare, är det någon som vet hur dom jobbar?

är det ett jobb som ni skulle rekommendera att ta?

killen på telefon verkade jättetrevlig iaf

(vet att det finns en liknande tråd sen ett par år tillbaka, men när jag postade där så fick jag inga svar så ni behöver inte påpeka detta)

MVH/ Muhammed Chang!
Citera
2015-05-19, 14:37
Hallå!
Vad jag vet så är det i många fall jobb på kvällstid som gäller och du ska knacka dörr.
Antagligen någon form av provision också.
Känns det som något för dig är det ju bara att ta det, men du gör rätt som försöker samla lite information.
Finns säkert någon här som kan besvara detta i en större utsträckning än vad jag kan göra.

Lycka till.
Citera
2015-06-21, 15:45
Medlem
Ska berätta lite om hur sector funkar.
Min pojkvän jobbar där och trivs till stor del. Han är en av få som kommer upp i 30 tusen i månaden, därav trivs han, nu 3 månader senare går det neråt och landar runt 17 innan skatt.

1. Mån-tor börjar han kl 14, men introduktion för dagen som varar fram till 16 då dörrknackning ev. möten hos folk. Kl 21 ska de samlas på kontoret för avslut, skriva in i papper och det håller oftast på till 2 natten, vissa dagar har de slutat 4 på morgonen. Inte så seriöst..

2. Eftersom det är en stor press då lönen bara är på provision skippar man gärna att äta och får då inte i sig mat på 12 timmar, han har alltså gått ner x antal kilo.

3. Uppnår de inte sina mål under veckan jobbar de helger, vilket resulterar att man kan jobba och slita två veckor i sträck utan ordentlig vila.

4. Fördelarna med jobbet? Du blir såklart social, pengakåt om du uppnår 30 tusen, panikslagen om det börjar gå dåligt, du får en fantastiskt fin och gratis bantningskur, du blir osocial mot de som bryr sig om dig, sömn är något du knappt vet vad det är längre, ditt självförtroende växer mem sjunker ganska snabbt om det går dåligt och du får en fantastiskt fin solbränna nu under sommaren
Citera
2015-06-21, 23:18
Medlem
Någon här som vet något mer ingående om deras installatörs anställningar?

Agerar man säljare också, framgår ju så i deras annonser men hur låg är egentligen då den vanliga lönen? Någon som vet?
Citera
2015-06-22, 11:34
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Någon här som vet något mer ingående om deras installatörs anställningar?

Agerar man säljare också, framgår ju så i deras annonser men hur låg är egentligen då den vanliga lönen? Någon som vet?

(FB) Yrkesval, Larminstallatör?
Citera
2015-06-23, 23:26
Medlem
snusbakarens avatar
Tjena, sökte jobb inom min utbildning i våras men ingen sökte personal. Tog studenten och blev därmed arb lös, men ska på intervju på torsdag på Sector alarm.

Är det fortf 900/larm eller har avtalen ändrats sen 2010? berätta gärna hur det ser ut i dagsläget jämfört med tidigare i tråden

Mvh snusbakaren
Citera
2015-06-24, 22:02
Medlem
itsallalies avatar
1500/avtal grund paket har jag hört rätt nyligen.
Citera
2015-06-25, 12:24
Medlem
Hej tänkte berätta lite av egna erfarenheter nu då jag sitter i lite samma sits!

Blev uppringd runt 10 av en tjej dom undrade ifall jag var intresserad utav intervju hos Sector alarm som "Säkerhetskonsulent" och jag tackade ja eftersom att jag blev så jävla glad över att någon har valt JUST MIG utan någon större anledning så sagt och gjort blev de intervju dagen efter. Men jag började fundera lite under kvällen, hur sjutton visste dom att jag var ute efter jobb? Arbetsförmedlingen eller? Kanske via kontakter då jag gärna knackar dörr och lämnar cv till allt och alla? Hur som helst, undrade även varför dom ville ha just mig? Jag har INGEN tidigare erfarenhet som säljare, absolut inte ens i närheten utav det yrket... Nervös började jag bli vid detta laget men åkte ändå på intervjun dagen efter.

När jag är där är han en hel jävla timme försenad och ingen tog emot mig i dörren utan jag fick gå o irra runt o leta efter någon som kunde hjälpa mig, hela tiden undrade jag vart fan jag var, såg ut som ett rivningsobjekt skit överallt deras larm låg utspridda på golvet vart jag än gick.

När jag väl ska intervjuas så presenterar sig killen och frågar hur mycket jag vet om yrket, varpå jag svarar inget. Då berättar han otroligt kortfattat att man samlas på dagen och har genomgång och efter det så får man en rutt man ska gå o knacka för för att göra direktförsäljning i dörren, alltså inget boka möte och komma tillbaka utan enbart direktförsäljning. Sedan sa han inget mer utan bad mig att berätta om mig själv. Så jag hinner prata ca 30 sekunder innan han "DET LÅTER JU JÄTTEBRA!!!!!" och säger så ja du är intresserad? Jag bara... ja jag har ju inte hört så mycket utan vill gärna veta lite mer innan jag kan besluta mig, varpå han suckar och undrar vad jag vill veta mer? Jag sa att jag vill gärna veta om arbetstider, han svarar vanligtvis jobbar man 14-22, sedan byter han ämne helt och undrar om jag har egen bil jag kan använda mig utav. Jag sa ja jag har egen bil, då undrar han om jag kan använda den till jobbresor, jag sa jaaa... det kan jag väll om jag får ersättning för bensinen, då blev han lite sne och sa att det brukar man inte få men om jag skjutsar kollegor så bilen är full då kunde jag få ersättning... Sedan sa han jaha men då är vi klara här? Jag sa jag vill gärna veta om lönen också? Då svarar han ja.. vi har ingen fastlön utan det är 100% provisionsbaserat, man får mellan 1-2 per sålt "paket". Vi har en kille här som är riktigt duktig försäljare som tjänar en kvarts miljon per månad! Eh okej? Säkert... Det tror jag så mycket jag vill på. Men med detta sagt så krävs det ju att man säljer minimum ett larm per dag för o få en vanlig månadslön. Men jag tror inte detta är så enkelt då de flesta HATAR dörrknackare och det är inte många som är intresserade utav denna produkt.

Min slutsats är att jag fick en riktigt obehaglig känsla efter intervjun och han skulle höra av sig redan dagen efter och jag sitter nu och funderar på hur i helvete man ska säga nej tack utan att låta helt dum i huvudet... Fy fan ångrar mig djupt att jag tackade ja till intervju.
Citera
2015-07-09, 15:08
Medlem
snusbakarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peepsi
Min slutsats är att jag fick en riktigt obehaglig känsla efter intervjun och han skulle höra av sig redan dagen efter och jag sitter nu och funderar på hur i helvete man ska säga nej tack utan att låta helt dum i huvudet... Fy fan ångrar mig djupt att jag tackade ja till intervju.

Om dom ringer så säger du att du har sovit på saken och tackar pålitligt men strängt nej till deras erbjudande
Citera
2015-07-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusbakaren
Om dom ringer så säger du att du har sovit på saken och tackar pålitligt men strängt nej till deras erbjudande

Absolut. Fuck them @Peeepsi!

Du är ju fan inte skyldig de att ta deras erbjudande om ett jobb du känner lät obehagligt. Säg som sagt bara "nej tack, det är bra" eller bara "nej!". Du är inte skyldig de ett PISS. Vare sig Sector eller nåt annat företag. Inte som att de flesta tar hänsyn och tänker på deras anställda mer än $$$ som rullar in så varför ska alltid de som söker jobb göra det. Blir man anställd är det vanligt att alla är "fake" och "kiss ass-es" endast för att ingen vill förlora sitt jobb ju. Men utöver det? Fuck them all
Senast redigerad av TearDrops 2015-07-09 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in