2013-08-15, 20:10
Medlem
fimbuls avatar
Generellt sett är dörrknackare lika långt ner på samhällsstegen som telesäljare.
Gör dig själv och samhället en tjänst och investera i en stor tub glidmedel så du kan sälja ditt rövhål på gatan. Ett klart mer respektabelt yrke.
Citera
2013-08-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fimbul
Generellt sett är dörrknackare lika långt ner på samhällsstegen som telesäljare.
Gör dig själv och samhället en tjänst och investera i en stor tub glidmedel så du kan sälja ditt rövhål på gatan. Ett klart mer respektabelt yrke.

HAHA oj så roligt du var nu... garvar nästan läppen av mig! not

Idiot kom med något vettigt istället... du är säkert 15 år och aldrig haft ett jobb i hela ditt sketna liv, och eftersom du verkar vara för dum att förstå dig på allmänt vetande så kan jag hjälpa dig genom att informera att man måste börja från grunden för att skaffa sig arbetslivserfarenhet för att kunna klättra vidare i arbetslivet.

kanske inte kommer vara världens bästa jobb, men bra inför framtida sökningar^^

Så snälla du... ta dina sketna kommentarer och stoppa undan dem, du ser bara ut som en pajas...
Citera
2013-08-17, 23:23
Medlem
fimbuls avatar
Nej, nu är det du som missförstått.

Dörrnasare är inte en arbetslivserfarenhet som är meriterande, vi vanliga produktivt arbetande människor som faktiskt bidrar till samhället vill inte bli störda i tid och otid av pack.
Citera
2013-08-18, 12:14
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riejuman
HAHA oj så roligt du var nu... garvar nästan läppen av mig! not

Idiot kom med något vettigt istället... du är säkert 15 år och aldrig haft ett jobb i hela ditt sketna liv, och eftersom du verkar vara för dum att förstå dig på allmänt vetande så kan jag hjälpa dig genom att informera att man måste börja från grunden för att skaffa sig arbetslivserfarenhet för att kunna klättra vidare i arbetslivet.

kanske inte kommer vara världens bästa jobb, men bra inför framtida sökningar^^

Så snälla du... ta dina sketna kommentarer och stoppa undan dem, du ser bara ut som en pajas...
trots fimbuls något burdusa sätt så har han rätt. dörrknackare är lägre är telefonförsäljare. det är lätt att lägga på luren, men när en person har satt foten i dörren är det svårare att stänga.
jag har flertalet gånger fått skicka iväg just larmförsäljare härifrån som inte förstått att ett nej tack, jag är inte intresserad betyder vad jag just skrev.
att ljuga för kunderna resulterar i att du säljer mer till en början, men när larmen börjar skickas tillbaka och klagomålen på dig och företaget, även insändare i tidningen och internet blir det inte roligt
Citera
2014-05-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildchild666
Det är inget speciellt med att bli kallad till intervju för Sector Alarm. Det kan alla bli. För precis som i alla såna här typer av säljaryrken så slutar folk hela tiden.

Det är ett jobb för folk utan utbildning.

Sitta vid skolbänken i 4-6år och ha en Ok lön men stort studielån.
Eller
Jobba som säljare på sector och ha en snittlön på 15-20tusen utan lång utb + studielån..
Hmmmm... Svårt val?
Citera
2014-05-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Ni är ena jävla fittor och jag hoppas att ni blir kidnappade och våldtagna en dag på jobbet. Att åka hem till människor och sälja saker är en verksamhet som är så låg att en hederlig människa ens skulle överväga att ta jobbet.

Ni lever på osaklig skrämselpropaganda och att människor - till skillnad från er är väluppfostrade.

I helgen åt jag middag hos mina föräldrar 21:30 knackade ett par luder som du på och "bjöd in" till ett säljmöte 1600 i veckan. De förhörde sig också om förhållanden som de ska ge fan i och tog inte nej som ett svar.

Till trådens övriga läsare, om ohederliga (vilket de är per definition) säljare från sector ringer på i era hus så säg åt dem "Nej. Gå härifrån" om de då forsätter så säger ni "GÅ" Lyder de inte då så, för att citera Chieg Wiggum "everything is nice and legal".

Du måste vara komplett efterbliven..
Inte ett dugg påläst och plockar påhittad fakta direkt från tomma intet. Har ingen respekt för idioter som dig.

Men ska ge dig lite fakta så du slipper skämma ut dig igen

Sector alarms säljare jobbar söndag-torsdag 16-21.
Vi får Aldrig knacka på efter 21.00 (dom flesta slutar tjugo i för att folk lägger sig tidigt ibland)
Vi har möten med kunder som ibland är fram till runt tio tiden, men det är då bestämda möten.
Sector alarm är näst största larmföretaget i europa.. Varför skulle vi ha skrämselpropaganda för????!!!!
Låter bara idiotiskt..
Alla kunder jag haft har varit glada över att vi faktiskt är ute bland människor, bokar möten, berättar om erbjudanden och förklarar hur larm ( plus tjänsterna ) fungerar.
Även fast jag inte sålt till varje dörr jag knackat på så är det kanske 1/40 som blir sur för att vi knackar på.. Resten är som sagt glada även fast dom inte vill köpa larm..

Du skriver att människor till skillnad från oss är väluppfostrade.. Men vad fan är du då med tanke på vad du slänger ur dig.. Patetiskt..

Men nu har du lite info hur det verkligen ligger till.. Så nu kan du stänga ner datorn och göra nåt annat för allas skull.
Citera
2014-05-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Vad som irriterar mig är att man kallar dessa dörrsäljare för "säkerhetskonsulter".

Själv jobbar jag som säkerhetskonsult på en väldigt stor konsultfirma och har en gedigen säkerhetsutbildning i grunden och är behörig ingenjör i både inbrottslarm och cctv. Jag har dessutom PSP-certifiering från ASIS.

Dörrsäljare av hemlarm är just det, dörrsäljare. De är INTE på något sätt säkerhetskonsulter.

Vad har ni för utbildning egentligen? Är ni behöriga ingenjörer på inbrottslarm, cctv och/eller brandlarm? Har ni någon annan form av säkerhetsutbildning eller certifiering? Hur lång utbildning i projektering av teletekniska säkerhetssystem får ni innan ni går ut och knackar dörr? Är ni väl förtrogna med SSF's normer? Är de som skruvar upp larmet en behörig anläggarfirma? Projekteras anläggningen av er dörrknackare eller har ni konstruktörer som projekterar anläggningen? Vad har dessa för utbildning och certifieringar?

Kort sagt, vill man köpa en vettig säkerhetslösning till sitt hem så gör man det inte från en dörrknackare.

Tänker intr svara på allt du skrivit så jag fattar mig kort.. Vi är säkerhetskonsulter, vi har utbildningen vi behöver för att ge en bra bild över vårt larm och våra tjänster. Våra installatörer är auktoriserade så..
Vet inte hur lång utbildning du har men vi har det vi behöver för att göra vårat jobb. sen att du blir puttinuttig och tvär får du leva med.
Citera
2014-06-15, 15:07
Medlem
Ni som jobbar/jobbat på Sector Alarm

Hur upplevde du det? Lättare eller svårare än telefonförsäljning?

Är så klart medveten om att det är ens egna insats som avgör hur pass svårt det är men nu vill jag höra era erfarenheter.
Citera
2014-06-15, 15:19
Bannlyst
Lättare - enligt mig.

Lättare att se folk på riktigt än att ringa. Jag arbetade på Falk Alarm. Jag sålde det första larmet i min grupp. Man fick träna teknik, om hur man skulle prata för att få folk att köpa.
Citera
2014-06-15, 15:29
Medlem
Jobbar du kvar fortfarande och tjänade du bra?
Citera
2014-06-15, 16:39
Bannlyst
Jag arbetade där i två år. Dom bytte namn sedan g4. Alltså man hade ju provision. Tror att man tjänade 500 kronor per sålt larm. I början gick det trögt, men efter att tag när man blev känd som larmsäljare, då började kunder ringa mig istället. Har du väl arbetat upp dig, så finns möjlighet att tjäna mycket pengar.
Citera
2014-08-26, 11:45
Medlem
Hur verkar det att kunna få jobb på sector alarm om man finns med i belastningsregistret?
Någon som har egna erfarenheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in