Citat:
Ursprungligen postat av
slirrefirre
Helt otroligt att du får in det där i samma mening.
Alla kan ju inte ha samma åsikt som dig. Vissa tycker public shaming är ett bra straff för idioter som dessa. Andra tycker böter eller fängelse. Några tycker man ska ha dialog och förståelse.
Vad vi vet inte fungerar så är det
1: polisanmälan leder ingenstans därför är rättsligt straff inte möjligt
2: Dialog är något som har försökts i tid och otid och fungerar inte
Public shaming kanske inte är svaret. Men det är ju en naturlig väg att gå när 1 och 2 redan prövats. Nästa steg kanske blir en laserkvinna som skjuter mån på måfå bara för att de är män.
En idiot är alltid en idiot och kommer inte ändra sig. Tjejer som gång på gång får gå igenom samma skit baxnar till slut och tar till drastiska åtgärder. Jag har hört att det bästa sättet för att stoppa en mobbare är att utsätta mobbaren för samma kränkning eller en ren skär misshandel. Att byta skola för den mobbade eller mobbaren fungerar inte.
Förlorar dessa unga män sina jobb pga sitt egna beteende så är det ju upp till dom själva att ändra på sig. Samhället och framförallt tjejer är trötta på att bli hotade med våldtäkt och slag.
Är det rätt? Mja, mje kanske jag vet inte. Jag själv kommer aldrig hamna i samma situation som dessa snubbarna då jag är väluppfostrad på ett svenskt korrekt vis.