2015-07-09, 10:29
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du skrev pedofil.
Fantastisk slutledningsförmåga.
Citera
2015-07-09, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Fantastisk slutledningsförmåga.

Vet du vad det order betyder?
Citera
2015-07-09, 10:38
Medlem
Tycker sidan är fantastisk och tycker de gör ett fantastiskt jobb med att hänga ut folk trots avsaknaden av kontext. Som man blir jag mörkrädd av att se hur dels kvinnor blir bemötta och dels över hur vissa folkgrupper pratar om kvinnor överhuvudtaget.

Känns som ett tecken på dålig uppfostran hos flera av killarna som skrivit på vad jag antar är Tinder? Nej er rejäl jävla omgång och tillbaka till skolbänken med de små liven så det blir lite ordning och reda.
Citera
2015-07-09, 10:44
Medlem
KassiJannas avatar
"Vi tycker att alla vi har postat mer än väl förtjänar det och våra samveten är rena..."

Är övertygad om att snubbarna har mer material än dem visar, dem postar som finns uppe förtjänar visserligen att vara kvar.
Citera
2015-07-09, 10:48
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoxie
Tycker sidan är fantastisk och tycker de gör ett fantastiskt jobb med att hänga ut folk trots avsaknaden av kontext. Som man blir jag mörkrädd av att se hur dels kvinnor blir bemötta och dels över hur vissa folkgrupper pratar om kvinnor överhuvudtaget.

Känns som ett tecken på dålig uppfostran hos flera av killarna som skrivit på vad jag antar är Tinder? Nej er rejäl jävla omgång och tillbaka till skolbänken med de små liven så det blir lite ordning och reda.
Helt otroligt att du får in det där i samma mening.
Citera
2015-07-09, 10:59
Medlem
Att säga till en tjej, som man upplever man har bra kontakt med på krogen... "Asså du gör mig fett kåt, vill du hänga med och ligga?".. En sådan sak kan uppfattas som obehagligt eller så kan det vara succé och tjejen blir riktigt sugen. Vissa kanske inte vågar säga det, så de skickar ett sms istället. Då kan det bli ännu mer fel, speciellt med alkohol i kroppen.

Alltså, vi är bara människor, det blir fel ibland och man kan tolka situationen fel. Anser inte att man skall hängas ut när misstag inträffar.

Om någon däremot skriver vidriga saker och är efterhängsen är det en helt annan sak. Lider med de kvinnor som utsätts för hotfulla och vidriga killar.
Citera
2015-07-09, 11:54
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KassiJanna
"Vi tycker att alla vi har postat mer än väl förtjänar det och våra samveten är rena..."

Är övertygad om att snubbarna har mer material än dem visar, dem postar som finns uppe förtjänar visserligen att vara kvar.
Som sagt, jag skrev det tidigare i tråden att de förmodligen fått flera hundratals bidrag men väljer att bara ta fram de bidrag som faktiskt bevisat sig varit sanna och med en sannolik kontext.
Citera
2015-07-09, 12:56
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Nu är snubbarna tillbaka igen. Verkar som att dom fattar att risken finns att oskyldiga hängs ut.

Hur kan dom hänga ut folk som skriver idiotiska saker, men tycka att det är helt naturligt att folk börjar hot med våld och annat själv?

Inte kommer dom ta ansvar när dom gör missen och hänger ut en oskyldig.

Edit:

Menmen sidan lär väl försvinna inom snar framtid.

Att vara medlem på Flashback och klaga på denna grupp är att kasta sten i glashus. Här hängs ju dagligen oskyldiga ut som pedofiler, mördare och våldtäktsmän. Allt sökbart via Google.
Men det är ju snyggt att sitta på sin höga häst och peka finger åt andra.
Citera
2015-07-09, 13:08
Medlem
xxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Att vara medlem på Flashback och klaga på denna grupp är att kasta sten i glashus. Här hängs ju dagligen oskyldiga ut som pedofiler, mördare och våldtäktsmän. Allt sökbart via Google.

Flashback är ett forum där enskilda medlemmar får skriva vad de känner, på den omtalade sidan var det som jag förstod det enbart gruppens administratörer som la upp material.

Var det för övrigt någon som skickade in när Feministiskt initiativs ungdomsförbunds medlemmar drev Lucas Hertzman till självmord?
Citera
2015-07-09, 13:09
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Helt otroligt att du får in det där i samma mening.

Alla kan ju inte ha samma åsikt som dig. Vissa tycker public shaming är ett bra straff för idioter som dessa. Andra tycker böter eller fängelse. Några tycker man ska ha dialog och förståelse.

Vad vi vet inte fungerar så är det
1: polisanmälan leder ingenstans därför är rättsligt straff inte möjligt
2: Dialog är något som har försökts i tid och otid och fungerar inte

Public shaming kanske inte är svaret. Men det är ju en naturlig väg att gå när 1 och 2 redan prövats. Nästa steg kanske blir en laserkvinna som skjuter mån på måfå bara för att de är män.

En idiot är alltid en idiot och kommer inte ändra sig. Tjejer som gång på gång får gå igenom samma skit baxnar till slut och tar till drastiska åtgärder. Jag har hört att det bästa sättet för att stoppa en mobbare är att utsätta mobbaren för samma kränkning eller en ren skär misshandel. Att byta skola för den mobbade eller mobbaren fungerar inte.

Förlorar dessa unga män sina jobb pga sitt egna beteende så är det ju upp till dom själva att ändra på sig. Samhället och framförallt tjejer är trötta på att bli hotade med våldtäkt och slag.

Är det rätt? Mja, mje kanske jag vet inte. Jag själv kommer aldrig hamna i samma situation som dessa snubbarna då jag är väluppfostrad på ett svenskt korrekt vis.
Citera
2015-07-09, 13:10
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Flashback är ett diskussionsforum. Snubbarna är enbart för att hänga ut. Du kan ju börja lära dig skillnaden. Sen tycker jag att det inte är okej att hänga ut folk på flashback heller, men det är inte flashbacks huvudsyfte att hänga ut folk. Sen finns del olika forum på flashback. Det är som att säga "Jag använder facebook, men jag står för att använda alla grupper som facebook har". Men nu går vi helt off-topic.
Citera
2015-07-09, 13:12
Medlem
xxis avatar
Citat:
Jag har hört att det bästa sättet för att stoppa en mobbare är att utsätta mobbaren för samma kränkning eller en ren skär misshandel.

Har du någon källa på detta? Jag tvivlar starkt på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in