2015-07-08, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Nåja, det finns många män som döms för den här typen av brott som har en lång historik av liknande brott bakom sig så din teori håller inte.

Många? eller en per tio sjuka kvinnor? Källa?
Senast redigerad av ManManne 2015-07-08 kl. 12:09.
Citera
2015-07-08, 12:18
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Många? eller en per tio sjuka kvinnor? Källa?
Du kan ju börja med att hänvisa till någon källa som bekräftar att de att de kvinnor som misshandlas har varit sjuka.
Citera
2015-07-08, 12:19
Medlem
Citat:

Med det sagt så är det trots allt ett brott att slå någon och blir man så provocerad av den man lever tillsamman med att man inte kan låta bli att slå så ska man omedelbart lämna situationen och förhållandet.

Det borde inte vara ett brott. Alla kvinnor testar mannens gränser. En del kvinnor är lite överdrivna bara. Det gäller att visa sina gränser direkt och inte låta kvinnan bete sig hur som helst. Därefter har man inga problem.
Senast redigerad av ManManne 2015-07-08 kl. 12:27.
Citera
2015-07-08, 12:25
Medlem
Citat:
Du kan ju börja med att hänvisa till någon källa som bekräftar att de att de kvinnor som misshandlas har varit sjuka.

Sunt förnuft räcker. Är man frisk och en man verkligen slåss utan anledning, så lämnar man mannen. Vill du tro något annat så får du det, men du lurar inte mig. Jag har sett många dysfunktionella förhållanden plus att jag har haft oturen att själv vara med om ett, och bara ett. Det har alltid varit kvinnan som var boven i dramat. I media är det alltid mannen som är boven. Någonting är jävligt fel med media. Det är uppenbart.
Citera
2015-07-08, 12:28
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
2) Ifall du tycker att det här är konstigt eller dumt så kom ihåg att kvinnor är vana vid att alltid ha makt över män alltså att män gör allting som de säger. Därför är det en extra stor turn on ifall det är mannen som har makten.

Jag tycker inte det är konstigt eller oförståeligt. Jag förstår resonemanget bakom det, de vill åt spänning och intressanta liv, det är därför alla misshandel och våldtäktsoffer skriver en massa böcker om det, det är det mest intressanta som hänt i deras gråa liv. De ska dock själva stå för konsekvenserna samt sluta spela oskyldiga offer. Det är trots allt ett ociviliserat beteende de sysslar med.

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vad jag inte förstår är varför alla inklusive män imbillar sig att det finns en massa män som vill slå kvinnor.
Det fungerar ju inte alls så. En sjuk kvinna driver långsamt mannen vansinnig. Det är så det fungerar. Det är också därför som nästa förhållande blir lika dåligt för kvinnan. Mannen har däremot ett helt normalt förhållande när han äntligen kommer loss från den sjuka kvinnan.

Trots det tror alla att felet ligger hos mannen som helt utan anledning älskar att slåss. Hur kan människor svälja den här ologiska skiten? Mannen är inte missbrukare t ex. Kvinnan driver honom till det.

Huvudet på spiken! Det är fantasifoster att det finns en massa män där ute i världen som rent naturligt vill puckla på och våldta en kvinna. Det är oftast en produkt av år av positiv och negativ förstärkning där kvinnan belönat våld och straffat alla positiva tendenser samt letat sätt att provocera mannen. Detta kan visa sig på riktigt märkliga sätt som att en kvinna blir arg om hennes man gör något hon uttryckt att hon skulle vilja att han gör.

Se detta klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=2_y_x-NzIlY

Det verkar på ytan som att hon bara är en bitch och det är svårt att tänka sig något vett bakom vad som händer i klippet tills man tänker den där förbjudna, icke-pk tanken; hon ville aldrig ha ett nytt 500 000 kronors kök, hon ville ha stryk. Det var bara något sade i hopp om att provocera fram att få stryk och alldeles oavsett hur korrekt mannen uppfyllt hennes önskemål hade hon klagat.
Citera
2015-07-08, 12:43
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vadå "vid inga andra brott", de flesta misshandlade är minst lika medskyldiga som våldtäktsoffer. Man provocerar eller ser till att befinna sig på riskplatser (så som i eller omkring en bar) vid olämpliga tidpunkter.

Du resonerar att kvinnor är skyldiga när de blir våldtagna eller slagna av en partner för att de stannar kvar (om de nu gör det, det är faktiskt inte alltid). De provocerar alltså fram handlingen genom sättet de reagerar på den, jag tycker det känns lite konstigt.

Nej, det börjar långt innan så. De börjar med att de är ute och letar efter en våldsam man. Ingen kvinna råkar av misstag befinna sig i ett förhållande med en man som är kapabel att misshandla och våldta.

Babianen postade en intressant länk i detta inlägget:
(FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?

Undergivna bögar är intressanta studieobjekt då de är i samma position som kvinnor fast de har en han-hjärna vilket innebär att de är mer resonabla och ärliga. De säger rakt upp och ner att de går runt på bryggor i hopp om att hitta våldsamma sjömän där en del av spänningen ligger i att de när som helst under akten kan råka illa ut. Kvinno-hjärnan håller istället på med att hitta på hundratals ursäkter, allt från någon luddig hänvisning till känslor till komplicerade sociala teorier som vid närmare inspektion innehåller motsägelser och felaktigheter.
Citera
2015-07-08, 12:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nåja, det finns många män som döms för den här typen av brott som har en lång historik av liknande brott bakom sig så din teori håller inte. Självklart finns det män som vill kontrollera kvinnan de lever med och slår när de inte kan kontrollera henne på annat sätt.

Men jag kan hålla med om att det inte är hela förklaringen. Det finns också kvinnor som dras till den typen av män för att de är spännande eller för att kvinnorna har fått en helt förvrängd uppfattning om vad man kan förvänta sig av ett förhållande.

Sedan kan det också handla om två personer som helt enkelt inte är bra för varandra. Man provocerar och kränker varandra verbalt tills det slutligen övergår till handgripligheter. Ibland ligger då det största felet hos mannen, ibland hos kvinnan och ibland handlar det helt enkelt om en dålig kombination.

Vill man lösa det här problemet tror jag att man måste våga titta på alla delarna och inte per automatik skylla allt på vare sig mannen eller kvinnan. Det är mycket mer komplext än så.

Med det sagt så är det trots allt ett brott att slå någon och blir man så provocerad av den man lever tillsamman med att man inte kan låta bli att slå så ska man omedelbart lämna situationen och förhållandet.

1) Eller så belönar kvinnan mannen med ett "försoningsknull" efter varje gång han har slagit henne så att han ska göra det oftare?

2) Varför utgår du ifrån att kvinnor inte gillar att bli slagna?
Citera
2015-07-08, 13:01
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Jag tycker inte det är konstigt eller oförståeligt. Jag förstår resonemanget bakom det, de vill åt spänning och intressanta liv, det är därför alla misshandel och våldtäktsoffer skriver en massa böcker om det, det är det mest intressanta som hänt i deras gråa liv. De ska dock själva stå för konsekvenserna samt sluta spela oskyldiga offer. Det är trots allt ett ociviliserat beteende de sysslar med.

Huvudet på spiken! Det är fantasifoster att det finns en massa män där ute i världen som rent naturligt vill puckla på och våldta en kvinna. Det är oftast en produkt av år av positiv och negativ förstärkning där kvinnan belönat våld och straffat alla positiva tendenser samt letat sätt att provocera mannen. Detta kan visa sig på riktigt märkliga sätt som att en kvinna blir arg om hennes man gör något hon uttryckt att hon skulle vilja att han gör.

Se detta klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=2_y_x-NzIlY

Det verkar på ytan som att hon bara är en bitch och det är svårt att tänka sig något vett bakom vad som händer i klippet tills man tänker den där förbjudna, icke-pk tanken; hon ville aldrig ha ett nytt 500 000 kronors kök, hon ville ha stryk. Det var bara något sade i hopp om att provocera fram att få stryk och alldeles oavsett hur korrekt mannen uppfyllt hennes önskemål hade hon klagat.

Efter den reaktionen hade det inte varit svårt att uppfylla stryk-teorin.
Citera
2015-07-08, 13:04
Medlem
Isnatts avatar
Jag har inga djupare kunskaper i ämnet men har 2-3 kvinnor på min facebookvänlista som ständigt 'råkar' ut för skitstövlar. Ja, dom är så kära så och längtar sååå efter att få flytta ihop, att börja om på nytt efter att äntligen kommit ifrån den förra karl som var så elak och så. Men Dennis, åh Dennis är snäll han, behandlar mig som en prinsessa och ringer flera gånger om dagen ja till och med till jobbet och igår satt han i bilen utanför jobbet och väntade på mig utan att ens berättat det innan för han älskar mig sååå.
Alla ser vad Dennis är för en, på vissa människor syns det vad dom är gjorda av, bad boys.
Det brukar gå några månader med gulligull och Dennis kräver att hon är med på hans jobb, i lastbilshytten eller i mekgaraget för han älskar henne ju!
Sen blir det tystare och tystare i uppdateringarna och sen läggs det upp nån bild på en arm med tydliga blåmärken efter en mansnäve eller blånader på ryggen. Dennis inte bara såg ut som en badboy med sina halstatueringar, feta halskedjor och farliga uppsyn, han VAR visst en badboy på riktigt och nu var det inte roligt längre. Han ska ju vara tuff och sätta skräck i andra, inte i MIG!

Och så flyttas det hem till föräldrarna ett tag men efter nåt halvår så är hon sååå kär igen, i Tony. Tony behandlar mig som en prinsessa! Tony och jag litar på varandra fullt ut, och när jag kom på honom kolla igenom min mobil så var det FÖR HAN ÄLSKAR MIG OCH VILLE SE SÅ HAN INTE HÖLL PÅ ATT FÖRLORA MIG <3.. och så börjar det om igen.

Jag brukar visa dom här tjejerna för en kompis, visa en bild på blåmärken och säga 'hon älskar att få stryk' för varför händer det annars samma människor hela tiden? Dom kan inte vara ihop med en badboy och tro att det inte finns nåt risk att även dom drabbas av busen. Det ingår i paketet.
Citera
2015-07-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -.-.-.-
TS felar på många punkter, men på just den punkten är det väl ändå helt korrekt?

Nästan inga våldtäkter är överfallsvåldtäkter.

Nästan inga anmälda våldtäkter är överfallsvåldtäkter. Antar att det mer kan kännas som att det inte är "någon idé" eller inte värt att gå igenom en hel process som ändå måste vara sjukt jobbig, när man inte har nån aning om vem förövaren är och om man nånsin kommer få veta vem det är och kunna ställa honom inför rätta.

Visst, det är svårt att få till åtal ändå, eftersom det är svårt att kunna bevisa att våldtäkten ägt rum, så det är nog ett stort mörkertal överhuvudtaget, men det är ändå större chans om man vet vem killen är.
Citera
2015-07-08, 13:10
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vadå rädd? Utveckla är du snäll

Ska man springa och gömma sig för myggor också för dem kan vara farliga??
Sen nej det är oftast killarna som söker upp tjejerna och inte lämnar dem ifred

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har inga djupare kunskaper i ämnet men har 2-3 kvinnor på min facebookvänlista som ständigt 'råkar' ut för skitstövlar. Ja, dom är så kära så och längtar sååå efter att få flytta ihop, att börja om på nytt efter att äntligen kommit ifrån den förra karl som var så elak och så. Men Dennis, åh Dennis är snäll han, behandlar mig som en prinsessa och ringer flera gånger om dagen ja till och med till jobbet och igår satt han i bilen utanför jobbet och väntade på mig utan att ens berättat det innan för han älskar mig sååå.
Alla ser vad Dennis är för en, på vissa människor syns det vad dom är gjorda av, bad boys.
Det brukar gå några månader med gulligull och Dennis kräver att hon är med på hans jobb, i lastbilshytten eller i mekgaraget för han älskar henne ju!
Sen blir det tystare och tystare i uppdateringarna och sen läggs det upp nån bild på en arm med tydliga blåmärken efter en mansnäve eller blånader på ryggen. Dennis inte bara såg ut som en badboy med sina halstatueringar, feta halskedjor och farliga uppsyn, han VAR visst en badboy på riktigt och nu var det inte roligt längre. Han ska ju vara tuff och sätta skräck i andra, inte i MIG!

Och så flyttas det hem till föräldrarna ett tag men efter nåt halvår så är hon sååå kär igen, i Tony. Tony behandlar mig som en prinsessa! Tony och jag litar på varandra fullt ut, och när jag kom på honom kolla igenom min mobil så var det FÖR HAN ÄLSKAR MIG OCH VILLE SE SÅ HAN INTE HÖLL PÅ ATT FÖRLORA MIG <3.. och så börjar det om igen.

Jag brukar visa dom här tjejerna för en kompis, visa en bild på blåmärken och säga 'hon älskar att få stryk' för varför händer det annars samma människor hela tiden? Dom kan inte vara ihop med en badboy och tro att det inte finns nåt risk att även dom drabbas av busen. Det ingår i paketet.
Dem är väl lika omogna båda 2 då kanske förtjänar varandra.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-07-08 kl. 13:12.
Citera
2015-07-08, 13:12
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Ska man springa och gömma sig för myggor också för dem kan vara farliga??
Sen nej det är oftast killarna som söker upp tjejerna och inte lämnar dem ifred

Alltså va vad pratar du om? Springa och gömma sig för myggor?

Varför ska man hjälpa någon som hela tiden återfaller i "missbruket" sitt...

Öh nej det är oftast så att tjejerna går tillbaka till dessa idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in