2015-07-09, 21:59
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag vet inte om jag själv kommer från en "bra" familj. Jag är väldigt annorlunda mina föräldrar.
Jag tror säkert du är jättehärlig på många sätt.

Är jag säkert men vill inte ha någon familj pga att världen är så störd. Men ska sluta tjata om henne. Inget kommer hända, hon får uppfostra sina nya barn ifred och göra samma sak igen mot dem.
Citera
2015-07-09, 22:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Är jag säkert men vill inte ha någon familj pga att världen är så störd. Men ska sluta tjata om henne. Inget kommer hända, hon får uppfostra sina nya barn ifred och göra samma sak igen mot dem.

Synd att du känner så, känner likadant iof fast av helt andra anledningar. Tycker du bör hjälpa dina små systrar istället för att låta eran mamma psyka dem!
Citera
2015-07-09, 22:19
Medlem
Citat:

Världen är fullproppad med orättvisor tyvärr. Man får försöka så gott man kan.
Citera
2015-07-09, 22:22
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Synd att du känner så, känner likadant iof fast av helt andra anledningar. Tycker du bör hjälpa dina små systrar istället för att låta eran mamma psyka dem!

Nej det ska jag inte. Det är inte mina barn så jag ska inte behöva ta hand om dom. Visst vore kul att sätta dit henne och att hon inte får ha kvar barnen men det är det enda jag kan göra isf. Blev faktiskt tvingad att gå till polisen när jag berättat om det.
Sen blev jag misshandlad av några andra så orkade inte ta tag i det längre.. var för mkt

Sen tror jag man måste ha bevis eller något som inte jag kan fixa fram? Då är det bara de hatarna jag kan sätta fast men inte samma sak.
Förlåt mår inte så bra efter allt detta
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-07-09 kl. 23:08.
Citera
2015-07-09, 22:45
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Världen är fullproppad med orättvisor tyvärr. Man får försöka så gott man kan.
Jo. Tycker synd om den killen hon är ihop med som inte känner henne och inte vet vad hon kommer göra med barnen och att han aldrig får tillbaka dom pengarna han lånat ut. Hon har ljugit så mkt om mig så tror allt var mitt fel och jag var bråkig men det var jag inte alls. Men det kommer han få se sen om inte jag gör något och bevisar det. Jag o mina kompisar o familjen är det som verkligen känner henne och vet hur hon fungerar och att hon bara kör ett falskt spel för att lura med honom på saker som han inte ville
Men vill inte att jag ska lägga mig i
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-07-09 kl. 22:48.
Citera
2015-07-10, 01:22
Medlem
Citat:
Om du menar hon som misshandlade och trackasserade mig under hela min barndom? Nej det var min mor då. Hon skulle sitta i fängelse egentligen men bara att min släkt skulle hata mig om jag ens säger något om vad hon gjort till polisen för dom tycker så synd om henne så vågar inte
Visste att ditt hemska inlägg inte handlade om mig i alla fall. Tänk på det innan du vräker ur dig skit i fortsättningen.
Citera
2015-07-10, 01:34
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Visste att ditt hemska inlägg inte handlade om mig i alla fall. Tänk på det innan du vräker ur dig skit i fortsättningen.
det är väl du som vräker ur dig skit.
eftersom jag sj blivit kallad för hysterisk när jag blev arg på en kille som mobbade och misshandlade mig så tog illa upp av att du skrev att du skulle slå någon som du kalla "hysterisk". får väl finnas någon gräns hur man kan ska behöva stå ut med av vidriga killar.
Citera
2015-07-10, 01:42
Medlem
1. Du saknar helt belägg för dina påståenden.

2. Dina påståenden är fel. Det förhåller sig nämligen så att det inte läggs tillräckligt med resurser inom just detta område då många utsatta kvinnor måste vänta på att få hjälp av psykiatrin just på grund av att det är långa väntetider, på grund av att det saknas resurser... Vi talar dessutom om en oskyldig och utsatt grupp av människor här och du tycker att det läggs för mycket resurser på dem...?

3. Jag undrar lite hur du tänker och resonerar när du anser att det läggs för mycket resurser på utsatta och oskyldiga kvinnor medan personer som sitter i fängelse för grova våldsbrott som våldtäkt och misshandel och till och med mord har möjlighet till utbildning och får äta bättre mat än skolelever. Är inte detta snarare något att beklaga sig över?

Men nej, du väljer att haka upp dig på att oskyldiga och utsatta kvinnor tilldelas resurser...

Din jävla kvinnohatare. Brinn i helvetet.
Citera
2015-07-10, 01:46
Medlem
Jag måste säga att lite hänsyn krävs. Det är jäkligt grovt att misshandla en kvinna, det gör man inte bara. Och då är det inte schysst att skriva fräckt till någon som man vet kämpat med detta hemska,äckliga brott. Jag tycker det är fel.
Citera
2015-07-10, 02:07
Medlem
http://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/vald-i-nara-relationer.html

Jag råder dig Ts att läsa på om kvinnomisshandel i den bifogade länken. Det är statistik hämtad från Brå = Brottsförebyggande rådet.

Sedan hoppas jag att detta ämne är slutdiskuterat.
Citera
2015-07-10, 02:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Fler kvinnor dör av att äta för många kakor än av att bli dödade av sina män.
Dumjävel.
Citera
2015-07-10, 07:42
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
1. Du saknar helt belägg för dina påståenden.

2. Dina påståenden är fel. Det förhåller sig nämligen så att det inte läggs tillräckligt med resurser inom just detta område då många utsatta kvinnor måste vänta på att få hjälp av psykiatrin just på grund av att det är långa väntetider, på grund av att det saknas resurser... Vi talar dessutom om en oskyldig och utsatt grupp av människor här och du tycker att det läggs för mycket resurser på dem...?

3. Jag undrar lite hur du tänker och resonerar när du anser att det läggs för mycket resurser på utsatta och oskyldiga kvinnor medan personer som sitter i fängelse för grova våldsbrott som våldtäkt och misshandel och till och med mord har möjlighet till utbildning och får äta bättre mat än skolelever. Är inte detta snarare något att beklaga sig över?

Men nej, du väljer att haka upp dig på att oskyldiga och utsatta kvinnor tilldelas resurser...

Din jävla kvinnohatare. Brinn i helvetet.

Det läggs stora summor pengar på något som i princip är som att kasta pengar in i ett svart hål. Det främsta jobbet för dessa kvinnojourer är som sagt att förhindra att "brottsoffren" går tillbaka till gärningsmannen. Det hade inte spelat roll hur mycket pengar det hade lagts på att förhindra detta då man förnekar grundproblematiken; att samtliga kvinnor som blir misshandlade och våldtagna vill att så ska ske.

Kvinnor letar upp våldsamma män, försöker provocera fram så att de utövar våld mot dem, sedan anmäler dem. Det spelar ingen roll ifall en man har fått lite bättre mat i fängelset, hela hans liv är vänt upp och ner. Om något borde vi gå ut och varna män för varningssignaler för att en kvinna försöker bli misshandlad och våldtagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in