2015-07-08, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Jag tror helt enkelt inte att han är tillräckligt bra för Barcelona. Barca har redan en box-spelare i Rakitic, en nr 4 som springer runt över hela planen och är nyttig. Vad som behövs är en ersättare till Iniesta/Xavi, ett passningsgeni. Då tänker jag Veratti eller något liknande.

Dessutom har han gjort sig känd att göra dumma saker, som att kasta skor och utföra klantiga tacklingar... Är även tveksam till prislappen(34 miljoner euro för en 29-åring).
Varken du, jag eller någon annan på forumet vet hur Lucho tänker använda Arda exakt. Däremot kan jag säga att Arda är bra mycket mer än en B2B spelare då han besitter fantastiska speltekniska egenskaper + spelsinne som är mer än bra nog för Barcelona. Att du nämner Veratti som ett tänkbar värvning är lite märkligt då den unge italienaren har fram tills 2019 men framförallt att PSG inte vill sälja honom till er.

Visst kastade Arda en sko men vad har du att säga när Messi avlossade ett hårt skott mot Madrid-publiken på Bernabeu? Eller när Suárez tuggat människokött 3 gånger och kallat Evra för neger?

Kul att du anklagar Arda för att utföra klantiga tacklingar, menar du att alla andra spelare i Barcelona inte skulle göra något sådant?

Visst kostade är han 28 år gammal och kostar €34M men då får ni en spelare som tillhör toppskiktet bland världens bästa mittfältare och var den bäste spelare hos oss. Eller sade du detsamma när ni värvade en 29-åring Villa för €40M eller när en 27-åring Suárez kostade €94M förra året? Och svara helt ärligt...

Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Detta är en vansinnesvärvning; 400 miljoner för en spelare som blir 29 i januari som förmodligen inte går in i startelvan då Busquets, Rakitic och Iniesta är alla bättre på det centrala mittfältet.
28 är ingen ålder för Ardas. Pirlo är fortfarande en av världens absolut främsta mittfältare trots att italienaren är 36 bast. Zidane levererade sitt livs bästa fotboll i karriären när fransmannen passerade 30. Jag skulle kunna rabbla upp flera exempel men jag antar att du fattar nog vad jag vill komma...

Om jag skall spekulera så kommer Arda nog att konkurrera med Iniesta som enligt mig inte riktigt passar i den krävande spelsättet som Lucho har infört.

Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Samtidigt peakar spelare i yngre ålder numera då det krävs att man är på sin fysiska topp. Spelare som van Persie och Falcao är ju mer eller mindre slut vid åldrarna 28-31. Detta gäller främst offensiva spelare som är mer beroende av löpstyrka och explosivitet.

Jag kan inte se hur Arda Turan blir en bra investering för Barca. Jag tror absolut inte att han gör bort sig men jag tror inte han kommer göra någon stor skillnad och jag har svårt att se honom ta plats. Och som sagt, dålig ålder. Han kommer vara 29 när han blir spelklar för Barca.
Tvivlar på att du har haft större koll på honom

Att spelare går ner sig kanske stämmer för spelare som levt på exempelvis snabbhet men Arda har aldrig varit den snabbaste spelaren utan förlitar sig på sin spelintelligens och har därmed större chans att förlänga sin karriär...

Återigen, ingen vet hur Lucho tänker använda Arda exakt men om jag skall spekulera lite så tror jag att turken kommer konkurrera med Iniesta om en startplats.

Som sagt, att han är 29 är ingen nackdel då jag tidigare har förklarat det.
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Den som tror att Turans främsta egenskap är hans fysik har aldrig sett honom spela. Han är inte en sådan spelare som peakar tidigt för hans fotbollshjärna lär inte ruttna än på några år.
Precis, kul att någon annan har insett det också
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Jo, han har klart några år kvar, men han är i princip 29 när dom kan börja använda honom och han är inte ens en startspelare, och om han nu skulle bli det ändå så bidrar han inte med särskilt mycket jämfört med den han petar.
Dessutom så blir det svårt att sälja honom om 3-4 år som man kan göra när man köper in en ung spelare; detta är mycket för en hyfsat gammal spelare som inte tillför särskilt mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Just like that ersätter Atletico Arda Turan med Vietto, bra värvning!
Dålig jämförelse då den ene är mittfältare medan den andre är anfallare...
Citera
2015-07-08, 08:13
Medlem
4522s avatar
Porto intresserade av Drogba och överväger att ge honom ett bud...
Citera
2015-07-08, 08:38
Medlem
IfIWereAGirls avatar
*Toby Alderweireld är klar för Tottenham.

*Porto och Casillas är överens om kontraktet, £4.5m/år.

*Sterling och City blir allt närmare och närmare för varje dag.
Citera
2015-07-08, 09:06
Medlem
ischs avatar
Känns som att det bara laddas upp för ett riktigt jävla karusell kommande veckan. Väntar bara på vad som skall hända i United - Real uppgörelserna. Känns ju bla som att Ed för en gångs skull visat lite ryggrad och balls mot Real i frågan om DeGea samtidigt som att det kanske inte är enbart nytt kontrakt som Ramos är ute efter. Skall bli intressant att se vad som händer kommande veckan tanke på LVG utspel i våras om att han ville ha med alla nya spelare klara innan man åkte till USA.
Citera
2015-07-08, 09:37
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Det sägs att Sterling vägrar (alternativt bett om att få slippa) följa med på lagets turné. Övergången kan inte bli klar fort nog.
Citera
2015-07-08, 09:57
Medlem
Cambijaos avatar
Liverpool bygger alltså ny trupp i år igen. Luktar sjätte plats igen. Om ens det. Nu när alla kring Brendan är sparkade finns det bara han kvar när skiten träffar fläkten.

Är Henderson kapten till nästa säsong?
Citera
2015-07-08, 10:02
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Det sägs att Sterling vägrar (alternativt bett om att få slippa) följa med på lagets turné. Övergången kan inte bli klar fort nog.

Vägrar han åka med borde Liverpool bötfälla honom med några veckors löneavdrag. Se till att en affär blir klart så fort som möjligt, men sålänge han är röd ska han hedra sitt kontrakt och va med på försäsongen och annat som Liverpool säger att han ska va med på.
Citera
2015-07-08, 11:05
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
*Toby Alderweireld är klar för Tottenham.

*Porto och Casillas är överens om kontraktet, £4.5m/år.

Tottenham ser ut att vilja etablera sig på en sval EL-plats i och med värvningen av Toby. Vilket förfall till klubb och ledning vi snackar om här. Jag har nämnt det tidigare i någon tråd, hur långsiktiga ideér och visioner saknas, vilket dödat mitt intresse helt. Pinsamt.
Citera
2015-07-08, 11:08
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Är Henderson kapten till nästa säsong?
Troligtvis. Antar att Skrtel är alternativ 2. Milner hade säkert varit ett alternativ om han inte varit ny.

Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Vägrar han åka med borde Liverpool bötfälla honom med några veckors löneavdrag. Se till att en affär blir klart så fort som möjligt, men sålänge han är röd ska han hedra sitt kontrakt och va med på försäsongen och annat som Liverpool säger att han ska va med på.
Visst är det så. Någon som vet hur liknande situationer skötts när det hänt i andra klubbar? Sterling är ju inte den första som försökt bråka sig bort eller vägrat delta i lagaktiviteter.
Citera
2015-07-08, 11:15
Medlem
Cambijaos avatar
United ska bli nekad av Real gällande Bale. En bud på 1,3 miljarder. Personligen skulle jag nog sett att Real Madrid tog det budet och köpte in Reus. Bale behöver för mycket utrymme för att kunna glänsa, precis som Ronaldo. Därför blir det problematiskt att ha båda.
Citera
2015-07-08, 11:22
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
United ska bli nekad av Real gällande Bale. En bud på 1,3 miljarder. Personligen skulle jag nog sett att Real Madrid tog det budet och köpte in Reus. Bale behöver för mycket utrymme för att kunna glänsa, precis som Ronaldo. Därför blir det problematiskt att ha båda.

Det är väl faktorer som inte är helt sportsliga som ligger bakom bägge klubbars agerande. Att släppa Bale nu skulle vara en prestigeförlust för Real (eller mer troligen Perez men skit samma) medan en plocka tillbaka en av öarnas bästa spelare till PL skulle vara ett styrkebesked för United på ett sätt som ex ett köp av Reus inte skulle vara.

Personligen hade jag dock gärna sett Reus eller Bale i United men det är knappast de första spelarna som jag skulle vilja få in för att balansera laget.
Citera
2015-07-08, 12:05
Medlem
4522s avatar
Allting klart med Darmian till United enligt italienska Sky, €18m + €2 m i bonusar.

Häpp häpp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in