Citat:
Varken du, jag eller någon annan på forumet vet hur Lucho tänker använda Arda exakt. Däremot kan jag säga att Arda är bra mycket mer än en B2B spelare då han besitter fantastiska speltekniska egenskaper + spelsinne som är mer än bra nog för Barcelona. Att du nämner Veratti som ett tänkbar värvning är lite märkligt då den unge italienaren har fram tills 2019 men framförallt att PSG inte vill sälja honom till er.Jag tror helt enkelt inte att han är tillräckligt bra för Barcelona. Barca har redan en box-spelare i Rakitic, en nr 4 som springer runt över hela planen och är nyttig. Vad som behövs är en ersättare till Iniesta/Xavi, ett passningsgeni. Då tänker jag Veratti eller något liknande.
Dessutom har han gjort sig känd att göra dumma saker, som att kasta skor och utföra klantiga tacklingar... Är även tveksam till prislappen(34 miljoner euro för en 29-åring).
Dessutom har han gjort sig känd att göra dumma saker, som att kasta skor och utföra klantiga tacklingar... Är även tveksam till prislappen(34 miljoner euro för en 29-åring).
Visst kastade Arda en sko men vad har du att säga när Messi avlossade ett hårt skott mot Madrid-publiken på Bernabeu? Eller när Suárez tuggat människokött 3 gånger och kallat Evra för neger?
Kul att du anklagar Arda för att utföra klantiga tacklingar, menar du att alla andra spelare i Barcelona inte skulle göra något sådant?
Visst kostade är han 28 år gammal och kostar €34M men då får ni en spelare som tillhör toppskiktet bland världens bästa mittfältare och var den bäste spelare hos oss. Eller sade du detsamma när ni värvade en 29-åring Villa för €40M eller när en 27-åring Suárez kostade €94M förra året? Och svara helt ärligt...
Citat:
28 är ingen ålder för Ardas. Pirlo är fortfarande en av världens absolut främsta mittfältare trots att italienaren är 36 bast. Zidane levererade sitt livs bästa fotboll i karriären när fransmannen passerade 30. Jag skulle kunna rabbla upp flera exempel men jag antar att du fattar nog vad jag vill komma...Om jag skall spekulera så kommer Arda nog att konkurrera med Iniesta som enligt mig inte riktigt passar i den krävande spelsättet som Lucho har infört.
Citat:
Tvivlar på att du har haft större koll på honomSamtidigt peakar spelare i yngre ålder numera då det krävs att man är på sin fysiska topp. Spelare som van Persie och Falcao är ju mer eller mindre slut vid åldrarna 28-31. Detta gäller främst offensiva spelare som är mer beroende av löpstyrka och explosivitet.
Jag kan inte se hur Arda Turan blir en bra investering för Barca. Jag tror absolut inte att han gör bort sig men jag tror inte han kommer göra någon stor skillnad och jag har svårt att se honom ta plats. Och som sagt, dålig ålder. Han kommer vara 29 när han blir spelklar för Barca.
Jag kan inte se hur Arda Turan blir en bra investering för Barca. Jag tror absolut inte att han gör bort sig men jag tror inte han kommer göra någon stor skillnad och jag har svårt att se honom ta plats. Och som sagt, dålig ålder. Han kommer vara 29 när han blir spelklar för Barca.
Att spelare går ner sig kanske stämmer för spelare som levt på exempelvis snabbhet men Arda har aldrig varit den snabbaste spelaren utan förlitar sig på sin spelintelligens och har därmed större chans att förlänga sin karriär...
Återigen, ingen vet hur Lucho tänker använda Arda exakt men om jag skall spekulera lite så tror jag att turken kommer konkurrera med Iniesta om en startplats.
Som sagt, att han är 29 är ingen nackdel då jag tidigare har förklarat det.
Citat:
Precis, kul att någon annan har insett det också 
Citat:
Jo, han har klart några år kvar, men han är i princip 29 när dom kan börja använda honom och han är inte ens en startspelare, och om han nu skulle bli det ändå så bidrar han inte med särskilt mycket jämfört med den han petar.
Dessutom så blir det svårt att sälja honom om 3-4 år som man kan göra när man köper in en ung spelare; detta är mycket för en hyfsat gammal spelare som inte tillför särskilt mycket.
Dessutom så blir det svårt att sälja honom om 3-4 år som man kan göra när man köper in en ung spelare; detta är mycket för en hyfsat gammal spelare som inte tillför särskilt mycket.
Dålig jämförelse då den ene är mittfältare medan den andre är anfallare...